با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » آکادمی » اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام چیست؟
اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام چیست؟
اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام دقیقاً حکم روحی را دارد که خداوند به گِل وجود انسان دمید و باعث جان گرفتنش شد!

در همان روزهایی که اینستاگرام کم کم داشت تبدیل به فضایی کسل کننده می‌شد و جذابیتش کمرنگ می‌شد، روح تازه‌ای به نام اینفلوئنسر مارکتینگ به کالبدش دمیده شد. روحی که باعث شد اینستاگرام حتی قدرتمندتر از قبل جان بگیرد و محبوبیتش دو چندان شود.

در حقیقت جریان مالی روزانه‌ای که در این پیام رسان مشاهده می‌شود، با تراکنش‌های مالی سایر پیام رسان‌های دیگر قابل مقایسه نیست.

اگر حرفه‌ای هستید و با اصطلاحات این حرفه آشنایی دارید که فتبارک الله و احسن الخالقین وهمین طور به افزایش اطلاعات عمومی‌تان ادامه دهید!

اما اگر تازه کار هستید و درباره معنای ابتدایی اینفلوئنسر مارکتینگ ابهاماتی در ذهن دارید، باید بگوییم که اینفلوئنسر به معنای تأثیر گذار است. ترجمه لغوی مارکتینگ نیز به معنای بازاریابی است.

دیگر وقت اثر گذاری شما بر روی دیگران رسیده!

اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام یعنی بازاریابی تأثیر گذار در اینستاگرام. فرقی نمی‌کند که شما خودتان یک کسب و کار موفق دارید و در بین دنبال کنندگانتان مؤثر هستید و خودتان تبلیغاتتان را انجام می‌دهید. یا نه، صاحب یک نام تجاری هستید و می‌خواهید برندتان را یک اینفلوئنسر تبلیغ کند.

این افراد به میزان اعتبار و محبوبیتشان برای برند شما اعتبار و محبوبیت می‌سازند. از لحاظ تئوری‌های روانشناسانه، ما همواره حرف کسانی که دوستشان داریم را قبول می‌کنیم. این حرف قابل اثبات است. شما یک مثال کوچکتر با جامعه آماری محدودتر را در نظر بگیرید (نه اندازه جامعه دنبال کنندگان یک سلبریتی).

مثلاً دوستی که به آن علاقه خیلی زیادی دارید و حرف او برای شما سند و مدرک است در ذهنتان تجسم کنید. اگر دوستتان به شما بگوید من همیشه از برند عطرِ Dior استفاده می‌کنم و کیفیتش برایم تضمین شده است، ما با استناد به حرفِ دوستِ محبوبمان از فردا از برندِ همین عطر استفاده می‌کنیم.

کاری که اینفلوئنسر ها در تبلیغ و بازاریابی یک نامِ تجاری در سطح گسترده انجام می‌دهند، دقیقاً قابل قیاس با همین مثال کوچک است.

در هر صورت امروزه، پیج افرادی که فالوور های قابل توجهی دارند و بازدید روزانه آن‌ها زیاد است، بهترین و عاقلانه‌ترین مجال برای تبلیغ نام تجاری شما است.

ساده بگوئیم، شما شهرتتان را از کسانی طلب می‌کنید که پیش از شما با موفقیت مسیر مشهور شدن را طی کرده‌اند. حالا دیگر به اندازه کافی شناخته شده‌اند و می‌توانند شما را نیز در بازی مشهورها راه دهند تا شما هم طعمِ شیرینِ شهرتِ مجازیِ برندتان را بچشید.

در واقع شما باید حق القدم اینفلوئنسر ها را به آن‌ها پرداخت کنید. با آن‌ها به توافق برسید مثلاً در صورت رسیدن به تعدادِ بازدیدِ مد نظرتان از تبلیغ شما، پورسانت مذاکره شده را به آن‌ها پرداخت کنید.

اما در هنگام انتخاب اینفلوئنسر ها نباید از یک اصل ابداً غافل شوید. شما باید تأثیر گذاری را انتخاب کنید که محتوای تولید شده درون صفحه‌اش با تبلیغ شما متناسب باشد.

در پیج یک اینفلوئنسرِ واینر که محتوایِ طنز تولید می‌کند، تبلیغ پیجتان که تولید کننده تخصصی بنرهای تسلیت است را به اشتراک می‌گذارید؟! واقعاً انتظار نداشته باشید عده زیادی از این شوخ طبعی ناخواسته شما استقبال کنند و تبلیغِ پیج شما را جدی بگیرند!

پس تقارن و تناسب محتوایِ تبلیغاتی خود را با صفحه اینفلوئنسر مورد نظرتان حتماً جدی بگیرید.

کدام برندها برای تبلیغ به اینفلوئنسر ها بیشتر نیاز دارند؟!

تصور نکنید پرسش بیهوده‌ای به ذهنتان رسیده. ابداً!

خیلی‌ها دوست دارند بدانند چه نوع برندهایی بیشتر از سایرین می‌تواند از راه تبلیغ با اینفلوئنسر مارکتینگ به موفقیت بیشتر دست پیدا کند؟

کدام برندها برای تبلیغ به اینفلوئنسر ها بیشتر نیاز دارند؟!

در پاسخ به باید گفت که اینفلوئنسر ها دقیقاً چه کسانی هستند؟ افرادی که شدتِ محبوبیتشان در میان مردم جامعه آن قدر زیاد است که همه روی حرف و سلیقه‌شان حساب می‌کنند. یعنی اگر بگویند من برای جوان سازی پوستم از کرمِ عصاره سیروسِ دریایی استفاده می‌کنم و فوق العاده هم راضی هستم، همه حرفشان را قبول می‌کنند، یا بهتر بگوئیم همه دوست دارند تا حرفشان را قبول کنند چون مشهور اند و مورد اعتماد!

در حقیقت محبوبیتشان بر روی شناختِ عمیقِ ما نسبت به آن‌ها سایه انداخته. پس برندهایی که در شروع کار هستند و نیاز دارند تا مخاطب به نام تجاری آن‌ها اعتماد پیدا کند، بیشتر از هر برند دیگری مستلزم کمک گرفتن از اینفلوئنسر ها در زمینه تبلیغات هستند. مثلاً محصولات بهداشتی و به طور کلی آن‌هایی که بر روی سلامت انسان تأثیر مستقیم دارند، در گروه برندهایی قرار می‌گیرند که مصرف کننده باید نسبت به آن‌ها شناخت و آگاهی داشته باشد تا خریداریشان کند.

برتری اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام نسبت به روش‌های دیگرِ بازاریابی چیست؟

این که شما ۳ شبانه روزِ کامل در قسمت ورودِی ایستگاه شادمان بنشینید و بروشورهای تبلیغاتی برند خود را به دستِ مسافرانی که اعصابشان مثل تن و بدشان له شده بدهید، باز هم نمی‌توانید به اندازه ۳% تاثیری که تبلیغات اثر گذار در اینستاگرام دارد دست پیدا کنید. چراکه که اولاً ۹۵% افراد به این گونه بازار یابی هایی از این دست اعتماد ندارند. دوم این که آن ۵% درصد باقی مانده هم در خوش بینانه ترین حالتِ ممکن، کاغذِ تبلیغاتی را در مقابل چشمان ما همان لحظه مچاله کرده و طی یک پرتاب سه امتیازی به درون نزدیک‌ترین سطل زباله می‌اندازند!

پس برتری اصلی اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام با صرف نظر از هزینه بیشترش نسبت به سایر بازاریابی‌ها، سرعتِ دیده شدن و جلب اعتماد مشتری است.

چه کسانی می‌توانند ما را در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین اینفلوئنسر کمک کنند؟

الوکانتنت به شما توصیه می‌کند، اگر در زمینه پیدا کردن متناسب‌ترین تأثیر گذار تجربه‌ای ندارید، پروسه آنالیز و جست وجوی آن را به سایت‌های تبلیغاتی اینترنتی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند بسپارید. حق الزحمه این سایت‌ها پورسانتی است و می‌توانند بهترین موردی را که مناسب احوال شماست برایتان پیدا کنند. شما می‌توانید با آن‌ها به توافق برسید که در صورت رسیدن به سودی که مد نظرتان است، هزینه مذاکره شده را به آن‌ها پرداخت کنید.

به جز سایت‌های بازاریابی اینترنتیِ فضای مجازی که می‌توانند در روند یافتن و تحلیل اینفلوئنسر مارکتینگ به شما کمک کنند یک راه دیگر نیز وجود دارد.

هشتک‌ها! این مربع‌های قدرتمند را در عینِ کوچکی نباید دست کم گرفت. شما می‌توانید با سرچ کردنِ هشتک‌های مورد نظرتان، بهترین و متناسب‌ترین بازاریاب تأثیر گذار اینستاگرامی که بیشترین کمک را در اعتبار بخشی به برندتان می‌کند، پیدا کرده و با او به توافق برسید.

با دسته بندی اینفلوئنسر های اینستاگرامی بیشتر آشنا شوید!

تاثیرگذاران حوزه اینستاگرام همه یک حرفه واحد ندارند. از طرفی دیگر، همه‌شان فالوور های میزان و برابر ندارند. بعضی محبوب‌ترند و تعداد فالوور هایشان کمتر است. بعضی‌های دیگر مشهورتر اند و تعداد دنبال کنندگانش بیشتر است. عده‌ای دیگر هم ترکیبی از شهرت و محبوبیت هستند که شاید این دسته از این اینفلوئنسر ها تاثیرشان بیشتر از هر گروه دیگری باشد.

با دسته بندی اینفلوئنسر های اینستاگرامی بیشتر آشنا شوید!

+ بازیگران و چهره‌ها: سلبریتی ها در دنیای ما به واسطه نقش‌هایی که ایفا کرده‌اند و خدمات فرهنگی که سالیان سال به مردمانشان عرضه داشته‌اند، از محبوبیت و اعتبار باور نکردی برای تبلیغات برند ما برخوردار اند. شاید این گروه از اینفلوئنسر ها در زمره آن‌هایی قرار می‌گیرند که هم مشهور اند و هم محبوب. راضی کردنِ این دسته از افراد برای تبلیغ نام های تجاری کمی زمان برتر و در نتیجه هزینه بردارتر است. اما به جرئت می‌توان گفت که تأثیر آن‌ها بر روی شهرت و اعتبار بخشی به یک برند، تضمینی است!

+ تأثیر گذارهای کوچک: میکرو اینفلوئنسرها، شاید چندان مشهور نباشند، ولی به اندازه‌ای که آن ۱۰۰ هزار دنبال کننده‌شان به حرف‌هایشان گوش دهند و به سلیقه و انتخابشان بها دهند محبوب هستند! آن‌ها قالباً روی یک حرفه و هنر خاص فعالیت می‌کنند و شاید بهتر است بگوئیم هم عاشقِ اجتماعی بودن و فعالیت در اینستاگرام هستند، هم این که دوست ندارند تعداد فالوور هایشان سر به فلک بکشد و از کنترشان خارج شوند. پس به میل و انتخاب خودشان دنیال کنندگان محدود ولی در عین حرف گوش دارند!

+ تأثیر گذارهای بزرگ: ماکرو اینفلوئنسر ها، چیزی فراتر از ۱۰۰ هزار دنبال کننده دارند. آن‌ها به واسطه کیفیت محتواهایی که در پیجشان تولید می‌کنند به مرور زمان به این حجم از دنبال کننده می‌رسند. اگر تمایل دارید برندتان بیشترین بازدید را داشته باشد، انتخاب یک ماکرو اینفلوئنسر، بهترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب است.

+ تأثیر گذارهای خارجی: شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که سودای شهرتِ بین المللی و کسب درآمد به واحد پول‌های معتبر جهانی را در سر دارید. انتخاب اینفلوئنسر های خارجی بهترین گزینه برای رسیدن به این مقصود است.

هر چند که ممکن است حق القدمِ این اینفلوئنسر ها زیادتر از بودجه برنامه ریزی شده‌تان باشد، اما اعتبار برند و سودی که در آینده به واسطه آن‌ها دریافت می‌کنید قابلِ قیاس با هزینه فعلی نیست.

در نهایت باید گفت که اگر می‌خواهید در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام به موفقیت برسید، به سفیر لوگوی تبلیغاتی خود به چشمِ پیراهنی که هر چند وقت باید تعویض شود نگاه نکنید! صبر داشته باشید و بگذارید آن اینفلوئنسر، اعتبار و اعتماد کافی را برای برندِ تبلیغاتی شما جذب کند.

4 thoughts on “اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام چیست؟”

  1. در بین انبوهی از سایت های آموزشی سایت شما واقعا مطالب سلیسی داشت . لذت بردم . فقط میتونم بگم عالی

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *