با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » دوره های آموزشی » دوره آموزش اینستاگرام » چگونه استراتژی شبکه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا پدید آوریم؟
استراتژی شبکه های اجتماعی
چگونه استراتژی شبکه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا پدید آوریم؟

چگونه استراتژی شبکه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا پدید آوریم؟

استراتژی شبکه های اجتماعی نقشی اساسی در عملکرد و موفقیت بازاریابی محتوا ایفا میکنند، زیرا استراتژی شبکه های اجتماعی، این امکان را به بازاریابان محتوا می دهند که با نحوه ی ایجاد برند تجاری آشنا شوند؛ این آشنایی می تواند در آینده ی کاریشان تاثیرگذار باشد، و در نهایت باعث ایجاد درآمد در هر مرحله از کارشان خواهد شد. بواسطه ی محتوایی که در شبکه های اجتماعی مورد توجه افراد قرار می گیرد، این مکان برای آشنایی با خریداران پیش از خرید است.

در سال گذشته، از هر سه نفر، یک نفر در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و فیسبوک فعال بوده اند، به عبارتی، جمعیتی حدود ۲٫۵ میلیارد نفر در رسانه های اجتماعی فعال بوده اند. فعالیت در شبکه های اجتماعی، باعث سهولت در ارتباط با افراد و پیدا کردن آنها شده است. سازمان های جهانی، امسال بیش از سال گذشته در شبکه های اجتماعی برای ایجاد کسب و کار و برند تجاری خود سرمایه گذاری کرده اند، تا از این طریق بتوانند راحت تر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

در صورت استفاده ی درست از استراتژی شبکه های اجتماعی می توانند در زمینه های مختلفی به شما کمک می کند.

مانند:

  • رشد و هدایت مخاطب
  • ایجاد آگاهی در مورد برند تجاری
  • پیدا کردن و جذب مشتریان بالقوه
  • افزایش مخاطب برای مراکز محتوا
  • تغییر شکل و ایجاد کسب و کار

البته گفتن این حرف ها، شاید در ظاهر آسان به نظر برسد، اما در عمل اینگونه نیست؛ اما با ایجاد یک استراتژی شبکه های اجتماعی کاملا مناسب، برنامه ریزی شده و یکپارچه، می توانید به اهداف خود برسید- حتی اگر اهدافتان جاه طلبانه باشند.

در این مقاله، قصد داریم در مورد چگونگی انجام اینکار و ایجاد یک استراتژی شبکه های اجتماعی که برای حمایت و ارتقا برنامه ی بازاریابی محتوا ضروری است، صحبت کنیم.

مروری بر استراتژی بازاریابی محتوا

برای اینکه استراتژی شبکه های اجتماعی شما، موفقیت آمیز باشد، باید این استراتژی با استراتژی بازاریابی محتوایتان یکسان باشد. قبل از اینکه در مورد چگونگی ایجاد این استراتژی صحبت کنیم، باید عناصر کلیدی استراتژی بازاریابی محتوای خود را ارزیابی کنیم:

  • اهداف کسب و کار: اهداف بازاریابی محتوا و KPIها، نشان دهنده ی میزان موفقیت شما هستند.
  • مخاطب هدف : کسی در نهایت محتوا را مشاهده خواهد کرد.
  • متن محتوا: متنی که از طریق آن، به اهداف خود خواهیم رسید.
  • تاکتیک های پخش محتوا: از کدام کانال ها، برای ارائه محتوا به مخاطب خود، می توانیم استفاده کنید.
  • سنجش: تا چه اندازه به اهداف خود رسیده ایم و در آن موفق بوده ایم.

این عناصر، همانند ستون فقرات استراتژی شبکه های اجتماعی شما هستند، بنابراین قبل از شروع کار، کسب آگاهی در مورد این عناصر، بسیار مهم است.

اهداف خود را با استراتژی بازاریابی محتوایتان تنظیم کنید

در این بخش، آنچه که امیدوار به حل آن، از طریق ادغام استراتژی شبکه های اجتماعی با برنامه های بازاریابی محتوا هستید، را ارزیابی خواهیم کرد.

به سوالات زیر توجه کنید:

  • یک استراتژی شبکه های اجتماعی موفق، برای شرکت تان باید چگونه باشد؟
  • معیارهای کلیدی و KPI هایی که اندازه گیری می کنید، چه هستند؟

با پاسخگویی به این سوالات، می توانید اهداف واقع بینانه و قابل دستیابی را برای خود تعیین کنید. در حین پاسخگویی به این سوالات، ممکن است بین اهداف کسب و کار (مانند افزایش تعداد مخاطبان سایت، تغییرات و اهداف رسانه های اجتماعی مانند تعداد دنبال کنندگان و میزان مشارکت افراد) تفاوت قائل شوید. در ابتدا، اهداف اصلی و فرعی خود را مشخص کنید و متعهد باشید که برای رسیدن به آنها، تلاش کنید. در نهایت، یک دوره ی زمانی مشخص کنید: طی چه زمانی می توانید به اهداف خود برسید؟

برای اینکه بتوانید میزان موفقیت در کار خود را ارزیابی کنید، برای هر مرحله از کار خود، یک هدف در نظربگیرید و تلاش کنید که به آن برسید. اهدافی که در پایان هر مرحله از کار میتوانید مشخص کنید، عبارتند از: ایجاد آگاهی در مردم در مورد برند تجاری تان، افزایش تعداد مخاطبان، ارتباط مداوم با دنبال کنندگان، و افزایش مخاطب در مراکز محتوا و اهداف کوچکی که می توان برای پایان هر مرحله از کار تعیین کرد، عبارتند از: مدیریت پویا و تاثیرگذاری بر معاملات.

نکته ی بعدی که باید به آن توجه کنید این است که کدامیک از پلت فرم ها و تاکتیک های اجتماعی، می توانند به شما در رسیدن به این اهداف مرحله ای، کمک کنند. برای مثال، ممکن است بخواهید در توییتر، فیس بوک، اینستاگرام و لینکداین، سرمایه گذاری کنید تا آگاهی مردم در مورد برند تجاری خود را افزایش دهید و ترافیک سایت خود و میزان مشارکت افراد را بالا ببرید، اما تنها توییتر و فیس بوک در این زمینه به شما کمک می کنند و بر معاملات شما تاثیر می گذارند.

برای سنجش میزان موفقیت خود، KPI های مورد نظر خود را تعیین کنید

به عنوان بازاریاب محتوا، باید به گونه ای برنامه ریزی کنید که در نهایت به هدف خود برسید. غیر از تعامل با مخاطبان، موضوع مهم دیگر فهم این مسئله است که آیا استراتژی شبکه های اجتماعی برای خود در نظر گرفته اید، قابل دستیابی، هدایت و تغییر هست یا خیر و می توان از طریق آن، در آمد کسب کرد؟ هنگامی که می خواهید موفقیت خود را ارزیابی کنید، ابتدا به اهداف اولیه ی خود فکر کنید. به این فکر کنید که آیا با ادغام استراتژی شبکه های اجتماعی و برنامه ی بازاریابی محتوای خود، می توانید امیدوار باشید که به هدف خود برسید یا خیر؟ برای پاسخگویی به این سوال، ابتدا باید معیارهای ارزیابی موفقیت خود را در هر مرحله، تعیین کنید.

اصول تولید محتوای الکترونیکی

آگاهی

در مرحله ی آگاهی، KPIها عبارتند از:

  • تاثیرات : تعداد دفعاتی که افراد محتوای تولیدی شما را مشاهده کرده اند. تاثیرات، میزان موفقیت شما را در جذب مخاطب برای مشاهده ی محتوای تولیدی شما را نشان می دهد. عدد بالا در این دسته، نشان دهنده ی این است که افراد بیشتری، این محتوا را مطالعه کرده اند. اگر محتوای تولیدی شما، بصورت منظم، توسط افراد مورد بازدید قرار گیرد، یعنی بستر مناسبی را برای به اشتراک گذاری محتوای خود از طریق رسانه های اجتماعی، انتخاب کرده اید.
  • دسترسی: تعداد کلID های منحصر بفردی که از محتوای شما، بازدید کرده اند. مثل دسته ی قبلی، عدد بالا در این دسته، نشان دهنده ی این است که محتوای تولیدی شما، برای هر یک از بسترهایی که بصورت فعال برای انتشار محتوای خود از آن استفاده می کنید، بهینه شده است.

به یاد داشته باشید که آگاهی نسبت به ترافیک و تعامل، در هر مرحله باید در اولویت قرار داشته باشد. مخاطب باید قبل از اینکه سایت شما را ترک کند، محتوای تولیدی شما را مشاهده کند. در دراز مدت، افزایش میزان تاثیرات و دسترسی منجر به تعامل بیشتر می شود.

ترافیک+ تعامل

اگرچه KPI در شبکه های مختلف، متفاوت است، اما بطور کلی، KPIها برای ترافیک و تعامل، عبارتند از:

  • کلیک وب سایت: تعداد دفعاتی که مخاطب در وب سایت، بر روی پروفایل شما کلیک میکند.
  • لایک ها: تعداد افرادی که محتوای شما را پسندیده اند. بخاطر داشته باشید که لایک ها، کمترین نقش را در اندازه گیری میزان موفقیت شما دارند و نباید به عنوان یک KPI مستقل از آنها استفاده شود.
  • به اشتراک گذاری ها: تعداد دفعاتی که محتوای شما، توسط سایرین به اشتراک گذاشته می شود. افزایش میزان به اشتراک گذاری، در نهایت موجب افزایش میزان دسترسی به محتوای شما خواهد شد.
  • کامنت ها : تعداد نظراتی که زیر محتوای تولیدی شما نوشته می شوند.
  • اشاره به نام تجاری: تعداد دفعاتی که سایر کاربران، از نام تجاری شما یاد می کنند.
  • بازدید صفحات: تعداد صفحاتی که در یک زمان مشخص در سایت مشاهده شده اند یا روی آنها کلیک شده است.
  • جلسات: گروهی از تعاملات که در وب سایت شما در یک زمان مشخص انجام می شود.
  • دنبال کنندگان: تعداد کل افرادی که در شبکه ی شما وجود دارند.

به یاد داشته باشید که هیچ یک از KPI هایی که در لیست بالا، در مورد آنها صحبت شد، به تنهایی نشان دهنده ی میزان موفقیت نیستند. برای مثال، اگر بازدید صفحات و جلسات کاهش یابد، افزایش لایک ها و نظرات اهمیت چندانی نخواهند داشت. معیارهای مناسب برای اندازه گیری میزان موفقیت شما تعامل و ترافیک هستند و مطمئن باشید که اگر میزان تعامل و ترافیک  بالا باشد، در پایان کار، نتیجه ی کار خود را خواهید دید و به موفقیت خواهید رسید.

فعالیت

هدف ما این است که در مرحله ی آخر ارزیابی کنیم که به چه میزان، ترافیک و تعامل بر روی تولید تاثیر گذار بوده است. آیا دنبال کنندگان تان در شبکه های اجتماعی در حال تغییر هستند؟ آیا تلاش های شما در شبکه های اجتماعی، باعث جذب مخاطب جدید شده است؟ اگر پاسخ منفی است، ممکن است دلیلش این باشد که شما محتوای خود در بستر مناسب و در زمان مناسبی منتشر نکرده اید. بسته به ماهیتی که شرکت شما از خود نشان داده است، KPI های ممکن برای فعالیت عبارتند از:

  • ثبت نام در وبلاگ یا وب سایت
  • ثبت نام در خبرنامه ها
  • بازدید از صفحات محصول

در نظر بگیرید که چه محتوایی در جذب مشتری موفق عمل خواهد کرد و در نهایت، چه تاثیری بر معاملات و کسب درآمد خواهد گذاشت. برای مثال، در NewsCred، برای اینکه متوجه ی تاثیر تولید محتوا شویم، اینکار را با استفاده از ترویج محتوای دروغین خود -از طریق هر چیزی مانند  قالب های قابل دانلود و کتاب های الکترونیکی و روزنامه ها- انجام دادیم.

می توان از اکثر بسترهایی که برای تجزیه و تحلیل میزان موفقیت خود استفاده کنید. این بسترها، عبارتند از:

  • آمار فیس بوک
  • استفاده از تجزیه و تحلیل لینکداین برای صفحات سایت شرکت
  • آمار مخاطبان توییتر
  • آمار اینستاگرام

در حالت ایده آل، محتوایی که در شبکه های اجتماعی می گذارید، باید بصورت مرتب مشتری جذب کند و آنها را به سرمایه گذاری در خدمات شما تشویق کند. از یک الگو برای تعیین KPI و میزان موفقیت خود در هر مرحله استفاده کنید.

فعالیت خود در شبکه های اجتماعی مورد بررسی قرار دهید

یکی از کارهای مهم برای ایجاد استراتژی شبکه های اجتماعی جدید، ارزیابی امکانات موجود است برای اینکه متوجه شویم نقصی وجود دارد یا خیر، باید امکانات موجود را مورد بررسی قرار دهیم. بررسی شبکه های اجتماعی، این امکان را در اختیارتان قرار  می دهد که استفاده ی فعلی شرکت خود از استراتژی شبکه های اجتماعی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید، تا نقاط قوت، فرصت های بهینه سازی و پیشرفت شناسایی شود.

در ابتدا، یک لیست از تمام کانال های اجتماعی خود تهیه کنید:

  • یک لیست جامع از تمام کانال های اجتماعی، که در آن فعال و یا غیرفعال هستید را تهیه کنید.
  • برای جلوگیری از گیج شدن مخاطبان خود، موارد تکراری را حذف یا ادغام کنید.
  • اگر بصورت نامنظم در یک رسانه ی اجتماعی پست میگذارید، یا عملکرد ضعیفی در آن رسانه دارید، حساب کاربری خود را حذف کنید.

سپس مشخص کنید که چه محتوایی در اختیار دارید، و سپس به این سوالات پاسخ دهید، در اغلب موارد، مطالب جدید خود را چگونه منتشر می کنید؟ چگونه می توان فعالیت خود را در کانال های اجتماعی در دسترس احیا کرد و مجددا در آن به فعالیت پرداخت؟ از آنجا که محتوای مناسب باعث می شود که ترافیک سایت تان افزایش یابد، سعی کنید محتوای مناسبی برای سایت خود انتخاب کنید.

در نهایت، مشخص کنید که چه کسی در زمینه ی تولید محتوا می تواند به شما کمک کند و باعث پیشرفت سایت شما شود، برای اینکه میزان موفقیت خود را در این زمینه افزایش دهید، سعی کنید این مسئولیت را به سردبیران، کپی رایترها، طراحان و فیلم سازان واگذار کنید.

تولید محتوا در توییتر

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

برای اینکه محتوای جذابی برای مخاطبان خود تهیه کنید، ابتدا باید مخاطبان خود را بشناسید. اگر قبلا از یک استراتژی بازاریابی محتوای مستند شده، استفاده کرده اید، نیازی به شناسایی مخاطبان خود ندارید، زیرا همین حالا هم با مشتریان ایده آل خود کار میکنید.

به یاد داشته باشید که شبکه های اجتماعی می توانند اطلاعات و داده های فراوان و با اهمیتی در مورد افراد مختلف در اختیار شما قرار دهد، و شما نیز از این طریق می توانید مشتریان خود را شناسایی کنید. برای مثال، در NewsCred، هدف اصلی ما این است که رهبران بازاریابی در شرکت های مختلف، از این سیستم استفاده کنند، اما در اینستاگرام، هدف ما این است که محتوای ما در اختیار مجموعه ی متنوع تر و گسترده تری از مردم، بازاریابان سطح پایین تر یا بازاریابان شرکت های کوچکتر که قدمت شرکت از ۱۵ تا ۶۵ سال است قرار گیرد.

اگر قبلا با مشتری ایده آل خود کار نکرده اید، در ابتدا باید اطلاعاتی از مشتری مدنظر خود تهیه کنید. در مورد شغل، درآمد، جنسیت، سن، موقعیت و شخصیت مشتری مدنظر خود فکر کنید، اما به یاد داشته باشید که این موارد، باید برای افراد واقعی صدق کند. به همین دلیل، محتوایی که در رسانه های اجتماعی به اشتراک میگذارید، باید مرتبط با ترجیحات شخصی، عادات، منافع، نگرانی ها و احساسات این دسته از افراد باشد. این نکته را به یاد داشته باشید که مشتریان شما، به تجارتی علاقه دارند که با علاقه ی آنها همخوانی داشته باشد. رسانه های اجتماعی می توانند این امکان را ایجاد کنند که شرکت ها بتوانند بصورت مستقیم با مردم ارتباط برقرار کنند.

چگونه می توان توجه افراد در شبکه های اجتماعی  را به خود جلب کرد؟ در مورد تمایلات مخاطبان خود فکر کنید. کجا و چطور این محتوا برای آنها کاربردی خواهد بود؟ با استفاده از پاسخ این سوالات، می توانید در مورد محتوای تولیدی خود در شبکه های اجتماعی تصمیم گیری کنید. به عنوان مثال، اگر بیشترین مشتریان شما از طریق فیس بوک، جذب شده اند، پس باید عمده ی فعالیت خود را در فیس بوک انجام دهید.

برای برند خود، شخصیت، صدا و لحن ایجاد کنید

هنگامی که مخاطبان خود را شناسایی کردید، باید نحوه ی صحبت کردن با آنها را نیز بیاموزید. ایجاد صدا و لحن برای برند تجاری، این امکان را به شما میدهد که پیام خود را در تمام شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

در صورتی که شرکت تان، قبلا دستورالعمل های مربوط به برند تجاری را انجام نداده باشد، پس نیاز به صرف وقت زیادی در این زمینه دارید. پیامی که در رسانه های اجتماعی منتشر می کنید باید نشان دهنده ی ماهیت و ارکان برند تجاری شما و همچنین، محتوای تولیدی شما باشد. آیا در پیام هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید، توانا و جدی هستید یا شوخ و طنزپرداز؟ در نهایت، یک ماهیت اجتماعی ایجاد کنید از طرح رنگ تا سبک قلم، نشان دهنده ی ظاهر و احساس برند شما باشد، و باعث جذب هر چه بیشتر مخاطبان شما، گردد.

ماهیت اجتماعی و استراتژی بازاریابی محتوای شما، باید لحن، صدا و ماهیت یکسانی داشته باشند. به عنوان یک قاعده ی کلی، این را به یاد داشته باشید که نباید برای ایجاد سازگاری در هر بستری که شرکت تان، حضور فعالی دارد، از چارچوب تعیین شده ی خود در زمینه ی استراتژی بازاریابی محتوا، خارج شوید. باید به گونه ای در میان مردم، آگاهی ایجاد کنید که هر جا که مخاطبانتان، برند شما را مشاهده کردند، آن را بشناسند.

تحقیق و نظارت بر چشم انداز رقابتی

برای درک اینکه چگونه رقبا از بازاریابی شبکه های اجتماعی برای دستیابی به اهداف تجاری خود استفاده می کنند، باید بینش کاملی در مورد بهترین و بدترین شیوه های انجام اینکار، بدست آورید.

در ابتدا، با جستجوی کلمات کلیدی در شبکه های اجتماعی، لیست شرکت های فعال در این رسانه های را پیدا کنید، در این میان، لیستی از جدی ترین رقبای خود پیدا کنید. این رقبا، چه شرکت هایی هستند؟ و چگونه در رسانه های اجتماعی فعالیت می کنند؟ حضور آنها را در تمام رسانه های اجتماعی که بصورت فعال در آن فعالیت دارند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید، و از تعداد دنبال کنندگان آنها تا فاصله ی بین دو پست گذاری و فعالیت تعاملی آنها را یادداشت کنید.

در حین جستجوی خود، موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:

  • ازچه پست هایی می توانید بصورت مکرر استفاده کنید؟
  • چه چیزی می تواند باعث پیشرفت شما در رسانه های اجتماعی شود؟
  • از انجام چه کاری باید در استراتژی شبکه های اجتماعی اجتناب کنید؟

پاسخگویی به این سوالات به شما این امکان را می دهد که یک رویکرد اجتماعی منحصربفرد برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

برای استراتژی شبکه های اجتماعی خود یک تقویم ماهانه ایجاد کنید

اینکار، مهمترین گام در استراتژی شبکه های اجتماعی موفق است. تقویم محتوا، ارزشمندترین ابزار برای برنامه ریزی کارهای آینده است، و می تواند باعث سازمان دهی برنامه ها، ایجاد حداکثر بهره وری، و رهبری و هدایت محتوا شود.

از یک صفحه ی بزرگ، برای تقویم محتوای خود استفاده کنید. تقویم خود را تا حد امکان ساده درست کنید تا بتوانید در هنگام نیاز، آن را به روز و ویرایش کنید.

قبل از اینکه این قالب را پر کنید، باید:

  • برای اینکه بتوانید محتوای رسانه های اجتماعی خود را در گروه های مشخصی مانند “محصول”، “خدمات”، “رویدادها” و “محتوای اصلی”، دسته بندی و گروه بندی کنید. برای خود، ستون های محتوا ایجاد کنید. فضایی را برای محتواهای موقت مانند “کمپین های فصلی” که می تواند با رویدادها یا کمپین های یک نفره مرتبط باشد، بگذارید.
  • برای ایجاد تقویم محتوا، انواع موجودی های خود را نیز در نظر بگیرید. چه محصولاتی باید در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود؟ به چه محصولاتی به راحتی دسترسی دارید و می توانید آنها را در تمام کانال های رسانه های اجتماعی توزیع کنید؟ بسته به پهنای باندی که دارید، می توانید برای ارائه محصولات خاص خود در رسانه های اجتماعی از عکس، گرافیگ، اینوگرافیک و ویدئو و انیمیشن های مختلف استفاده کنید. به یاد داشته باشید که پست های صرفا متنی، موفقیت کمتری در جذب مخاطب خواهند داشت.
  • تعیین کنید که چه میزان باید در هر کانال اجتماعی، پست بگذارید. بسته به نوع محتوا، فاصله بین پست گذاری ها در شرکت های مختلف متفاوت است. ممکن است بخواهید، چندبار در روز پست بگذارید، یا اینکه بخواهید، تعداد محدودی پست در هر هفته بگذارید. برای اینکه بدانید، چه زمانی برای ارسال پست و میزان پست گذاری های شما مناسب است، باید بدانید که مخاطبان شما، اکثرا چه زمانی آنلاین هستند و مایلند محتوای تولیدی شما را مشاهده کنند.
  • باید در مورد اینکه تقویم شما، قابلیت تغییر داشته باشد یا خیر، نیز تصمیم بگیرید. آیا می خواهید تاریخ و زمان انتشار پست های شما تغییر نکند یا می خواهید برای انتشار پست های خود، یک تاریخ حدودی مشخص کنید؟ آیا به دنبال یک برنامه ی دقیق هستید یا خیر، یا می خواهید برای پستی که در یک یا دو هفته ی آینده می گذارید، برنامه ریزی کنید. برای پست های آنلاین خود، تا حد امکان از تهیه ی نسخه ی پشتیبان یا هشتگ های آماده استفاده کنید.
  • اهداف و KPI های خود را در طی یک ماه یا یک سال که ممکن است باعث موفقیت شما شود را یادداشت کنید. برای انجام اینکار، باید عملکرد خود را ارزیابی کنید تا بدانید چه روش هایی موثر بوده و نیاز به بهینه سازی دارید یا خیر. به عنوان مثال، اگر میزان مشارکت مخاطب در یک ماه نسبت به ماه های قبلی، بالاتر بود، علت این افزایش را بیابید. اهداف شما ممکن است بسته به محتوایی که می خواهید در هر ماه منتشر کنید، متفاوت باشد. برای مثال، در ماه مه امسال در NewsCred، بصورت مداوم در مورد نشست بعدی ThinkContent: Transform Business که در ۶ ژوئن در نیویورک برگزارمیشد، تبلیغ شد. به عنوان یک مدیر رسانه ی اجتماعی، هدف من این بود که اطمینان حاصل کنم که اگر این رویداد در رسانه های اجتماعی مورد توجه ی حداکثر مردم قرار گیرد، باعث افزایش سطح آگاهی و بینش و تحرک مردم خواهد شد یا خیر.

پس از تکمیل آن، این تقویم را در اختیار تیم خود قرار دهید تا اطمینان حاصل شود که آیا همه ی امکانات به درستی ارزیابی شده است و می توان همه ی پست های مورد انتظاربرای یک ماه را به اشتراک گذاشت. این تقویم باید نشان دهد که چه ابزار و خدماتی به منابع بیشتری نیاز دارد، و اینکه تبلیغات ویدیوئی باید به چه صورت باشد. سپس، یک تقویم پیش نیاز برای تخصیص بودجه به این منابع ایجاد کنید.

ابزارهای تولید محتوای دیجیتال

یک لیست کاری روزانه ایجاد کنید

تقویم استراتژی شبکه های اجتماعی، این امکان را به شما می دهد که بدانید در هر ماه باید چه کاری را انجام دهید. با این حال، برای کسب اطمینان از موفقیت استراتژی شبکه های اجتماعی خود، باید کارهای دیگری را نیز در طی روز انجام دهید. این کارها، می تواند شامل تعامل با مخاطب از طریق پیام های دایرکت، بررسی لایک ها، یا به اشتراک گذاری پست هایی که در آن از شرکت شما یاد شده است، باشد. با گذشت زمان، تعامل منظم با مخاطبان در رسانه های اجتماعی، می تواند باعث جذب و حفظ مشتری شود. زمان پاسخگویی به این پیام ها، باید تا حد امکان کوتاه باشد، و حداکثر زمان پاسخگویی باید ۴ ساعت باشد.

شما همچنین میتوانید برای افزایش موفقیت خود، گرایشات اجتماعی، کلمات کلیدی و هشتگ ها را نیز بصورت روزانه، مورد بررسی قرار دهید. از طریق بررسی این موارد، میتوانید اولویت ها و منافع طیف وسیعی از مخاطبان خود را شناسایی کنید. همچنین میتوانید از طریق هشتگ های محبوب، برنامه های محتوای رسانه های اجتماعی خود را مدیریت کنید و محتوای خود را با این هشتگ ها، تنظیم کنید. همچنین باید مراقب رقبای خود نیز باشید و به رفتار اجتماعی روزانه ی آنها، نسبت به خود نیز توجه داشته باشید.

گزارش پیشرفت خود را تهیه کنید و استراتژی شبکه های اجتماعی خود را براساس آن ایجاد کنید

برای تهیه گزارش پیشرفت خود، می توانید اندازه گیری مستند و داده محور از فعالیت های خود تهیه کنید.

با اعضای تیم خود و همچنین، مدیران بخش های دیگر ملاقاتی داشته باشید تا با آنها در مورد روش ها و پست هایی که می خواهید در ماه های آینده از آنها استفاده کنید، صحبت کنید. با همکاران خود در قسمت نمایندگی، فروش، محصول و نرم افزار، ملاقاتی داشته باشید تا در مورد محتوایی که می خواهید در ماه های آینده در رسانه های اجتماعی منتشر کنید، صحبت کنید. در نهایت، با مدیر اجرایی خود دیدار کنید تا او را از نتایج بدست آمده، تغییرات برنامه ریزی شده و بروزرسانی استراتژی خود که در طی سه ماه انجام شده است، آگاه کنید.

یادداشت نهایی

استراتژی شبکه های اجتماعی باید بخش جدایی ناپذیر برنامه ی بازاریابی محتوایی شما باشد. استراتژی شبکه های اجتماعی، این امکان را در اختیار شما قرار می دهند که آگاهی مردم در مورد برند تجاری خود افزایش دهید، یک برند تجاری ایجاد کنید و آن را تقویت کنید، مخاطبان خود را افزایش دهید، و از طریق کسب درآمد هر چه بیشتر و مدیریت این درآمد، بر آینده ی شرکت خود تاثیر بگذارید و باعث جذب هر چه بیشتر مشتری در هر مرحله از کار خود شوید. مانند بسیاری از چیزهای دیگر برای اینکه، یک استراتژی شبکه های اجتماعی موفق شود، باید کمی تلاش کرد تا عیب های آن از بین برود و کامل شود. روش های جدید را برای انجام کار خود امتحان کنید و کارهای خود را مطابق آن انجام دهید.

 

منبع: سایت Newscred

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *