با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » دوره های آموزشی » دوره آموزش اینستاگرام » بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام
بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام
بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

اینستاگرام، پر است از اکانت های مختلف که با فالوئرهای کم و زیاد خود در حوزه های گوناگون فعالیت می کنند. امروزه این اپلیکیشن هم یک شبکه اجتماعی و هم یک فروشگاه بزرگ به شمار می رود. پیج های بیزنسی مختلف اینستاگرام به شدت با یکدیگر رقابت دارند و این جزییات هستند که در این رقابت موجب برتری می شوند. یکی از مهم ترین جزییاتی که موجب برتری پیج می شوند، زمان پست گذاشتن است. به عبارتی دیگر، هر دارنده کسب و کار اینستاگرامی باید بداند که بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام چه زمانی است؟

هدف اصلی از پاسخ دادن به چنین سوال، نمایش حداکثری پست ها و مطالب انتشار یافته در اینستاگرام است. اگر بدانیم کاربران و مخاطبان هدف ما در چه ساعت ها و روزهایی بیشتر آنلاین هستند، می توانیم بر این اساس برنامه ریزی کنیم. بدین ترتیب پست های پیج خود را در ساعات شلوغ و مناسب منتشر می کنیم تا بلکه کاربران بیشتری مطالب ما را رویت کنند. این کار شانس گرفتن فالوئرهای بیشتر، موفقیت پیج و فروش محصولات را بیش از پیش خواهد کرد.

در این مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام، چه زمانی است؟ در ابتدا توضیحاتی درباره الگوریتم اینستاگرام ارائه می گردد. سپس می کوشیم به دنبال پاسخ های دقیق بری سوال مطرح شده و سوالاتی از این دست باشیم که: چرا زمان انتشار پست در اینستاگرام دارای اهمیت است؟ در چه ساعاتی اینستاگرام شلوغ تر است؟ بهترین زمان برای منتشر ساختن پست و استوری چیست؟

بهترین زمان برای منتشر ساختن پست و استوری چیست؟

توضیحاتی در رابطه با الگوریتم اینستاگرام

برای آن که بهتر بتوانید بفهمید که بهترین زمان برای پست گذاشتن در پیج چیست، لازم است با الگوریتم اینستاگرام آشنایی نسبی داشته باشید.

الگوریتم اینستاگرام با همه پیج ها و پست ها به طور یکسان برخورد نمی کند. این الگوریتم ناعادلانه و حتی گاهی بی رحمانه است. به این معنا که ممکن است شما پستی را در همین لحظه منتشر کنید و مخاطبان شما هم همان لحظه آنلاین باشند؛ اما آن پست به جای آن که بلافاصله به فالوئرتان نمایش داده شود، با تاخیر در فید (feed) او ظاهر شود.

دلیل این امر آن است که الگوریتم اینستاگرام به گونه ای طراحی شده است که پست هایی که احتمال علاقه مخاطب به آن ها بیشتر است، زودتر و مقدم تر از سایر پست ها نمایش داده می شوند. در این الگوریتم پست ها به ترتیب فاکتورهای زیر در فید ظاهر می شوند:

  • میزان علاقه کاربر به پیج و محتوای آن
  • میزان تعامل کاربر با آن پیج و پیج ها و محتواهای مشابه
  • زمان انتشار پست

همان طور که می بینید، در ترتیب نمایش پست ها این زمان نیست که اولویت دارد؛ بلکه علاقه و تعامل کاربر با محتوای پیج است که در درجه اهمیت بالاتری قرار گرفته. دلیل آن هم سیاست اینستاگرام است که می کوشد جذاب ترین پست ها را زودتر به نمایش بگذارد تا بلکه مخاطب زمان بیشتری در اپلیکیشن باقی بماند.

با این حال پس دانستن این که ساعات شلوغ اینستاگرام چه ساعاتی هستند چه فایده ای دارد؟ وقتی در الگوریتم اینستاگرام اولویت با علاقه است، از کجا می توان فهمید بهترین زمان برای پست گذاشتن، چه زمانی است؟ در ادامه به این سوالات پاسخ روشنی می دهیم.

چرا زمان انتشار پست در اینستاگرام اهمیت دارد؟

اگرچه طبق آن چه که گفته شد، در الگوریتم اینستاگرام میزان تعامل و علاقه مخاطب با پیج مهم است، اما زمان هم چنان فاکتور مهمی به شمار می رود. شما باید محتوایی جذاب و تعامل برانگیز را در زمانی منتشر کنید که عمده مخاطبان و فالوئرهای شما آنلاین هستند و می توانند پست را ببینند و آن را لایک کنند یا پای آن کامنت بگذارند.

با رعایت این نکته و تولید محتوای جذاب در ساعات پربازده و شلوغ:

  • پست های شما بازدید بیشتری خواهند داشت.
  • لایک ها، کامنت ها و به طور کلی تعامل فالوئرها با پست های شما بیشتر خواهد بود.
  • کیفیت پیج شما و محتوای آن از نظر اینستاگرام بالاتر خواهد رفته و رشد پیج شما راحت تر و سریع تر می شود.

همه موارد ذکر شده منجر به افزایش موفقیت پیج شما و افزایش تعداد فالوئر ها خواهد انجامید.

چرا زمان انتشار پست در اینستاگرام اهمیت دارد؟

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

در زمینه بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام نمی توان برای همه پیج ها نسخه یکسانی نوشت تا همه بر اساس آن عمل کنند. چرا که هر پیج با توجه به موضوع و دسته بندیش، مخاطبان خاص خود را دارد که ویژگی های رفتاری خاص خود را دارند.

مثلا اگر یک پیج عمدتا برای نوجوانان تولید محتوا می کند، با توجه به اینکه در طول سال تحصیلی این قشر از ابتدای صبح تا ظهر در مدرسه هستند، احتمالا عصر و شب بهترین زمان برای انتشار پست است. چرا که در این زمان مخاطبان پیج وقت بیشتری برای چک کردن اینستاگرام خود دارند. یا در مورد پیجی که مخاطبان عمده آن بزرگسالان هستند، با توجه به اینکه اکثریت افراد این قشر تا عصر سر کار هستند، شب بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام است.

به طور کلی برای آن که بهترین زمان برای پست گذاشتن در پیج خود را بدانید، باید با مخاطبان هدف و فالوئرهای پیجتان آشنایی کاملی داشته باشید. بدانید که آن ها معمولا در چه روزهایی بیشتر در اینستاگرام فعال هستند و بیشتر در چه ساعاتی از این پلتفرم استفاده می کنند.

برای شناختن رفتار و بررسی بهترین زمان برای پست گذاشتن، اولین و جامع ترین مرجع، بخش Insights خود اپلیکیشن اینستاگرام است. با مراجعه به بخش Insights à Audience می توانید اطلاعات کاملی راجع به فالوئرهای خود و الگوی فعالیت آن ها به دست آورید.

در این بخش می توانید ضمن آگاهی یافتن از روند فالو و آنفالو شدن پیج، مکان های بازدیدکنندگان پیج را به تفکیک ملاحظه کنید. هم چنین می توانید از ترکیب جنسیتی فالوئرها و بازه سنی آن ها مطلع شوید. بدین ترتیب با توجه به ویژگی های هر جنسیت و البته، رفتارهای هر بازه سنی می توانید پیش بینی خوبی از زمان آنلاین شدن و سلیقه مخاطبان خود به دست آورید.

اما علاوه بر همه این ها، در پایین صفحه Audience شما می توانید نمودارهای زمانی پیج را ببینید. در این نمودار ها مشخص می شود که فالوئرهای شما بیشتر در چه روزهایی فعال هستند و در هر روز چه ساعاتی را در اینستاگرام سپری می کنند. مشاهده و تحلیل این اطلاعات بهترین راهنمای شما برای تشخیص بهترین زمان برای پست گذاشتن است.

علاوه بر مطالب ذکر شده، نوع محتوای پیج نیز در زمان مناسب انتشار تاثیر بسیاری دارد. مثلا اگر شما پیجی دارید که مربوط به یک شهربازی است، بهترین زمان برای انتشار پست و فعالیت در اینستاگرام روزهای آخر هفته است؛ چرا که در آخر هفته افراد شاغل وقت آزاد بیشتری دارند و می توانند در کنار خانواده خود به شهربازی سر بزنند. البته این به آن معنا نیست که لازم نیست در سایر روزها فعالیت کنید. فعالیت در اینستاگرام باید پیوسته و منظم باشد اما با توجه به مثالی که ارائه شد، آخر هفته بهترین زمان برای معرفی خدمات و ویژگی های کسب و کار مرتبط با پیج است.

به طور کلی برای دانستن بهترین زمان برای پست گذاشتن و فعالیت، باید شناخت کاملی از فالوئرهای خود داشته و بر حیطه کاری خود مسلط باشید.

شلوغ ترین ساعات اینستاگرام چه ساعت هایی هستند؟

شلوغ ترین ساعات اینستاگرام چه ساعت هایی هستند؟

در زمینه تعیین شلوغ ترین ساعات اینستاگرام، هر منطقه و جغرافیا ویژگی های مخصوص خود را دارد. اما در ایران به طور کلی محدوده ساعات ۱۱ تا ۱۲ در روز زمان مناسبی برای فعالیت است؛ چرا که بسیاری از کاربران فارسی اینستاگرام در این ساعات آنلاین هستند و فید خود را بررسی می کنند.

در عصر، بازه زمانی ۵ تا ۷ عصر یک بازه طلایی به حساب می آید. چرا که بسیاری افراد از مدرسه یا محل کار خود بازگشته اند و مایل به چک کردن شبکه های اجتماعی هستند. در شب نیز بازه زمانی ۹ شب تا ۱۲ شب بازه زمانی شلوغی است. عموم افراد در این زمان مشغول فعالیت خاصی نیستند و وقت خود را صرف استراحت و ارتباط با سایر دوستان و بررسی شبکه های اجتماعی می کنند تا برای خواب آماده شوند.

البته مواردی مانند تعطیلات یا وقفه های طولانی مدت در شبکه اینترنت نیز می تواند بر این ساعات موثر باشد.

5 thoughts on “بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام”

  1. سلام وقت بخیر یه سوال داشتم خود اینستاگرام معلوم نمیکنه بیشترین بازدید در چه ساعتی بود؟ممنون از شما

  2. سلام وقت بخیر ممنون از مطالب ارزشمند و مفیدتون. اینکه محتوای پیج در چه مورد باشه در ساعت تفاوت ایجاد میکنه؟

  3. سیده مینا قادری

    مطالبتون عالیه ایا در مورد طراحی سایت هم اطلاعات دارید و می شه لطفا یادم بدیدیکه خودم طراحی کنم؟

  4. مهدی بشاورد

    سلام خانم فدایی
    بنده بشاورد هستم و 18 ساله که دانشگاه تدریس میکنم و برنامه نویسی هم میکنم.
    میخواستم برای برگزاری کلاسها و دوره های آنلاین و نحوه تبلیغشون از شما کمک بگیرم
    با تشكر
    مهدی بشاورد

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *