با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا

آموزش اینستاگرام

امروزه بیش از پیش شاهد گام های محکم کسب و کارهای گوناگون در فضای اینستاگرام هستیم، به طوری که این شبکه اجتماعی به یکی از مهمترین و اساسی ترین راه های ارتباطی بین صاحبان کسب و کارها و مشتریان بدل شده است.
امکان ایجاد ارتباط موثر با مشتریان، برندسازی استاندارد، ایجاد اعتماد مشتریان، شناخت نیازهای مشتریان و... از مهمترین ویژگی های فعالیت کسب و کارها در اینستاگرام است. در این میان نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم، اهمیت آموزش اینستاگرام است به نحوی که باید ها و نباید های این مسیر را به درستی درک کنیم و با اطلاعات کامل قدم در این مسیر بگذاریم

آموزش قدم به قدم

تولید محتوا در اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی رشد چشمگیری در توسعه یک بیزینس را ایفا می‌کنند، هنگامی که از اینستاگرام برای توسعه بیزینس خود استفاده می‌کنیم، تولید محتوا ارزشمند می‌شود.
بخوانیم

دوره آموزش اینستاگرام

قدم به قدم با آموزش اینستاگرام

در دوره آموزش اینستاگرام، هر آن چیزی که نیاز است تا شما به عنوان صاحب کسب و کار بیاموزید، آموزش داده می شود. به عنوان مثال نحوه تعامل با کاربر، شناخت الگوریتم های اینستاگرام، تولید محتوای متنی و بصری اینستاگرام، چگونگی جلب نظر کاربر، ترفند های ورود به اکسپلور و...
نیازی نیست تاکید کنیم که این روزها اینستاگرام به عنوان ابزاری برای تعامل کسب و کارها با کاربران تبدیل شده است و برای رشد و توسعه کاری، نقشی اساسی ایفا می کند. باید توجه داشته باشید که روش های قدیمی و بازاریابی های تراکتی، نخ نما تر از آن چیزی شده اند که گره ای از روند رشد بیزینس های این روزی باز کنند. پس این دوره را جدی بگیرید و برای رشد کارتان حتما آن را مورد توجه قرار دهید.

آموزش اینستاگرام مختص همگان

اینستاگرام برنام ه­ای پیچیده با کارایی بالا است. به همین دلیل کاربران این برنامه باید مسلط به تمامی بخش­ های آن، باشند تا بتوانند بهره مناسبی از آن ببرند. برای مثال: اگر شما اطلاع دقیقی از فیلترهای عکس و ویدئو اینستاگرام نداشته باشید، نمی­ توانید به درستی عکس­ ها و ویدئوهای خود را ادیت کنید. اگر با نحوه ایجاد امنیت در پیج خود آشنا نباشید، ممکن اطلاعات شخصی شما نشر عمومی پیدا کند. پس برای تسلط کامل بر برنامه اینستاگرام ما را در مقاله آموزش اینستاگرام همراهی کنید.

شروع آموزش اینستاگرام با نصب برنامه

برای شروع آموزش ایسنتاگرام ما نیاز به برنامه اینستاگرام داریم، تا به صورت منظم و متوالی مراحل ساختن اکانت و یا پیج را به شما آموزش دهیم. برای نصب برنامه اینستاگرام شما ابتدا باید این برنامه را از گوگل پلی دانلود کنید. بعد از دانلود اینستاگرام و نصب آن برای تلفن همراه خود اولین مرحله کار تمام می­ شود. حالا باید وارد برنامه ایسنتاگرام شویم و اکانت و یا پیج مخوص به خود را بسازیم. در ادامه مقاله آموزش اینستاگرام به ساختن اکانت می­ پردازیم.

مرحله اول آموزش اینستاگرام، sign up

مرحله اول را به اصطلاح نام نویسی کردن در اینستاگرام می­ گویند. شما می­ توانید از طریق ایمیل و شماره تلفن همراه خود در ایسنتاگرام نام نویسی کنید. سپس منتظر کد تایید ارسال شده از طرف اینستاگرام باشید. بعد از وارد کردن کد تایید و ثبت آن حالا شما در اینستاگرام نام نویسی کرده ­اید.

مرحله دوم آموزش اینستاگرام، با ساختن اکانت

زمانی وارد برنامه اینستاگرام می­ شوید، برنامه از شما نام کاربری و یا username می­ خواهد. شما با نام کاربری خود در اینستاگرام و در میان سایر کاربران آن شناخته خواهید شد، پس نام کاربری همان آیدی شما در این برنامه است. شما می­توانید از کاراکترهای مختلفی برای نام کاربری خود استفاده کنید و می­ تواند ترکیبی از اعداد و حروف باشد. زمانی که شما next را می ­زنید، صفحه­ای با نام create password را خواهید دید. شما برای افزایش ایمنی پیج یا اکانت خود باید رمز عبوری برای آن قرار دهید. پیشنهاد مقاله آموزش اینستاگرام این است که از گذاشتن نام و یا تاریخ تولد خود برای رمز عبور خودداری کنید. البته به یاد داشته باشید که شما همیشه باید پسورد خود را به خاطره داشته باشید، پس از پسوردی استفاده کنید که آن را بتوانید به راحتی به یاد بیاورید. بعد از وارد کردن رمز عبور اینستاگرام از شما تاریخ تولدتان را به میلادی می­ خواهد. زمانی که تاریخ تولد خود را وارد کردید گزینه next  را بزنید، حالا شما وارد اینستاگرام شده­اید و ساخت اکانت شما با موفقیت انجام شده. به اینستاگرام خوش آمدید.

با اصلاحات اینستاگرام آشنا شوید

شما برای تسلط به یک برنامه ابتدا باید با اصطلاحات آن آشنا شوید. برای یاد گیری اصطلاحات اینستاگرام همراه مقاله آموزش اینستاگرام باشید.
  • پیج (page): پیج را به اصطلاح صفحه کاربری نیز می­ گویند. نشر محتواهای شما از طریق پیج شما صورت می­ گیرد.
  • فالوینگ (following): پیج­ ها یا صفحاتی که شما در اینستاگرام دنبال می­ کنید، را فالوینگ­های شما می­گویند. در صفحه اصلی شما تعداد فالوینگ­ های شما مشخض می­ شود.
  • فالوور (follower): پیج ­ها یا صفحاتی که پیج شما را در اینستاگرام دنبال می­ کنند، فالوور می­ گویند. تعداد فالوورهای شما نیز در صفحه اصلی­ تان مشخص می­ شود.
  • آنفالو(unfollow): زمانی که شما پیج یا صفحه ­ای را دنبال می­ کرید، اما به هر دلیلی دیگر تمایلی ندارید که از فالوور­های آن پیج باشید، از قابلیت آنفالو کردن استفاده می­ کنید. پیج مورد نظر از لیست فالوور­های شما حذف می­ شود.
  • لایک (like): زمانی که شما پستی را می­ پسندید از آیکون قلب که در پایین پست وجود دارد، استفاده می­ کنید. البته در آپدیت جدید اینستاگرام قابلیت لایک استوری نیز وجود دارد.
  • کامنت (comment): زمانی که شما پستی را مشاهده می­کنید می­توانید دیدگاه و یا نظر خود را با کامنت گذاشتن در زیر آن پست بیان کنید. البته شما می­ توانید هنگام نشر پست و استوری خود بخش کامنت را ببندید.
  • هشتگ: برای اینکه پست شما زیر مجموعه پست­های مرتبط با آن قرار بگیرد، شما می­ توانید پست خود را با هشتگ مربوط به آن نشر دهید. همچنین در زیر سایر پست­ها نیز هشتگ­ های مربوط به محتوای آن پست وجود دارد و شما می­ توانید با استفاده از هشتگ ­ها به محتواهای مرتبط دست یابید.
  • بلاک: عمل بلاک کردن از جمله بخش ­های مفید اینستاگرام است. احتمالا شما با عمل بلاک کردن آشنا هستید، در اینستاگرام زمانی که شما شخصی را بلاک می­ کنید، استوری­، پست و پیام شخص دیگر برای شما نمایش داده نمی­ شود.
  • ریپورت: می­ توان گفت ریپورت کردن یک وظیفه اجتماعی است. زمانی که محتوای نامناسبی نشر داده می­شود، شما می ­توانید با ریپورت کردن آن از نشر بیشتر محتوای نامناسب جلوگیری کنید.

آیکون­ ها یا نمادهای اصلی در اینستاگرام

ما در آموزش اینستاگرام می­ خواهیم، در مورد آیکون­ های اصلی اینستاگرام که بخش­های اصلی این برنامه را تشکیل می­ دهند صحبت کنیم. زمانی که شما برنامه اینستاگرام را باز می­ کنید و وارد آن می­ شوید. پنج نماد را در پایین صفحه مشاهده می­ کنید. آیکون: خانه، علامت ذره­بین، مثبت یا +، قلب و آدمک، که به تفضیل درباره هر کدام صحبت خواهیم کرد.
  • آیکون خانه (home): زمانی که شما وارد صفحه اینستاگرام می­ شوید، به طور پیش فرض در صفحه فید (feed) قرار دارید. هنگامی که شما آیکون هوم را لمس می­ کنید وارد همان صفحه فید می­ شوید. در صفحه فید شما می­ توانید، پست­ها واستوری­های فالوینگ­ های خود را مشاهده کنید. البته در آپدیت جدید امکان دیدن پست­هایی که شما به علاقمد هستید نیز در صفحه فید وجود دارد.
  • آیکون ذره ­بین (explorer): شما با لمس آیکون ذره­ بین وارد صفحه­ ای می­ شوید، که پست­ های منتحب و پربازدید در آن وجود دارند. همچین امکان جستجوی صفحه ها و هشتگ ­ها نیز در این صفحه وجود دارد.
  • آیکون مثبت یا +: هنگامی که شما بخواهید پستی را در اینستاگرام نشر دهید، می­توانید از این نماد استفاده کنید. زمانی که شما آیکون + را لمس می­کنید، وارد گالری تلفن همراه خود می­ شوید و می­ توانید عکس و یا ویدئو مورد نظر خود را به اصطلاح پست کنید.
  • آیکون قلب (activity): همان­طور که از نام این بخش مشخص است، گزارش از فعالیت­ های گذشته شما در اینستاگرام می­ دهد. برای مثال: صفحاتی که به تازگی فالو کرده­ اید، پیج­ های که درخواست فالور کردن صفحه شما را دارند، کامنت­ هایی که شما در آن منشن شده ­اید.
  • آیکون آدمک (profile page): شما به لمس آیکون آدمک وارد صفحه شخصی خود می­ شوید. امکان تغییر در تنظیمات، مشاهده فالوور­ها و فالوینگ­ ها، پست­ ها، پست­ های سیو شده، استوری­ های منتخب­تان و... در این صفحه امکان پذیر است.

به راحتی دوستان خود را در اینستاگرام پیدا کنید

اگر می­ خواهید پیج دوستان خود را فالو کنید؛ و همچنین دوستان شما اطلاع یابند که شما وارد برنامه اینستاگرام شده ­اید. به اصطلاح در Suggestions دوستان خود وارد شوید، مراحل زیر را دنبال کنید.
  1. ابتدا با لمس آیکون آدمک وارد صفحه خود شوید.
  2. بعد سه خطی که در بالای صفحه وجود دارد لمس کنید و وارد بخش تنظیمات شوید.
  3. سپس گزینه Follow & Invite Friends را انتخاب کنید.
  4. بعد از آن بخش Follow Contacts را انتخاب نمایید.
  5. در اخر کار باید بر روی گزینه Allow Access ضربه بزنید. عملیات دعوت از دوستان انجام شد.

نحوه ایجاد تغییرات در پروفایل و صفحه شخصی در اینستاگرام

برای اینکه پروفایل تان را ویرایش کنید، باید وارد بخش پروفایل (آیکون آدمک) شوید. در این بخش، ویرایش اطلاعات (edit profile) کاملا مشخص است. پس از وارد شدن در این بخش ما می­ توانید نام کاربری (user name)، عکس پروفایل، بیو (bio)، جنسیت، شماره موبایل، آدرس ایمیل و .... را تغییر دهید.

استفاده از امکانات حساب کاربری (Account) در آموزش اینستاگرام

در این بخش از اینستاگرام شما امکانات مفیدی از جمله:
  • دست­یابی به میزان فعالیت خود در اینستاگرام در طول یک هفته
  • ایجاد یک لیست از دوستان نزدیک­تان و ویرایش این لیست
  • تغییر زبان مورد استفاده در اپلیکیشن
  • ارسال درخواست به اینستاگرام برای دریافت تیک آبی
  • نمایش پست­های لایک شده توسط شما
  • تنظیم برنامه اینستاگرام برای همگام سازی مخاطبین شما
  • افزودن یک اکانت دیگر و ....
دارید.

استفاده از امکانات بخش حریم خصوصی  (Privacy) در اینستاگرام

شما با استفاده از بخش private account، می­ توانید اکانت خود را خصوصی کنید. یعنی تنها کسانی اجازه دیدن اطلاعات شما، پست­ ها و استوری­ های شما را دارند که در لیست دنبال­ کننده­ های شما قرار داشته باشند. هم­چنین شما در این بخش می­ توانید روی کساین می­خواهند شما را در جایی منشن کنند، یا استوری شما را ببینند، یا برای پست­های شما کامنت بگذارند، فیلتر ایجاد کنید. به­ عنوان مثال می ­توانید برخی از دنبال کننده ­های خود را از دیدن، استوری خود هاید کنید. هم­چنین در این بخش می­ توانید لیست اکانت­ هایی که قبلا بلاک یا میوت کرده­ اید را هم ببنید. در مجموع این بخش از اکانت شما، علاوه ­بر دادن یک سری اطلاعات که خودتان قبلا در صفحه­تان ایجاد کرده ­اید، می­ توانید یک­سری فیلتر روی مابقی اکانت­ها اعمال کنید. این بخش، یکی از مفیدترین بخش­ های اینستاگرام به شما می­ رود. در پایان باید بگوییم که این بخش از آموزش اینستاگرام معرفی کوتاهی بود و برای آموزش های دقیق تر به مقالات پایین همین صفحه مراجعه کنید.

دوره های دیگر آکادمی الو کانتنت

دوره آموزش تولید محتوا

قدم به قدم با دوره آموزش تولید محتوا

آموزش بازاریابی محتوا

قدم به قدم با دوره آموزش بازاریابی محتوا

دوره آموزش سئو

قدم به قدم با دوره آموزش سئو