با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » آکادمی » چرا محتوا پادشاه است؟
چرا محتوا پادشاه است؟
چرا محتوا پادشاه است؟

چرا محتوا پادشاه است؟

محتوا پادشاه است“، جمله‌ای معروف از بیل گیتس که حالا به اثبات رسیده است. برای کسب رتبه برتر موتورهای جست و جو، ریزه کاری های زیادی وجود دارد.

با این حال، اهمیت محتوا از همه آن‌ها بیشتر است. یک محتوای با کیفیت و تمام عیار، پادشاه بی رقیب دنیای دیجیتال به حساب می‌آید.

سوالی که پیش می‌آید، اینکه چطور محتوای پادشاهانه تولید کنیم؟ چگونه راه‌های صحیح و غلط را یاد بگیریم تا این پادشاه قدرتمند را به گدایی نکشانیم؟

یک کلام: روش‌های تولید محتوای پادشاهانه چیست؟ در ادامه این مقاله، به همه سؤال‌های شما پاسخ می‌دهیم.

تأثیر جمله انقلابی بیل گیتس

احتمالاً بیل گیتس تصورش را هم نمی‌کرد با گفتن جمله “محتوا پادشاه است“، چنین انقلابی را به وجود بیاورد. آن هم وقتی که افراد خیلی کمی به عنوان تولید کننده محتوا وجود داشتند و بیشتر مردم، مصرف کننده محتوا بودند.

آن چیزی که باعث ایجاد ابهام می‌شود، تفسیر اشتباه این جمله است. قرار نیست پادشاهی محتوا بعد از گذشت مدتی، مثل پادشاهان تاریخی به پایان برسد. بلکه پادشاهی در اینترنت، با محتوا معنا می‌شود. عجیب و غریب شد؟ صبر کنید تا واضح‌تر بگوییم.

هرچند که در اواخر قرن بیستم و زمانی که این جمله مطرح شد، ابزار تولید محتوا در اختیار همه نبود. با این حال در سال‌های اخیر و با گسترش سوشال مدیا، همه افراد می‌توانند محتوا تولید کنند. این تفسیر نهایی پادشاهی محتوا است.

 تأثیر جمله انقلابی بیل گیتس

چرا محتوا تولید می‌کنیم؟

همه می دانیم که روش‌های تجارت کردن، تغییرات بسیاری را به خود دیده است. با گسترش اینترنت، جهان به یک دهکده تبدیل شده و بُعد زمان و مکان، معانی خود را از دست داده‌اند.

به همین جهت، مشاغل مختلف در حال وارد شدن به این حوزه هستند تا از امکانات این تکنولوژی برای پیشرفت در کار خود، استفاده نمایند.

طراحی سایت، کمک گرفتن از متخصص سئو، طراحان رابط کاربری و کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، تنها مقدمات رسیدن به هدف هستند. تا زمانی که محتوایی بر روی سایت قرار نگیرد، عملاً هیچ پیشرفتی رخ نداده است.

یک ویترین جذاب تا وقتی که وسیله‌ای برای به نمایش در آمدن نداشته باشد، کارامد نیست. در واقع می‌توان گفت که محتوا، همه چیز سایت است.

از این رو، تولید محتوا یکی از اساسی‌ترین قدم‌ها محسوب می‌شود. اما چه محتوایی؟ قطعاً هیچ کاربری به سراغ محتوای بی کیفیت نمی‌رود. بیایید ویژگی‌های یک محتوای با ارزش را با هم مرور کنیم.

چرا محتوا پادشاه است؟

چرا محتوا پادشاه است؟ چون پیروز میدان رقابت با تبلیغات محسوب می‌شود. بگذارید برای شفاف شدن این ماجرا، کمی کنکاش کنیم.

همانطور که همه می دانیم، هدف از تولید محتوا، افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر است. با این حال، این روش چقدر تأثیر می‌گذارد؟

در حالت کلی، ۲ راه برای افزایش فروش وجود دارد. یکی انواع تبلیغات و دیگری، تولید محتوا. در تبلیغات و بازاریابی‌هایی که مستقیماً به فروش اشاره می‌شود، هدف اصلی، تبلیغ برند است.

این روزها تأثیر تبلیغات نسبت به گذشته، کاهش چشم گیری پیدا کرده است. به همین دلیل، مشتری‌ها کمتر به آن اعتماد می‌کنند.

در حالی که سیاست اصلی در تولید محتوا، نشان دادن راهکار و رفع نیاز مشتری وکاربران محسوب می‌گردد. زمانی که کاربران بدون تماشای تبلیغات، پاسخ سؤالات خود را می‌گیرند، پایه‌های جلب اعتماد، بنا می‌شود.

نتیجه این جلب اعتماد، چیزی جز افزایش فروش نیست. در حالی که هزینه تولید محتوا نسبت به تبلیغات، بسیار کمتر بوده و تأثیر پر رنگ‌تری نیز دارد.

اول یاد بگیرید و بعد شروع کنید

معمولاً در شروع هر کاری، انگیزهٔ بسیاری وجود دارد و افراد، تمام وقت و انرژی خود را صرف موفق شدن در راه خود می‌کنند. در حالی که نمی‌توان گفت این روش همیشه جواب می‌دهد.

در دنیای دیجیتال، خیلی از اوقات نمی‌توان تنها با صرف وقت و انرژی موفق شد. بلکه دانستن ترفندها و نکات مختلف است که به موفق شدن افراد کمک کی کند.

در غیر این صورت، احتمالاً در راهی که شروع کرده‌اید، خیلی زود شکست می‌خورید و از بازی حذف می‌شوید. در بهترین حالت می‌توان گفت که دست و پا شکسته، می‌توانید در مسیر خود حرکت کنید.

به این ترتیب، حتی اگر موفقیتی عاید شما شود، زمان بسیار زیادی را می‌طلبد. خب حتماً می‌پرسید که راهکار چیست؟ در ادامه به بررسی روش‌های تولید محتوای پادشاهانه می‌پردازیم.

روش‌های تولید محتوای پادشاهانه چیست؟

روش‌های تولید محتوای پادشاهانه چیست؟

محتوا، شناسنامه کسب و کار شما به حساب می‌آید. محتوا پادشاهانه، ویژگی‌هایی دارد که با دانستن آن‌ها، می‌توانید روش‌های تولید محتوای پادشاهانه را یاد بگیرید. در ادامه، تعدادی از آن‌ها را فهرست کرده و سپس به توضیح هر کدام، می‌پردازیم.

  • عنوان، نقش اول ماجرا است
  • سه اصل استراتژی محتوایی
  • داستان سرایی جذاب
  • خاص باشید و کپی نویسی نکنید
  • به فکر حل مسئله کاربر باشید نه تبلیغ محصول
  • با کاربران، ارتباط برقرار نمایید
  • خود را جای کاربر بگذارید
  • تأثیر احساسات را فراموش نکنید
  • کلمه کلیدی مناسبی انتخاب و محتوا را سئو نمایید
  • دانش خود را به روز نگه دارید

عنوان را دست کم نگیرید

یکی از دلایل توجه یا عدم توجه کاربران به محتوا را می‌توان به انتخاب عنوان آن محتوا نسبت داد. عنوان، بازیکن شماره یک روش‌های تولید محتوای پادشاهانه است.

اهمیت عنوان یک محتوا آنقدر زیاد است که خود می‌تواند در مقاله‌ای مفصل، مورد بررسی قرار گیرد. با این حال، تعدادی از ویژگی‌های اصلی آن را به طور خلاصه عنوان می‌کنیم.

انتخاب یک عنوان جذاب می‌تواند یک محتوای معمولی را به محتوایی پر بازدید تبدیل کند. همانطور که عکس این مسئله نیز صادق است.

نکته مهم دیگری که نقش عنوان را نشان می‌دهد، بیان کردن مفهوم کلی و چرایی محتوا است. به این ترتیب، مخاطب می‌داند که در محتوا چه مطالبی مطرح شده و آیا به کار او می‌آید یا خیر.

اصلی اساسی به نام استراتژی محتوایی

یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در بررسی روش‌های تولید محتوای پادشاهانه، داشتن یک استراتژی محتوایی است. همیشه استراتژی مثل یک نور، مسیر حرکت را روشن می‌کند.

پیش از نوشتن هر محتوایی، استراتژی خود را مشخص کنید. یک استراتژی محتوا شامل سه بخش اصلی چیستی، چرایی، چگونگی، می‌شود.

بهتر است در ابتدایی‌ترین بخش محتوا، به بررسی “چیستی” عنوان و موضوع محتوا بپردازید. تفاوتی در موضوع وجود ندارد. چه یک مسئله پزشکی باشد یا اطلاعات محصولی یک خودرو، باید قبل از هر چیزی به “چیستی” آن اشاره کنید.

بعد از عنوان کردن چیستی، به سراغ “چرایی” بروید. برای مثال، اگر در خصوص یک بیماری می‌نویسید، دلایل بروز آن بیماری را مطرح کنید.

و اما نوبت به مهم‌ترین بخش در استراتژی محتوایی که آن را تحت عنوان “چگونگی” می‌شناسیم، می‌رسد. حالا که چیستی و چرایی ماجرا مشخص شد، باید راه حل را ارائه دهید. راه حل‌ها یا ترفندها، محبوب‌ترین قسمت برای کاربران هستند.

هرچند که تولید محتوا، یکی از روش‌های افزایش فروش بوده و از آن به عنوان بازاریابی محتوایی یاد می‌شود اما این، همه ماجرا نیست. در بسیاری از موارد، هدف از نوشتن، فقط پاسخ به سؤال کاربران است. به همین دلیل، روش‌های تولید محتوای پادشاهانه را شرح می‌دهیم.

ترفندی کارامد به نام داستان سرایی

ترفندی کارآمد به نام داستان سرایی

داستان سرایی را می‌توان یکی از محبوب‌ترین روش‌های تولید محتوای پادشاهانه دانست. به این ترتیب، کاربر با اشتیاق بیشتری با شما همراه می‌شود.

منظور از داستان سرایی، قصه گویی نیست. بلکه این ترفند به درگیر کردن احساسات کاربر اشاره می‌کند. بگذارید یک مثال قابل لمس را بیان کنیم.

فرض کنید که می‌خواهید یک گجت جدید مثل ساعت هوشمند تهیه کنید. به دو فروشگاه مختلف رفته و در هرکدام، با روش‌های مختلف تبلیغات مواجه می‌شوید.

یکی از فروشندگان، با گفتن آمار و اعداد و ارقام سعی می‌کند کارایی محصول خود را نشان دهد. در حالی که فروشنده دیگر، تأثیر استفاده از آن ساعت را در زندگی خریداران، عنوان می‌کند.

حالا شما به سراغ کدام فروشگاه می‌روید؟ همانطور که پیش از این اشاره کردیم، تبلیغات غیر مستقیم، تأثیر بیشتری نسبت به بازاریابی مستقیم دارند.

درگیر کردن احساسات کاربر، یکی از هوشمندانه‌ترین روش‌های تولید محتوای پادشاهانه است. با این حال باید بگوییم که گاهی این روش، جوابگو نیست.

محتوای اصیل چیست؟

با افزایش اهمیت کانتنت یا همان تولید محتوا، گروه‌های متخصص مختلفی به این کار روی آورده و رقابت نفس گیری را شکل داده‌اند.

بنابراین برای دیده شدن، باید محتوایی یونیک و خاص تهیه کنید. کپی کردن در این کار برابر با سقوط و از رده خارج شدن است. به خودتان اعتماد کرده و محتوایی خلاقانه تهیه کنید.

بازاریابی محتوایی را بشناسید

همانطور که گفتیم، بازاریابی محتوایی با سایر روش‌های افزایش فروش، تفاوت بسیار زیادی دارد. مبنای بازاریابی محتوایی، اعتماد سازی بین کسب و کار و مخاطب است.

از این رو، محتوایی برای کاربر با ارزش است که در درجه اول، به فکر گره گشایی ازمشکلش باشد. بدون شک، محتوایی که به ارائه راهکار بپردازد، مخاطبان بیشتری را درگیر کرده و بیشتر دیده می‌شود.

با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

محتوا پادشاه است اما چه پادشاهی موفق‌تر است؟ یکی از روش‌های تولید محتوای پادشاهانه، ارتباط مناسب با کاربر محسوب می‌شود. به شکلی که کاربر احساس کند شما در کنارش ایستاده‌اید و نه در مقابل او.

برای تحقق این امر، از لحنی دوستانه و در عین حال مؤدبانه استفاده کنید. مطمئن باشید کاربران با هوش بوده و حس شما را از نوشته‌هایتان دریافت می‌کنند.

خودتان را به جای کاربر قرار بدهید

به این فکر کنید که مخاطبان، چه چیزی می‌خواهند؟ حدس بزنید کاربران به دنبال چه چیزی هستند؟ یکی از بهترین روش‌های تولید محتوای پادشاهانه، همین ترفند ساده است.

این روشی است که به ذهن بسیاری از رقیب‌های شما نمی‌رسد. به همین دلیل می‌تواند سکوی پرتاپی برای شما شود و تأثیر فوق العاده ای بر میزان فروش و همینطور بازدید و سئو سایت شما بگذارد.

content is king

تأثیر احساسات را فراموش نکنید

یکی دیگر از ویژگی‌های روش‌های تولید محتوای پادشاهانه، ایجاد انگیزه در مخاطبان است. با لحنی جذاب این کار را انجام دهید و برگ برنده را در دست خود ببینید.

با تحت تأثیر قرار دادن احساسات مخاطبان، اعتماد آن‌ها جلب شده و با اطمینان بیشتری شما را انتخاب می‌کنند. این اعتماد، نتیجه ارتباط عمیق مخاطب با شما است.

کلمات کلیدی و تأثیر آن‌ها در سئو محتوا

یکی از روش‌های تولید محتوای پادشاهانه، انتخاب و استفاده صحیح از کلمات کلیدی محسوب می‌شود. عبارتی را به عنوان کلمه کلیدی انتخاب کنید که برای کاربران بیشتری جذابیت دارد.

در کنار کلمه کلیدی اصلی، تعدادی کلمه کلیدی فرعی (LSI) نیز انتخاب کرده و از آن‌ها در بخش‌های مختلف محتوا استفاده کنید. نکته مهم در بکار بردن کلمات کلیدی، رعایت اعتدال است. در استفاده از آن‌ها افراط و تفریط نکنید.

آپدیت باشید

همانطور که می دانید، تولید محتوا را نمی‌توان تنها متعلق به یک حوزه و رشته دانست. هیچ محدودیتی در موضوعات وجود نداشته و لازم است شما به عنوان یک کپی رایتر، اطلاعات جامعی در زمینه‌های مختلف داشته باشید.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در کنار موارد مطرح شده، پیش از تولید محتوا، به روز ترین اطلاعات را مطالعه کرده و بعد شروع به نوشتن کنید. هرچه محتوایی که می‌نویسید، آپدیت تر باشد، با ارزش‌تر بوده و کاربر پسند تر نیز می‌شود.

حرف آخر! توصیه‌ای برای مدیران

قبل از سپردن تولید محتوا به دیگران، از تخصص داشتن آن‌ها مطمئن شوید. تولید محتوا، کاری ساده به نظر می‌رسد. با این حال اگر روش‌های تولید محتوای پادشاهانه را ندانید، با سر به زمین می‌خورید.

اگر یک نویسنده حرفه‌ای دور و بر شما نیست، می‌توانید از شرکت‌های فعال در این حوزه کمک بگیرید. در زمان انتخاب شخص مورد نظر، از تسلط او به کسب و کار خود اطمینان حاصل کنید.

در قدم بعدی، سیاست‌های خرد و کلان کسب و کارتان را به او توضیح دهید. چشم انداز آینده کاری و اهدافتان را مطرح کرده و بعد منتظر نتیجه کار باشید. تولید کنندگان محتوا با دانستن نکات بیشتر، محتوایی مؤثر و با کیفیت برای شما تهیه می‌کنند.

حالا می توانید ایده «محتوا پادشاه است» را پیاده سازی کنید؟

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *