با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » دوره های آموزشی » دوره آموزش اینستاگرام » چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام
چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام
چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام

چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام

امروزه شبکه‌های اجتماعی رشد چشمگیری در توسعه یک بیزینس را ایفا می‌کنند؛ یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها شبکه اجتماعی اینستاگرام است. هنگامی که از اینستاگرام برای توسعه بیزینس خود استفاده می‌کنیم، تولید محتوا ارزشمند می‌شود. جذب کاربران بیشتر و سرگرم کردن آن‌ها می‌تواند در رسیدن به این امر مهم باشد. اما چگونه کاربران بیشتری جذب کنیم تا بیزنس ما گسترش یابد؟ تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ و چگونه انجام می‌شود؟ در ادامه به بررسی این سؤالات می‌پردازیم.

تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

تولید محتوا، همان تولید عکس، ویدیو، صوت ومتن است که به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده، نه تنها کاربران را به صفحه شما علاقه مند می‌کند بلکه سبب گسترش بیزینستان نیز شود. در ادامه چگونگی بررسی تصاویر و همچنین تولید محتوای متنی برای بیزینس خود در اینستاگرام، جایی که می‌توانید آنها را بیابید و مواردی که هنگام استفاده از آنها در تبلیغ برند خود باید در نظر بگیرید را ارائه می‌دهیم.

نحوه تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام

۱. بررسی الگوهای آماده

بی شک اولین قسمتی که در هر پست، مخاطب با آن روبرو می‌شود و ترغیب کننده او به خواندن ادامه پست یا رد شدن از آن است، تصویرها هستند. ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند بدون داشتن یک کاربر حرفه‌ای نیز پست‌های اینستاگرامی عالی ایجاد کنید؛ مانند ابزارهای طراحی آنلاین که برای طراحی نقاشی‌ها و عکس‌های جذاب، در اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس استفاده و یادگیری  برنامه‌ها را در اولویت کارتان قرار دهید.

داشتن یک بانک عکس با وضوح بالا از محصولات شما واقعاً می‌تواند در تولید محتوا کمک کننده باشد. اگر شما یک تعامل قوی با کاربران داشته باشید، یک عکس محصول ساده و صاف باعث حیرت فالور های شما می‌شود.

۲. استفاده از عکس‌های موجود با کیفیت

هرچند استفاده از عکس‌هایی که وجود دارد خیلی کار جالبی در این دوره به نظر نمی‌رسد، اما این بدان معنی نیست که ما به هیچ وجه نباید از آنها استفاده کنیم؛ در مواقعی که مجموعه‌ای از عکس‌هایی مشابه وجود دارد، شما می‌توانید با استفاده از عکس‌های موجود و ایجاد یک فیلد متفاوت در حوزه خودتان، به تولید محتوای با کیفیت بپردازید.

همچنین می‌توانید با استفاده از سایت‌هایی که وجود دارد، عکس‌هایی را که خیلی توسط برندهای دیگر استفاده نشده و مناسب برند شما است را به صورت رایگان دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید. همواره به این نکته توجه داشته باشید که سایز عکس مناسب در اینستاگرام ۱۰۸۰p *1080p است.

۳. ترکیب فرمت‌های مختلف

این مهم است که شما به عنوان یک کاربر اینستاگرام، انواع فرمت‌های محتوا را برای کاربران خود در دسترس قرار دهید. برای اینکار می‌توانید از به اشتراک گذاشتن حداکثر ده پست، یک آلبوم بوجود آورده و همچنین با استفاده از یک فیلم ۶۰ ثانیه‌ای، که یک روش عالی برای نشان دادن محصولات در قالب یک مثال یا صرفاً یک آموزش کوتاه یا نمایش است، به تولید محتوا بپردازید.

مراقب باشید که با عکس‌های زیاد از محصول خود، کاربر را تحت فشار قرار ندهید؛ همچنین می‌توانید با تنوع بخشیدن به مضامین محتوای عکسی، کاربران خود را تشویق به خواندن ادامه پست کنید. سرانجام می‌توانید گامی به جلو برداشته و به سمت ایجاد گیف بروید. اینستاگرام، گیف ها را به عنوان ویدیو می‌شناسد، این گیف ها یک راه آسان و مناسب برای تعامل با کاربران است، زیرا کاربران به آنها علاقه دارند.

نحوه تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام

۴. بازسازی محتوا از برندهای موجود

آیا زمان مناسبی برای تولید محتوا در اینستاگرام ندارید؟ شاید واقعاً نیازی به گذاشتن این زمان برای تولید محتوا نداشته باشید. در واقع می‌توانید با رعایت حقوق قانونی پیج ها، از محتوای پیج هایی که محصولات یا مخاطبان مشابه با پیج شما دارند، استفاده کنید.

در ادامه مواردی را بیان می‌کنیم که به شما کمک می‌کند تا از برندهای دیگر برای تولید محتوا استفاده کنید:

  • بررسی هشتگ و حساب کاربری برای یک محتوای با کیفیت

برای تولید محتوای مجدد، می‌توانید با استفاده از هشتگ های مرتبط با حوزه بیزینستان از حساب‌های اینستاگرام کاربرهای معروف، آن‌هایی که مخاطبانشان مشابه شما است و آنهایی که رقیب مستقیمتان نیستند، استفاده کنید. لیستی از پیج های برندها یا اشخاصی که بهترین مطالب را برای اشتراک گذاری در حوزه شما تولید می‌کنند، تهیه کرده و آنها را فالو کنید تا پست‌های جدیدشان را ببینید و اگر پستی برای شما اهمیت زیادی داشت، آن را با استفاده از آیکونی که زیر پست وجود دارد، ذخیره کرده تا زمان لزوم، به راحتی به آن دست یابید.

توجه داشته باشید که هشتگ هایی که سرچ می‌کنید کاملاً مرتبط با بیزینستان باشد؛ چرا که یک هشتگ نامربوط می‌تواند شما را سر در گم کند و گاهی منجر به تولید محتوای غلط شود.

  • اجازه از پیج اصلی برای استفاده مجدد از آنها

اگر خواستید یک پست از پیجی را عیناً در صفحه خودتان به اشتراک بگذاید، باید از آن پیج اجازه بگیرید. به این صورت که پست مورد نظر را از طریق فلش زیر همان پست، در دایرکت آن پیج فرستاده و کسب اجازه کنید. با این کار، علاقه خود را به آن پست نشان داده و با توضیح اینکه پستشان در معرض دید بیشتری قرار می‌گیرد، آن‌ها را خوشحال می‌کنید و اجازه می‌دهند تا شما آن را منتشر کنید؛ به این صورت شما می‌توانید به صورت قانونی با استفاده از محتوای برندهای دیگر، به تولید محتوا بپردازید.

۵. محتوای با کیفیت تولید شده توسط کاربر(UGC)

در مورد استفاده از محتوایی که دیگران تولید کرده‌اند، همچنین این ایده خوبی است که کاربران خود را تشویق کرده تا محتوا را تولید کنند، اما چگونه؟ با درخواست از کاربر تا درباره موضوع خاصی که در حوزه کاری شما است، نظر بدهد، یا سوالی را مطرح کنید تا کاربر به آن پاسخ دهد. به این نوع تولید محتوا، محتوای تولید شده توسط کاربر می‌گویند، این اصطلاح همچنین به طور گسترده‌تر، به هر گونه محتوای ایجاد شده توسط کاربران، برای یک محصول یا خدمت خاص، با یا بدون تشویق برند نیز گفته می‌شود.

امروزه برندهای بسیاری از UGC استفاده می‌کنند، حتی اگر شما یک برند بزرگ باشید، بعید به نظر می‌رسد که کاربران شما بدون هیچ محرکی، محتوای اینستاگرام را در مورد شما و محصولتان، ایجاد کنند. به عنوان مثال با ایجاد یک مسابقه و جایزه به بهترین جمله درباره عکس یا برند خاص، می‌توانید به تولید محتوا توسط کاربر دست یابید.

همچنین با ارائه هدیه یا تخفیف محصولات خود به کاربران، می‌توانید انگیزه کاربران را برای استفاده از هشتگ خودتان بیشتر کنید؛ اساساً دریافت این کلمه به عنوان هشتگ از کاربران می‌تواند شروع کننده خوبی، برای کارها باشد.

به یاد داشته باشید که محتوای درخواستی شما از کاربر نباید محدود کننده باشد و باعث اذیت او شود. این محتوا باید تکمیل کننده محتوای شما باشد. همچنین استفاده زیاد از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)، ممکن است حس سو استفاده از کاربر را به او القا کند و باعث شود ، فکر کند که شما کمتر روی حوزه کاریتان تسلط دارید.

۶. همکاری با اینفلوئنسرها (برندهای برتر)

اگر قصدتان این است که کنترل بیشتری در حوزه کاری خود و یک جریان مداوم از محتوای اینستاگرام بر روی برند خود داشته باشید، باید به فکر کار با اینفلوئنسرها (تأثیر گذاران) باشید.  همکاری با اینفلوئنسرهایی که کاربران زیادی آنها را فالو کرده‌اند، می‌تواند این فرصت را برای شما ایجاد کند تا فالور های پیج خود را افزایش دهید.

اگر شما یک بیزینس کوچک با بودجه کمی دارید، می‌توانید از میکرو اینفلوئنسرها با فالور های ۱۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ ارتباط برقرار کنید. البته این امر مهم است که فالور های آن پیج به محصولات شما علاقه مند باشند، پس سعی کنید با میکرو اینفلوئنسرهایی ارتباط برقرار کنید که در حوزه بیزینس شما فعالیت می‌کنند.

نکات مهم در طراحی عکس برای اینستاگرام

همانطور که گفته شد مهمترین قسمت یک محتوا، عکسی است که در آن پست قرار می‌دهیم پس برای انتخاب تصویر باید نکاتی را رعایت کنیم؛ در ادامه به توضیح این نکات می‌پردازیم.

نکات مهم در طراحی عکس برای اینستاگرام

۱. یک نقطه کانونی واضح تعریف کنید

در اینستاگرام یکی از مهمترین کارهایی که هر پیج برای رسیدن به آن تلاش می‌کند، مکث کاربر روی پست و درگیر شدن با آن است. شما می‌توانید از یک نقطه کانونی در عکستان، برای جذب کاربران استفاده کرده تا بیشتر روی تصویر شما بمانند. اگر عکستان خیلی شلوغ باشد، چشم را گیج می‌کند و تأثیر برعکس خواهد داشت، جالب است بدانید مغز ما به طور خودکار این محاسبات را انجام می‌دهد، پس بهتر است برای تولید محتوا در اینستاگرام وقت کافی گذاشته و درباره آن تأمل کنید.

۲ استفاده از قانون یک سوم در عکاسی

قانون یک سوم، یک قانون کلاسیک است که با کمک هر عکاسی می‌توانید آن را یاد بگیرید. برای اجرای این قانون، تصویر خود را به ۹ قسمت تقسیم کرده به صورتی که جالب‌ترین ویژگی‌های عکس شما در تقاطع خطوط افقی و عمودی قرار بگیرد؛ همچنین می‌توانید با قرار دادن نقطه کانونی در یک سوم تصویر، عکس خود را جذاب‌تر کنید.

۳. استفاده از حاشیه سفید در عکس اینستاگرام

استفاده از لبه‌های سفید در اطراف عکس اینستاگرام شما می‌تواند تأثیر بسزایی در جذب مخاطب، نسبت به عکس بدون حاشیه، داشته باشد. همچنین حاشیه‌ها در تصاویری که شلوغ هستند و جایی برای تنفس نمی‌گذارند، می‌توانند تأثیر گذار باشند، پس یکی از مهمترین جنبه‌هایی که حاشیه سفید دارد، می‌تواند از شلوغ شدن بیش از حد عکس شما جلوگیری کند. همینطور اگر شما قانون یک سوم و نقطه کانونی را نیز، که در قسمت‌های قبل توضیح داده شده، در عکستان رعایت کرده باشید، استفاده از حاشیه سفید می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کند.

۴. توجه به تضادها و ایجاد تعادل

برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام، ایجاد تضاد در اجزا عکستان، می‌توانند کمک کننده باشند. این تضاد می‌تواند در رنگ‌ها، اشکال، مقیاس، فونت، نور و… باشد. برای شروع می‌توانید از فیلترها و برنامه‌های ویرایش عکسی که در اینستاگرام وجود دارد، استفاده کنید؛ همانطور که میدانید، برنامه‌های حرفه‌ای دیگری برای ویراش عکس وجود دارد ولی با همین ویرایش اینستاگرام می‌توانید به نتایج مطلوبی برسید، چرا که بیشتر ویرایش در عکس‌های اینستاگرام، تغییر در نور و ایجاد تضاد است. در واقع پیدا کردن یک تضاد در عکس، می‌تواند گام مهمی محسوب شود؛ زیرا با کمک آن می‌توان با جذب مخاطب، او را ترغیب به خواندن ادامه محتوا کرد.

این نکات را برای تولید محتوای متنی اینستاگرام فراموش نکنید!

۱. استفاده از داستان سرایی

پس از انتخاب عکس، زمان رسیدن تولید محتوای متنی مناسب رسیده است؛ برای این کار می‌توانید از داستان سرایی درباره تصویر خود استفاده کنید؛ همواره باید توجه داشته باشید که داستان شما کاملاً مرتبط با تصویرتان باشد. همچنین با استفاده از شخصیت پردازی درباره تصاویرتان می‌توانید به شرح یک داستان متناسب با برند یا شخصیت خودتان بپردازید.

۲. برنامه ریزی برای هر پست

برنامه ریزی برای محتوای هر پست می‌تواند تأثیر بسزایی درجذب مخاطب داشته باشد، ارتباط داشتن هر پست با پست قبلی و همچنین گوشزد کردن یک قسمت مهم از پست قبلی(مثلاً با استفاده از هشتگ)  نه تنها نشان دهنده همبستگی پیج شما بوده بلکه به تولید محتوا نیز منجر می‌شود.

نکته مهم دیگر در این قسمت، برنامه ریزی درباره زمانبندی مناسب برای انتشار پست است. برای این کار می‌توانید ازقسمت insights خود اینستاگرام یا ابزارهای دیگر که مخصوص این کار هستند استفاده کنید. همچنین با ملزم کردن خودتان به انتشار پست در زمان تعیین شده می‌توانید به جذب مخاطبان بیشتر بپردازید.

این نکات را برای تولید محتوای متنی اینستاگرام فراموش نکنید!

۳. توجه به مخاطبین هدف

توجه به این موضوع که مخاطبین شما بیشتر شامل چه گروه سنی هستند، پی بردن به علاقه مندی های آن‌ها و سوالاتی از این قبیل، به شما کمک می‌کند تا به شخصیت مخاطبین هدف خود پی برده و با استفاده از این اطلاعات می‌توانید به تولید یک محتوای متناسب با مخاطبانتان بپردازید؛ به عنوان مثال تولید محتوا در اینستاگرام برای مخاطبان یک پیج آشپزی که بیشتر خانوم های خانه دار آن را دنبال می‌کنند، متفاوت از یک پیج فروش لوازم ورزشی است که مخاطبان آن بیشتر ورزشکاران هستند.

۴. استفاده از جملات پر انرژی

از جمله پست‌هایی که همواره مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده‌اند، پست‌هایی با مضمون‌های پر انرژی و جملات انگیزشی است؛ همچنین می‌توانید با استفاده از یک عکس با کیفیت، با توجه به معیارهای گفته شده در انتخاب عکس، پستی را که شامل جنبهٔ بصری عالی و هم جنبه محتوایی انگیزشی و با انرژی برای مخاطبان باشد را منتشر کنید.

۵. استفاده از کامنت ها و دایرکت ها

یکی از مواردی که بیشتر کاربران به آن توجه می‌کنند نظرات کاربران دیگر درباره محصولات شما است، پس می‌توانید از کامنت های کاربران خود که در زیر پست‌ها قرار دارند. و همچنین از مواردی که در دایرکت مطرح می‌کنند نیز استفاده کنید؛ به این صورت که اگر نظری را مطرح کرده یا سوالی را از شما می‌پرسند، پاسخ آن را به صورت عمومی در پست‌ها بگویید و با استفاده از آن به تولید محتوا در اینستاگرام بپردازید.

۶. استفاده از مصاحبه

مصاحبه با افراد مشهور و مخصوصاً افرادی که محبوبیت زیادی دارند، می‌تواند به تولید محتوا منجر شود؛ به این صورت که شما می‌توانید محصول خود را برای این افراد ارسال کرده و از انها درخواست کنید که در قالب یک مصاحبه ویدیویی، درباره محصولتان، نظرشان را مطرح کنند. البته گاهی این افراد در ازای دریافت مبلغی حاضر به انجام مصاحبه می‌شوند؛ پس در نظر گرفتن این مبلغ و مقدور بودن پرداخت آن برای شما، مهم است.

در آخر

در این جا با استفاده از چند مقاله، نحوه تولید محتوای با کیفیت در اینستاگرام در حوزه شخصی و بیزینس را مطرح کردیم؛ به شما این اطمینان را می‌دهم که با رعایت این نکات می‌توانید به راحتی بهترین محتوا را تولید کنید و به یک برند مطرح تبدیل شوید.

24 thoughts on “چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام”

  1. سلام لطفا توضیحات تون و در قالب یک ویدئو آموزش بدید
    بدنبال درآمد هستم اما دقیق نمیدونم باید چطور انجام بدم

  2. سلام من تازه مرکز زیبایی زدم و نیازمند تولید محتوا برای جذب فالور بیشتر هستم راهنمایی کنید

  3. واقعا این پست تولید محتوا در اینستاگرام یکی از بهترین نوشته هایی بود که من خوندم مرسی برای مطلب کاملتون

  4. بهترین آموزشی بود که میشد درباره تولید محتوا در اینستاگرام بخونم همین مطلب بود ممنون

  5. به نظرم محتواتون خیلی بود ولی ای کاش بیشتر روی سایت درباره اینستاگرام مطلب بنویسید

  6. سینا سیستانی

    سلام من کارم تولید و فروش تخم مرغ محلیه به نظر شما میتونم تولید محتوا ازش داشته باشم؟راهنماییم کنید خواهش میکنم

  7. زینت سادات آقامیری

    با سلام و عرض ادب خدمت خانم فدایی ، من به شدت نیاز به کمک شما دارم و تا اخر عمرم مدیون این کمک شما هستم اگر کمکم کنید بتونم پیج اینستگرامی بسازم و تولید محتوا کنم و درآمدی داشته باشم ، از اینستگرام و تولید محتوا و ساخت پیج برای جذب فالوئر و گرفتن تبلیغات برای فروش هیچی نمیدونم خواهش میکنم کمکم کنید

  8. سلام من یک رمان در سایت نوشته ام میخوام در اینستا بگذارم اما کسی زیاد فالو نمیکنه اما پیج های نویسندگی دگه خیلی فالور دارن دوستدارم فالور هام زیاد بشه باید چکار کتم

  9. سلام من یک رمان در سایت نوشته ام میخوام در اینستا بگذارم اما کسی زیاد فالو نمیکنه اما پیج های نویسندگی دگه خیلی فالور دارن

  10. سلام. ممنونم از مطالبتون.. من میخوام برای درمانگاه تو فضای مجازی فعالیت کنم. و یه جورایی دنبال تولید محتوا تو حیطه ی کاری پزشکی و درمان هست….

  11. سلام باید ببینید تولید محتوا در این حوزه برای کاربران جذاب هست یا نه ؟ آیا کسی در اینستاگرام به دنبال محتوا مربوط به دامداری مانند جیره نویسی ، نژادها و … می باشد . اگر بله که این کار را شروع کنید و تبلیغ در پیج های جیره نویسان که در اینستا مشغول هستند رو انجام بدید .

  12. سلام و درود و‌خدا قوت
    من یک‌سوال داشتم . برای دو تا پیج‌تولید محتوای ویدیویی و متنی و صوتی و کپشن نویسی و هشتگ نویسی انجام‌ میدم .
    اونا میخوان که کار یک ادمین که همه کار و دست میگیره رو انجام بدم و من فقط توانایی انجام تولید محتوای تنها رو دارم . چطور میتونم این مطلب رو بهشون توضیح جامع و کامل بدم که ادمین نیستم .
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    سپاس از شما 🙏

    1. امین مهدوی

      تولید محتوا در اینستاگرام به تنهایی یک تخصص محسوب می شود و اینکه کارفرما انتطار دیگه ای دارد خوب کاملا بی منطق است.

  13. دادا ایسنتا فضای این چیزا نیست
    اگه تو زمینه حیوانات مثل پلنگ فعالیت کنی خیلی خوبه / نتیجه میگیری

  14. وحید توحیدی

    سلام. تشکر از راهنمایی های شما . بنده میخوام در زمینه دامداری تو اینستاگرام فعالیت کنم. خودم هم لیسانس علوم دامی و فوق لیسانس مهندسی طیور دارم.چون الان جایی مشغول به کار نیستم .نمیدونم چه جوری تولید محتوا کنم یا چه جوری فالورامو افزایش بدم. میخوام کسب و کارم از این طریق شروع بشه. ممنون میشم راهنمایی کنید.

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *