با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » دوره های آموزشی » دوره آموزش اینستاگرام » آموزش ادمینی پیج اینستاگرام
آموزش ادمینی پیج اینستاگرام
آموزش ادمینی پیج اینستاگرام

آموزش ادمینی پیج اینستاگرام

برای کسانی که به دنبال یک فضای وسیع برای ارائه محصولات و خدمات خود هستند، آموزش ادمینی پیج اینستاگرام، یک پیشنهاد بسیار خوب و مفید محسوب می‌شود.

امروزه اینستاگرام تنها یک شبکه اجتماعی، جهت ارتباط و تبادل اطلاعات و اخبار است. بلکه فضایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از آن به عنوان یک بازار بزرگ جهانی، با چندین میلیون کاربر از تمام نقاط جهان، استفاده کنید.

در این مقاله پیش از پرداختن به آموزش ادمینی پیج اینستاگرام، ابتدا به تاریخچه کوتاهی از استفاده اینستاگرام پرداخته خواهد شد. سپس به مزایای استفاده از این شبکه اجتماعی، به عنوان یک بازار جهانی اشاره می‌شود. و در نهایت یک آموزش ادمینی پیج اینستاگرام کامل و جامع در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

تاریخچه استفاده از اینستاگرام

با رواج استفاده از تلفن‌های همراه لمسی (گوشی‌های تاچ)، استفاده از شبکه‌های اجتماعی بیشتر شد. و در واقع شبکه‌های اجتماعی حالت عمومی‌تر و در دسترس‌تری به خود گرفتند. چون تا آن زمان تنها کاربرانی که به کامپیوتر و شبکه اینترنت دسترسی داشتند، از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کردند.

یاهو مسنجر، فیسبوک و توییتر از جمله شبکه‌های معروف اجتماعی هستند که قبل از تلگرام و اینستاگرام به مردم معرفی شده و مورد استفاده قرار گرفتند.

اما تعداد کاربران ایرانی این شبکه‌ها را حتی در ذهن هم، نمی‌توان با تعداد کاربران ایرانی که هم‌اکنون از اینستاگرام استفاده می‌کنند، مقایسه کرد.
تاریخ رسمی برای ورود اینستاگرام به ایران وجود ندارد. اما نشانه‌ها حاکی از آن است که این شبکه اجتماعی سال 2012 در ایران به محبوبیت نسبتا خوبی رسید. یعنی دو سال بعد از معرفی این شبکه اجتماعی توسط سازندگان آن و دقیقا همان سالی که مالک شرکت فیسبوک (مارک زاکربرگ) و شریکش، اینستاگرام از سازندگان آن، با قیمت بسیار بالایی خریدند.

چرا آموزش ادمینی پیج اینستاگرام
چرا آموزش ادمینی پیج اینستاگرام

چرا آموزش ادمینی پیج اینستاگرام، به جای یادگیری یک حرفه دیگر؟!

اگر شما فرد باهوشی باشید، می‌توانید در کوتاه مدت، یک کسب‌وکار بی‌دردسر و مطمئن در اینستاگرام برای خود بسازید.

ما در این مقاله به شما می‌گوییم چرا و چگونه می‌توانید از اینستاگرام به‌عنوان یک بستر مناسب و عالی برای ارائه خدمات و محصولات شماست.

بیایید با یک مثال شروع کنیم! در نظر بگیرید پدر شما، در مزرعه خود یک نوع عسل طبیعی و منحصربه‌فرد تولید می‌کند. و از شما خواسته تا در فروش محصولات به او کمک کنید.

شاید در آغاز، سخت‌ترین مرحله بازاریابی و یافتن مشتری‌هایی است، که محصول شما را به صورت عمده یا جزئی خریداری کنند. شما باید پس از یافتن فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی که این محصول را می‌فروشند، آن‌ها را مجاب کنید که عسل‌های شما را خریداری کنند.

فرض کنید از این مرحله عبور کردید. و چندین خریدار برای عسل‌های طبیعی پدرتان پیدا کردید. حالا باید عسل‌ها با قیمتی کمتر از قیت واقعی آن به خریدارها بفروشید، تا سودی نیز نصیب آن‌ها شود.

شاید بگویید مغازه‌ای اجاره می‌کنیم و محصول خود را مستقیم به فروش می‌رسانیم.

این راه هم خالی از دردسر نیست. و اگر اتلاف پول و سرمایه در آن، بابت هزینه اجاره مغازه، مالیات، آب و برق و …. از راه حل قبلی بیشتر نباشد، کمتر نیست.

اما راه حل درست چیست؟

شما می‌توانید با یک آموزش ادمینی پیج اینستاگرام صحیح، بدون هزینه اجاره مغازه، آب، برق، دکوراسیون و یا فروش عمده زیر قیمت اصلی، خودتان فروشنده محصولاتتان باشید.

با این روش شما، از بستر وسیع و رایگان اینستاگرام با میلیون‌ها کاربر، به‌عنوان بازار فروش محصولات خود استفاده کرده اید. و می‌توانید محصولات خود را با قیمت واقعی آن و بدون واسطه به دست مشتری برسانید. در این بین تنها واسطه شما شرکت پست خواهد بود. که با هزینه بسیار کمی، محصولات شما را به هر نقطه از کشور که بخواهید منتقل می¬کند.

این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از اینستاگرام به عنوان یک بازار، مستلزم آموزش و شناخت این شبکه اجتماعی است. تا بتوانید محصول خود را در سطح وسیع‌تری عرضه کنید. هم‌چنین با بزرگ شدن کسب‌وکار شما، سودجویانی پیدا می‌شوند که مانع از موفقیت شما شوند.

چگونه ادمین پیج اینستاگرام شویم؟
چگونه ادمین پیج اینستاگرام شویم؟

چگونه ادمین پیج اینستاگرام شویم؟

فرض بر این است که شما با نحوه ساختن یک حساب کاربری در اینستاگرام، اصطلاحات دنبال شونده، دنبال کننده، پست، استوری و …. آشنایی کامل دارید.

اگر با موارد نام برده شده، آشنایی ندارید، یا به دنبال یک آموزش کامل و دقیق از نحوه عضویت در این شبکه اجتماعی هستید، صفحه آموزش اینستاگرام را مطالعه کنید.

اولین و شاید مهم‌ترین معیاری که باید یک ادمین پیج اینستاگرام، داشته باشد، تسلط کامل به تمام بخش‌های پیچ اینستاگرام است. این بخش‌ها شامل پست‌ها، کپشن پست، استوری، پروفایل، اطلاعات درج شده در پروفایل، دایرکت و … است.

قدم اول در آموزش ادمینی پیج اینستاگرام

  • به عنوان اولین قدم، سعی کنید روی تمام بخش‌های پیج خود مسلط باشید. برای این کار لازم است مانند یک گردشگر، که پا به مکانی ناشناخته گذاشته است، به همه بخش‌های پیج سرک بکشید.
  • نحوه دنبال کردن (follow) پیج‌های مفید و به‌روز در حوزه کاریتان را بیاموزید.
  • نحوه پیام دادن و خواندن پیام‌های دریافتی و یافتن پیج ارسال کننده پیام را یاد بگیرید.
  • سعی کنید به سازوکار سرچ در اینستاگرام مسلط باشید.
  • چگونگی گذاشتن پست و استوری را به طور دقیق و کامل به خاطر بسپارید. مواردی که اشاره شد، از جمله موارد پایه‌ای است که یک ادمین اینستاگرام باید آن‌ها را بلد باشد. در واقع با یادگیری و تسلط و به موارد فوق، شما یک قدم در راستای یک ادمین حرفه‌ای شدن را برداشته اید. و یک مرحله از آموزش ادمینی پیج اینستاگرام را گذرانده‌اید.

قدم دوم در آموزش ادمینی پیج اینستاگرام

حالا که سطح یک کاربر مبتدی را گذرانده اید، یه مرحله جلوتر می‌رویم و به سوی حرفه‌ای شدن پیش می‌رویم.

  • سعی کنید برای پیج یا صفحه‌تان یک نام زیبا و آسان انتخاب کنید، که راحت به خاطر سپرده شود. علت این کار این است که اگر کاربری یکی از پست‌های شما را به طور تصادفی در قسمت اکسپلور پیج خود دید. اسم پیج شما آنقدر ساده باشد که در خاطر او بماند و اگر دوباره خواست از پیج شما دیدن کند، به راحتی پیج شما را بیابد.
  • سعی کنید از تک تک امکاناتی که اینستاگرام در اختیارتان گذاشته سردربیاورید و از آن‌ها بهره ببرید. برای این کار، به بخش خانه (home)، پیج خود بروید و از آن‌جا، وارد قسمت تنظیمات (settings) شوید. در این بخش موارد بسیاری وجود دارد که اکثر کاربران اینستاگرام از آن بی‌خبرند.
    به‌عنوان مثال یکی از این بخش‌ها، بخش امنیت (Security) است. اگر پیج شما یک پیج عمومی (public) با رویکرد تجاری و حرفه‌ای باشد به اطلاعات و امکانات این بخش نیاز مبرم دارید.
    در این بخش شما می‌توانید دستگاه‌هایی که بجز تلفن همراه شما، به پیجتان دسترسی دارند را ببینید و در صورت لزوم، آن¬ها را از صفحه‌تان خارج کنید.
    یکی دیگر از قسمت‌های مهم و مفید بخش امنیت صفحه اینستاگرام، امکان گذاشتن پسورد دو مرحله‌ای است.
    اگر پیج شما در مدت زمان نسبتا کوتاهی پیشرفت خوبی داشته باشد. و بتواند دنبال کننده زیادی جذب کند، آنگاه خطر هک برای پیجتان وجود دارد.
    استفاده از پسورد دو مرحله‌ای اینستاگرام، خطر هک را تا حد نسبتا خوبی کاهش می‌دهد.
  • در گذاشتن پست و استوری نهایت دقت را به خرج دهید.
    از عکس¬هایی با کیفیت بالا و چشم‌گیر و جذاب استفاده کنید. اگر عکس‌های شما نیاز به ادیت دارند، آن‌ها را با نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ ادیت کنید.
    در گذاشتن استوری از عکس‌های جالب، که ممکن است نظر بیننده را جلب کند استفاده کنید. و پیج خود را روی عکس تگ کنید.
    در گذاشتن استوری از امکانات اینستاگرام مانند فیلتر، ایموجی، انیمیشن و … به‌خوبی و به جا بهره ببرید.

تا اینجا شما، مرحله دوم از آموزش ادمینی پیج اینستاگرام را گذرانده‌اید.

یادگیری ادمینی پیج اینستاگرام
یادگیری ادمینی پیج اینستاگرام

قدم سوم در آموزش ادمینی پیج اینستاگرام

  • با یادگیری موارد ذکر شده در این بخش، شما یک ادمین حرفه‌ای اینستاگرام خواهید شد.
    برای پست‌های خود کپشن‌های خلاقانه بنویسید.
    کپشن‌های پست شما، در عین کوتاهی، باید اطلاعات جامعی را از آنچه در مورد آن سخن می‌گویید، به کاربر منتقل کند. جملات را متناسب با پستتان انتخاب کنید. ما در انتخاب کلمات نهایت دقت را به خرج دهید. از ایموجی‌ها به اندازه استفاده کنید.
  • هشتگ‌های خاص خود را داشته باشید.
    شما با توجه به نوع پیجتان، محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید، باید یک سری هشتگ‌های مناسب و رایج پیدا کنید و از آن‌ها در زیر پست‌هایتان استفاده کنید.
    به عنوان مثال، اگر پیج شما، یک پیج مشاوره کنکور است، هشتگ‌های مشاوره، مشاوره کنکور، رتبه برتر، برترین‌های_کنکور، نام پیج‌تان و … می‌تواند برایتان مفید باشد.
  • از ابزارهای آنالیز اینستاگرام به خوبی بهره ببرید و به نحوه استخراج اطلاعات از آن‌ها مسلط باشید.
    به‌عنوان مثال وقتی شما پستی را در صفحه خود میگذارید، اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد که تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، بیننده‌ها و …. را ببینید. علاوه‌بر آن به شما می‌گوید که این تعداد باید به چه حدی برسد تا پست شما وارد اکسپلورر افرادی که به حوزه کاری شما علاقه‌مند هستند، شود.

با یادگیری و تمرین موارد فوق، شما سومین مرحله آموزش ادمینی پیج اینستاگرام را نیز گذراندید.

هدف از مقاله آموزش ادمینی پیج اینستاگرام، معرفی اینستاگرام به شما به‌عنوان یک فضای وسیع فعالیتی و تبدیل شما به یک ادمین حرفه‌ای اینستاگرام است. امید است اطلاعات گفته شده در این مقاله برای شما مفید باشد.

3 thoughts on “آموزش ادمینی پیج اینستاگرام”

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *