با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » آکادمی » حذف فالور فیک اینستاگرام
حذف فالوور فیک اینستاگرام
حذف فالور فیک اینستاگرام

حذف فالور فیک اینستاگرام

اینستاگرام امروزه محبوب‌ترین اپلیکیشن شبکه اجتماعی در ایران است. این اپلیکیشن اکنون نه تنها یک شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری تجربه‌ها و لحظات زندگی، که یک ابزار مهم برای کسب و کار یا خرید اینترنتی هم محسوب می‌شود. اعتبار پیج های اینستاگرامی به میزان فالوورهای آن‌هاست و از همین رو، بسیاری از پیج ها از فالور فیک اینستاگرام استفاده می‌کنند.

خریداری و استفاده از فالور فیک اینستاگرام در حدود 8 سال پیش، که تازه این گونه فالورها به وجود آمده بودند، شاید راه مناسبی برای بهبود و ارتقای پیج بود. اما اینستاگرام با تغییر الگوریتم‌هایش نسبت به این موضوع واکنش شدیدی نشان داد. امروزه فالور فیک اینستاگرام به سرعت در این پلتفرم تشخیص داده می‌شود و پیجی که این فالورها را داشته باشد با جریمه سختی روبرو خواهد شد.

به همین دلیل است که برای داشتن یک پیج موفق و داشتن رشد در اینستاگرام، لازم است بدانیم روش حذف فالور فیک اینستاگرام چیست؟ یک نکته مهم که در همین ابتدا لازم است یادآوری شود، این است که همه ادمین ها باید با چگونگی حذف فالور فیک اینستاگرام آشنا باشند. ممکن است شما تا به حال چنین فالورهایی را خریداری نکرده باشید؛ اما همه پیج ها بالاخره تعدادی فالور فیک دارند که بر روی رشد و اینگیجمنت آن‌ها اثری منفی می‌گذارند.

مفهوم فالور فیک و تفاوت آن با فالور روح

پیش از آن که به توضیح درباره روش‌های حذف فالور فیک اینستاگرام بپردازیم، لازم است دقیقاً بدانیم منظور از فالور فیک چیست. فالور فیک اینستاگرام، به طور کلی به اکانت هایی گفته می‌شود که یک انسان گرداننده آن نیست و عمدتاً با ربات‌های اینستاگرامی کنترل می‌شود. این فالورها هیچ گونه تعاملی با پیج شما و محتوای آن ندارند.

در بسیاری مواقع فالور فیک با فالور روح اشتباه گرفته می‌شود؛ فالور روح، اکانتی است که یک انسان گرداننده آن است اما به دلایلی مانند فعالیت کم پیج یا الگوریتم‌های اینستاگرام، با محتوای اکانت شما برخورد ندارد. فالور روح نیز مانند فالور فیک با محتوا، پست‌ها و استوری های پیج اینستاگرام تعاملی ندارد. تفاوت اصلی این دو نوع اکانت در آن است که فالور فیک توسط ربات‌ها ایجاد و مدیریت شده و عمدتاً برای فروش ساخته شده‌اند.

چگونه فالور فیک اینستاگرام را تشخیص بدهیم؟

تشخیص دادن فالورهای فیک کار آسانی است. این دسته از فالورها مشخصه‌هایی دارند که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید در کمترین زمان آن‌ها را تشخیص بدهید.

از جمله مهم‌ترین نشانه‌های فالورهای فیک در اینستاگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چگونه فالور فیک اینستاگرام را تشخیص بدهیم؟

  • تعداد بسیار زیاد فالویینگ Following اکانت

اکانت های فیک معمولاً فالویینگ های بسیار زیادی دارند. ممکن است برخی از این اکانت ها حتی چند هزار صفحه را دنبال کنند. این اکانت ها –همان طور که گفته شد- از طریق ربات کنترل شده و به فروش می‌رسند. بسیاری از پیج هایی که می‌خواهند بی زحمت و آسان رشد کنند، این گونه اکانت ها را به عنوان فالور سفارش می‌دهند. به همین دلیل فالویینگ های این اکانت ها پرشمار است.

  • نداشتن عکس پروفایل

اکثر اکانت های واقعی در اینستاگرام تصویری را به عنوان عکس پروفایل خود تنظیم کرده‌اند. این ویژگی در اکانت های فیک عمدتاً مشاهده نمی‌شود و آن‌ها بدون هیچ عکس پروفایلی به وجود آمده‌اند.

  • تعداد پست و فالورهای کم

یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک بین اکثر اکانت های فیک، تعداد بسیار پایین پست‌ها و فالورهای آن‌هاست. این اکانت ها به دلیل آن که واقعی نیستند از سوی اکانت های واقعی فالو نمی‌شوند و از سوی دیگر، چون از طریق ربات کنترل می‌گردند، پست‌های بسیار کمی دارند. حتی برخی از آن‌ها هیچ پستی منتشر نکرده‌اند.

  • نام کاربری‌های غیرعادی و دارای عدد

اگر تا به حال با یک اکانت فیک در اینستاگرام برخورد کرده باشید، به احتمال زیاد متوجه شده‌اید که نام کاربری آن یک عبارت عجیب و در برگیرنده عدد است. این ویژگی در همه اکانت های فیک ایجاد شده در اینستاگرام وجود ندارد؛ اما بسیاری از آن‌ها با همین مشخصات هستند.

  • آمار لایک و کامنت غیرمنطقی

بسیاری از اکانت های فیک در نگاه اول به صورت حرفه‌ای طراحی شده‌اند؛ به نحوی که در ابتدا به نظر می‌رسد اکانت واقعی هستند. مثلاً عکس پروفایل داشته یا تعدادی فالور و پست دارند. اما وقتی به آمار لایک ها و کامنت های پست‌ها می‌نگریم، یا فالورهای آن‌ها را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این آمار غیرمنطقی است.

حذف فالور فیک اینستاگرام

با توجه به مشخصاتی که پیش از این ارائه شد، شناسایی فالور فیک اینستاگرام کار آسانی است. شما می‌توانید به لیست فالورهای خود رفته و اکانت هایی که چنین مشخصاتی دارند را حذف کنید. اما اگر تعداد فالورهای فیک شما زیاد باشد چه باید کرد؟

برای شناسایی و حذف فالور فیک اینستاگرام روش‌هایی کاربردی وجود دارد که می‌توانند کار را به مراتب آسان‌تر کنند. سایت‌ها و اپلیکیشن هایی وجود دارند که می‌توانند برای این کار به کمک شما بیایند. به عنوان ادمین یک پیج اینستاگرامی لازم است با این روش‌ها و ابزارها آشنا باشید تا در هنگام ضرورت از آن‌ها استفاده کنید.

از جمله کاربردی‌ترین ابزارها برای شناسایی و حذف فالور فیک اینستاگرام عبارتند از:

وبسایت fakecheck.co

این وبسایت یکی از وبسایت های شناخته شده برای شناسایی فالورهای فیک است. شما می‌توانید آیدی پیج خود یا هر پیجی که مد نظرتان است وارد کنید؛ سپس گزارشی کامل از وضعیت فالورهای پیج و میزان فالورهای فیک برای شما به نمایش در می‌آید. این آمار تخمینی است اما می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کنید. لازم به ذکر است که استفاده از خدمات این سایت، پولی است.

وبسایت igauditor.com

وبسایت IG Auditor یکی از سایت‌های معروف در زمینه آنالیز و گزارش درباره پیج های اینستاگرامی به شمار می‌رود. یکی از قابلیت‌های آن، امکان تشخیص میزان فالورهای فیک است. این وبسایت می‌تواند یک آنالیز کامل و تا حد زیادی دقیق از پیج مورد نظر به عمل آورد. برای استفاده از ابزارهای این سایت لازم است در آن حساب کاربری ایجاد کنید.

اپلیکیشن Follower Insights for Instagram

این اپلیکیشن برای گوشی‌های اندروید ارائه شده و ابزارهایی کاربردی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نشان دادن فالورهای بی فعالیت یا به اصطلاح Lost followers
  • نشان دادن پیگیرترین فالورهای پیج
  • نمایش اکانت هایی که شما را بلاک کرده‌اند

اپلیکیشن Ghost Unfollowers for Instagram

این اپلیکیشن کاربردی به بهترین شکل فالورهای روح و فیک را به شما نشان می‌دهد. در واقع محیط آن به نحوی طراحی شده است که شما می‌توانید فالورهایی که کمترین فعالیت و تعامل را داشته‌اند شناسایی کنید؛ سپس برای حذف کردن آن‌ها از پیج خود اقدام نمایید.

برای آن که یک فالور فیک اینستاگرام را از پیج خود حذف کنید، باید ابتدا به لیست فالورهای پیج خود بروید. سپس بر روی گزینه Remove که در مقابل نام آن اکانت قرار گرفته کلیک کرده و سپس آن را تایید نمایید.

در حال حاضر تنها روش برای حذف کردن فالورهای فیک اینستاگرام همین است و این امکان وجود ندارد که بتوان آن ها را به صورت گروهی و یک جا حذف کرد.

منبع: influize

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *