با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » دوره های آموزشی » دوره آموزش اینستاگرام » آموزش بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام
آموزش بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام

آموزش بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام

اولین اقدام در راستای کسب درآمد از اینستاگرام و کسب و کار اینستاگرامی، بیزنسی کردن اکانت است. بیزنسی کردن اکانت اینستاگرام مزایای متعددی دارد و لازمه فعالیت حرفه‌ای این شبکه اجتماعی محبوب و پولساز است. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به آموزش بیزنسی کردن اکانت اینستاگرام بپردازیم.

اگر می‌خواهید شناخت بهتری از سلیقه و رفتار مخاطبان و فالوئرهای خود به دست بیاورید، بهترین راهکار آن است که از امکانات خود اینستاگرام در این زمینه کمک بگیرید. بیزنسی کردن اکانت به شما کمک می‌کند تا بتوانید آمار پیج خود را بررسی کنید و از محبوب‌ترین و موفق‌ترین پست‌ها و مطالب پیج خود با خبر شوید. هم چنین می‌توانید میزان فعالیت فالوئرها و سایر مخاطبان پیج خود را با پست‌های مختلف به دست آورید. این‌ها تنها بخشی از مزایای یک پیج بیزنسی در اینستاگرام است.

برای آن که یک پیج بیزنسی در اینستاگرام داشته باشیم نیاز به یک سری مقدمات و اقدامات اولیه، از جمله داشتن یک صفحه در فیسبوک است. در ادامه این مطلب ابتدا به آموزش بیزنسی کردن اکانت اینستاگرام به صورت گام به گام می‌پردازیم؛ سپس به معرفی اجمالی و کوتاه مهم‌ترین ویژگی‌های پیج بیزنسی می‌کنیم.

توجه: برای بهره مندی دقیق از راهنمایی دستورالعمل پیش رو برای آموزش بیزنسی کردن اکانت، باید آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را بر روی دستگاه خود نصب داشته باشید.

آموزش بیزنسی کردن اکانت اینستاگرام به صورت مرحله به مرحله

مرحله اول: برای بیزنسی کردن اکانت اینستاگرام، ابتدا وارد اکانت خود که می‌خواهید آن را بیزنسی کنید شوید.

مرحله دوم: به بخش پروفایل خود در اپلیکیشن اینستاگرام بروید و بر روی آیکون منو (سه خط افقی در بالا سمت راست صفحه) کلیک کنید. از منوی باز شده در کنار صفحه بر روی گزینه settings که در پایین سمت راست قرار دارد کلیک کنید. بدین ترتیب شما وارد بخش تنظیمات پروفایل می‌شوید.

مرحله سوم: در بخش تنظیمات پروفایل خود، به دنبال گزینه Account بگردید و بر روی آن کلیک کنید تا وارد تنظیمات مخصوص اکانت خود شوید. در این صفحه گزینه‌های متعددی وجود دارد که مربوط به اکانت شما می‌شوند، مانند تعیین لیست دوستان نزدیک یا تنظیم زبان. در انتهای این صفحه، گزینه Switch to Professional Account را انتخاب کنید.

مرحله چهارم: حالا صفحه‌ای پیش روی شما باز می‌شود که از شما می‌خواهد نوع اکانت حرفه‌ای خود را انتخاب کنید. اگر شما در حیطه‌ای مانند هنر، اینفلوئنسری و سایر انواع فعالیت‌هایی که مربوط به برند شخصی می‌شوند فعالیت می‌کنید، گزینه Creators را انتخاب کنید.

اما اگر برای شرکت یا مجموعه کسب و کار خود می‌خواهید فعالیت کنید، گزینه Business را برگزینید. در اینجا ما این گزینه را انتخاب کرده و در ادامه بر اساس آن در آموزش پیش خواهیم رفت.

مرحله پنجم: حالا صفحه‌ای پیش روی شما باز می‌شود. در این صفحه در چند اسلاید به صورت مختصر و مفید به معرفی ویژگی‌ها و امتیازات پیج بیزنسی پرداخته شده است. در پایین صفحه دکمه Continue را برگزینید.

حالا به صفحه‌ای می‌رسید که باید در آن دسته بندی و به عبارت دیگر، موضوع اصلی پیج خود را برگزینید. گزینه‌های متعددی در این صفحه هستند که شامل تقریباً تمام حیطه‌های کسب و کار می‌شوند. متناسب با موضوع اصلی پیجتان، یکی از این موضوعات را انتخاب کنید. ما در اینجا به عنوان مثال موضوع Art را انتخاب می‌کنیم. سپس بر روی گزینه Next کلیک کنید.

مرحله ششم: در این مرحله به صفحه‌ای بر می‌خورید که از شما می‌خواهد اطلاعات تماستان را بازبینی و در صورت نیاز اصلاح کنید. اطلاعاتی که در این صفحه وارد کنید، به عنوان اطلاعات اصلی تماس با کسب و کارتان در صفحه شما ثبت می‌شوند. لازم به ذکر است که این اطلاعات شامل ایمیل، شماره تماس و آدرس محل به صورت عمومی به نمایش در می‌آیند. پس بهتر است که اطلاعات شخصی خود را وارد نکنید.

در نهایت پس از وارد کرد و بازبینی اطلاعات تماس پیج، بر روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

مرحله هفتم: حالا نوبت آن است که پیج خود را با یک پیج در فیسبوک مرتبط کنید. از آن جا که اینستاگرام متعلق به مجموعه فیسبوک است، این شرکت با این سیاست به دنبال افزایش مخاطبان و کاربران فیسبوک است. لازم به ذکر است که برای انجام این مرحله لازم است وی پیان خود را روشن کنید.

برای اتصال به صفحه فیسبوک خود بر روی گزینه choose Page کلیک کنید. پس از آن در صورتی که VPN تان روشن باشد به سایت قیسبوک می‌روید و پس از ورود به اکانت فیسبوک خود، از شما سوالی مبنی بر اتصال پیج اینستاگرام و پیج فیسبوکتان می‌شود. قبلاً برای بیزنسی کردن اکانت اینستاگرام اتصال به فیسبوک یک کار ضروری و اجباری بود.

در صورتی که پیج در فیسبوک ندارید می‌توانید بر روی گزینه Don’t Connect to Facebook Now کلیک کنید. البته اینستاگرام بعداً بارها به شما یادآور می‌شود که لازم است پیج خود را به یک پیج در فیسبوک مرتبط کنید.

در هر حال، تا به اینجا شما به هدف خود رسیده‌اید و اکانت شما به یک اکانت حرفه‌ای بیزنسی تبدیل شده است. تا به اینجا آموزش بیزنسی کردن اکانت به پایان رسیده است. برای نمونه می توانید پیج اینستاگرام الو کانتنت ببینید.

در ادامه به صورت مختصر به معرفی برخی امکانات و قابلیت‌های اکانت بیزنسی می‌پردازیم.

امکانات پیج بیزنسی اینستاگرام

پس از بیزنسی کردن اکانت اینستاگرام، امکانات جدیدی به پروفایل شما افزوده می‌شود. برای دسترسی به این امکانات، ابتدا به بخش پروفایل در اپلیکیشن اینستاگرام بروید. با کلیک روی آیکون منو یا همان سه خط افقی در گوشه صفحه منو را باز کنید. در این منو بخش جدیدی به نام Insights وجود دارد که اصلی‌ترین بخش و قلب تپنده پیج بیزنسی در اینستاگرام است.

در صورتی که با کلیک روی این دکمه وارد بخش Insights شوید صفحه‌ای مشابه این صفحه مشاهده می‌کنید. سه بخش در این صفحه وجود دارد که عبارتند از Content، Activity و Audience.

بخش Content مربوط می‌شود به محتوای پیج بیزنسی اینستاگرام؛ در این بخش مشخصات کامل پست‌ها و استوری های پیج به نمایش در می‌آید. اطلاعاتی شامل تعداد بازدیدها، تعداد لایک و کامنت، تعداد دفعات به اشتراک گذاری محتوا، تعداد فالوئرهایی که هر پست به پیج شما اضافه کرده و… توضیح درباره این اطلاعات خارج از حوصله این مطلب است و نیازمند مطلبی جداگانه است.

بخش Activity با نمودارها و ارقامی که در بر دارد، اطلاعاتی درباره میزان بازدیدها و تعداد بازدید کنندگان پیج به شما ارائه می‌دهد. معمولاً این اطلاعات و آمار و ارقام در مقایسه با یک هفته گذشته ارائه می‌شوند.

بخش آخر بخش Audience است. در این بخش اطلاعات و نمودارهای دقیقی درباره آمار مخاطبان و فالوئرهای پیج ثبت شده است. از طریق اطلاعات این بخش می‌توانید درباره جنیست، رده سنی و شهرها و مکان مخاطبان و فالوئرهای خود آگاهی به دست آورید. هم چنین در پایین این صفحه می‌توانید بفهمید فالوئرهای شما در چه ساعات و چه روزهایی بیشتر در اینستاگرام حضور دارند.

این گونه اطلاعات و امکانات پیج بیزنسی اینستاگرام به شما در تولید محتوای بهتر و دقیق‌تر کمک شایانی می‌کنند. علاوه بر آن، پیج های بیزنسی اینستاگرام قابلیت Promote کردن و سفارش تبلیغ به اینستاگرام را هم دارند؛ البته این ویژگی در ایران کارایی چندانی ندارد و توصیه نمی‌شود.

بهترین ابزار برای تحلیل آمار و عملکرد اکانت اینستاگرام، بخش Insights پیج های بیزنسی اینستاگرام است. بنابراین برای داشتن فعالیتی مؤثر و قوی در این شبکه اجتماعی و کسب درآمد از اینستاگرام لازم است که اکانت خود را بیزنسی کنید و از امکانات آن استفاده کنید.

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *