با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » دوره های آموزشی » دوره آموزش اینستاگرام » ۵ گام موثر برای افزایش فالوور در اینستاگرام
افزایش فالوور در اینستاگرام
۵ گام موثر برای افزایش فالوور در اینستاگرام

۵ گام موثر برای افزایش فالوور در اینستاگرام

از جمله دغدغه ­های کاربران اینستاگرام، چگونگی افزایش فالوور در اینستاگرام است. افزایش فالوور می‌تواند منجر به شناخت محصول یا خدمت شما شود؛ در پی شناخت آن، فروش و کسب درآمد بیشتری را در پی خواهید داشت. این یکی از دلایلی است که اکثر کاربران به دنبال افزایش فالوور در اینستاگرام هستند.

برای افزایش فالوور در اینستاگرام راه‌هایی زیادی وجود دارد که از اصولی‌ترین تا بدترین روش افزایش فالوور را بیان می‌کنیم. در آخر این شما هستید که از بین موارد گفته شده، یکی را متناسب با کسب و کارتان بر می‌گزینید و انجام می‌دهید.

اصولی‌ترین روش افزایش فالوور در اینستاگرام

برای اینکه بتوانید فالوورهای اینستاگرامتان را به صورت اصولی افزایش دهید و واقعاً کاربرانی شما را فالوو کنند، که به محصولتان نیاز دارند یا به آن علاقه مندند؛ باید مراحل زیر را گام به گام انجام دهید، این مراحل عبارتند از:

گام اول: شناسایی دقیق مخاطبان (پرسونا) هدف پیج

اولین مورد از راه های جذب فالوئر در اینستاگرام، مثل هر کسب و کار دیگری، شناسایی دقیق مخاطبان هدف و رفتار و سلیقه آن هاست. این کار، یک اقدام اساسی است. شما باید به خوبی بدانید که برای چه گروهی از مردم محتوا تولید و منتشر می کنید. باید با سلیقه و ذائقه مخاطبان خود به خوبی آشنا باشید و از این آگاه باشید که آن ها به دنبال چه نوع محتوایی هستند. هر چه دقیق تر بتوانید مخاطبان خود و رفتار آن ها را بشناسید، راه های جذب فالوئر در اینستاگرام که در ادامه گفته می شوند بهتر اجرا خواهید کرد.

گام ذوم: تولید محتوای مناسب

در هر کسب و کاری باید محتوایی که تولید می‌کنید، به قدری جذاب باشد تا هر کاربری را تشویق به ماندن در صفحه‌تان کند. اگر کسی برای بار اول به صفحه کاربریتان می‌آید، در درجه اول محتوای تصویری شما و در درجه دوم محتوای متنی به قدری جذاب و گویا باشد تا بتواند مخاطب را در صفحه‌تان نگهدارد و او را ترغیب کند تا بقیه پست‌ها را ببیند. برای اینکه بتوانید به این امر دست یابید، بهتر است در تولید محتوا به موارد زیر توجه کنید:

  • داشتن استراتژی در تولید محتوا

لازمه تولید محتوای موفق، داشتن استراتژی و برنامه برای این کار است. استراتژی داشتن در تولید محتوا به این معناست که شما باید بدانید چه نوع پست هایی را به چه صورت و با چه برنامه ریزی منتشر کنید. استراتژی تولید محتوا شما بایدها و نبایدهای تولید محتوا را بر اساس هدف نهایی پیج برای تان مشخص می کند.

استراتژی تولید محتوا بر اساس هدف شما از پیج و سلیقه و انتظارات مخاطبان و فالوئرها تعیین می شود. یک استراتژی موفق و دقیق لازمه فعالیت هر پیجی است و یکی از اصلی ترین راه های جذب فالوئر در اینستاگرام به شمار می آید.

  • محتوای هدفمند تولید کنید

محتوای هدفمند به این معنا است، زمانی که کاربری به صفحه‌تان می‌آید، به قدری مطالب پیوسته باشد که با دیدن چند پست بتواند به حرفه و کسب و کارتان پی ببرد. هدفمند نبودن محتوا و صحبت کردن از هر موضوعی نمی‌تواند صفحه شما را ارتقاء دهد. پس در همین ابتدای کار هدفتان را مشخص کنید و یک برنامه هفتگی تهیه نمایید و طبق آن پیش بروید تا منجر به افزایش فالوور در اینستاگرام تان شوید.

  • محتوایتان را تخصصی کنید

پس از اینکه هدفتان را مشخص کردید، حالا نوبت آن است که تولید محتوای تخصصی متناسب با حوزه کسب و کارتان انجام دهید. یعنی اگر حوزه کاری شما درباره گوشی موبایل است، به صورت تخصصی درباره انواع گوشی‌ها و مزیت‌هایش، عملکرد و رضایت مشتری‌ها، تعمیرات گوشی و … صحبت کنید.

حتی کسانی که صفحه‌شان درباره زندگیشان است به عنوان مثال: می‌توانند با بیان نظر و بررسی فلان غذایی که در رستوان خورده‌اند، فالوور هایشان را از مسائل تخصصی‌تر آگاه کنند. محتواهای تخصصی مربوط به هر کسب و کاری می‌تواند منجر به افزایش فالوور در اینستاگرام شود. همچنین می‌توانید به مقاله “چگونه کپشن اینستاگرام بنویسیم؟” مراجعه کنید تا به صورت تخصصی چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام را بیاموزید.

روش های افزایش فالوور در اینستاگرام

  • فعال باشید

اگر می‌خواهید که فالوور هایی که جذب کرده‌اید، در صفحه‌تان بمانند و شما را آنفالو نکنند، باید به صورت فعال عمل کنید. یعنی پست‌هایی تخصصی بگذارید، در قسمت استوری فعال باشید و در کل میزان درگیری با مخاطب را افزایش دهید. هنگامی که مخاطب حس کند، شما تعداد پست‌هایتان کاهش یافته و از شما چیزی نبیند، به احتمال زیاد آنفالووتان می‌کنند.

خودتان قضاوت کنید بین صفحه‌ای که ۱۵ پست دارد و صفحه دیگری که ۱۵۰ پست داشته، کدام را انتخاب می‌کنید؟ البته فعالیت‌های بیش از حد می‌تواند کاربر را خسته کند پس حواستان باشد تا افراط و تفریط نکنید و طبق برنامه پیش بروید و مطمئن باشید با این کار می‌توانید منجر به افزایش فالوور در اینستاگرام شوید.

  • سبک شخصی داشته باشید

سبک شخصی یعنی آن چیزی که مخاطب قبل از اینکه اسم صفحه‌تان را ببیند، با دیدن محتوا، متوجه شود که آن محتوا متعلق به شما است. این کار نوعی برندسازی نیز محسوب می‌شود.

به عنوان مثال استفاده از یک رنگ خاص، کلمات مخصوص خودتان یا لحنی مختص خودتان می‌تواند مخاطب را در شناسایی و درگیر شدن با مطالبتان تشویق کند. حواستان باشد که هنگام انتخاب سبک شخصیتان، بهترین و مناسب‌ترین را انتخاب کنید چراکه نشان دهنده شخصیت کسب و کار شما است و کاربران، شما را با آن عنوان‌ها می‌شناسند.

  • عکس‌های با کیفیت تهیه کنید

اینستاگرام بیش از آن که یک شبکه اجتماعی باشد، جایی برای سرگرم شدن و تفریح است. مردم در اینستاگرام با ویدیوها، عکس ها، استوری ها و بقیه امکانات مانند فیلترها و… سرگرم می شوند. هدف اصلی در اینستاگرام، سرگرمی است.

اگر کسب و کار شما مربوط به ارائه محصول یا خدمتی است، باید با بهترین دوربین‌ها و عکاس‌ها از محصولاتتان عکس تهیه کنید چراکه کیفیت این عکس‌ها در جذب مخاطب بسیار مؤثر است.

حتماً از مطالبی که با حوزه کسب و کار شما مرتبط هستند نیز پست منتشر کنید. به عنوان مثال اگر کسب و کارتان در حوزه تولید کیف است، از ست‌هایی که می‌شود با کیف‌های شما داشت با توجه به سلیقه مخاطبان، حتماً پست بگذارید. این کار می‌تواند منجر به افزایش فالوور در اینستاگرام می‌شود.

بنابراین مهم است که شما بتوانید با تولید تصاویر جذاب که جلب توجه می کنند، مخاطب خود را سرگرم کنید. از عکس های با کیفیت بالا و رنگ بندی مناسب و متنوع استفاده کنید. هر چه جذابیت بصری پست های شما بیشتر باشد، احتمال دیده شدن و موفقیت پیجتان نیز بالاتر خواهد بود.

  • استمرار و فعالیت پیوسته، شرط اصلی موفقیت

نه تنها برای جذب فالوور در اینستاگرام، استمرار و پیوستگی در تلاش لازمه موفقیت است. شما ممکن است برای چند روز بهترین محتوای ممکن با حداکثر جذابیت را در صفحه خود انتشار دهید اما پس از آن فعالیتتان چند روز کاهش یابد؛ پس از آن دوباره شروع به فعالیت و انتشار پست کنید و به همین شکل، بی نظم و بدون پیوستگی محتوای خود را منتشر کنید. در این صورت زحمات شما به هدر می رود و فالوئرهای شما به تدریج کم می شوند.

یکی از اصلی ترین راه های جذب فالوئر در اینستاگرام که موجب حفظ و جلب رضایت فالوئرها نیز می شود، فعالیت مستمر و پیوسته است. به یاد داشته باشید که مخاطبان شما به خاطر یک پست یه یک استوری تصمیم به فالو کردن شما نمی گیرند. آن ها شما را در صورتی فالو می کنند که بدانند پیج شما می تواند به صورت مستمر و منظم به آن ها اطلاعات یا خدمات ارزشمندی ارائه دهد.

  • استفاده از کپشن های جالب، بهترین راه برقراری ارتباط با فالوورها

اگرچه اولین چیزی که در محتوای اینستاگرام به چشم می آید، تصویر یا ویدیوی یک پست است؛ اما آن چیزی که باعث می شود مخاطب بیشتر در صفحه شما بماند و ترغیب به دیدن سایر مطالب بشود، کپشن پست است.

کپشن ها بهترین راه برای ارتباط بهتر و توضیح بیشتر درباره پست هستند. لازم است که کپشن پست، توضیحات کافی و روشنی داشته باشد و به زبانی بدون تکلف و قابل فهم با مخاطب صحبت کند. یکی از اصلی ترین نکاتی که باعث جذابیت کپشن می شود، داستان گویی در کپشن است.

حجم کپشن با توجه به نوع پست، موضوع آن و هدف نهایی متغیر است. استفاده از ایموجی ها انگیزه مخاطب برای مطالعه را بیشتر می کند. هم چنین دعوت به انجام یک کار، مثل انتشار پست در استوری یا کامنت گذاشتن در پایان کپشن نقش مهمی در افزایش تعامل مخاطبان پیج ایفا می کند.

  • استفاده از هشتگ های مناسب

با توجه به اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و هدف شما از تولید محتوا چیست، کلمات کلیدی مشخصی در رابطه با کسب و کار شما وجود دارد. لازم است که این کلمات کلیدی را شناسایی کنید و آن ها را به شکلی مناسب در قالب هشتگ ها در محتوای خود به کار ببرید.

در این راستا باید هشتگ های محبوب مرتبط با کسب و کار خود را شناسایی کنید و میزان موفقیت آن ها را به صورت دقیق بررسی کنید. امروزه ابزارهای مختلفی برای تحلیل و بررسی هشتگ های اینستاگرام وجود دارد که برخی از آن ها پولی و برخی دیگر رایگان هستند. این ابزارها اطلاعات مفیدی در رابطه با هشتگ ها به شما ارائه می دهند و مشخص می کنند مناسب ترین کلمات و هشتگ ها برای شما چه مواردی هستند.

معمولا تعداد مناسب هشتگ ها در یک پست بین ۱۵ تا ۲۰ هشتگ است. دسته ای از هشتگ ها باید هشتگ های معروف و محبوب باشند که بیش از صدهزار بار به کار برده شده اند. دسته دیگر هشتگ های بلندتر و کم استفاده تر هستند که چند هزار بار یا حتی کمتر از هزار بار به کار رفته اند. احتمال دیده شدن پست شما با این نوع هشتگ ها بسیار زیاد است. هشتگ ها دروازه ورود مخاطبان جدید به پیج شما و از بهترین راه های جذب فالوئر در اینستاگرام هستند.

  • استوری و امکانات آن، ابزاری ساده اما ضروری

از دیگر راه های جذب فالوئر در اینستاگرام، استفاده از استوری و امکانات فوق العاده آن است. استوری یکی از محبوب ترین ویژگی های اینستاگرام است که با گسترش امکانات آن، هرروز محبوبیت بیشتری در میان کاربران این شبکه اجتماعی پیدا می کند.

تولید محتوا و انتشار استوری بسیار آسان است. به همین دلیل یکی از سریع ترین راه ها برای ارتباط با مخاطب و جلب توجه او، استوری ها هستند. در استوری امکان انتشار نظرسنجی، کوییز، استکیرهای مختلف، ابزار سوال پرسیدن و… وجود دارد که همگی به جذابیت این بخش می افزایند. هم چنین می توان در استوری به صورت زنده با مخاطبان ارتباط برقرار کرد. امکان انتشار پست در استوری نیز باعث دیده شدن بیش از پیش پست ها می شود.

فعالیت روزانه در استوری یکی از لازمه های موفقیت در اینستاگرام است. حتی اگر نمی توانید روزانه در پیج خود پست بگذارید، لازم است هرروز در استوری فعالیت داشته باشید و محتوایی جذاب و سرگرم کننده به فالوئرهای خود ارائه دهید.

گام دوم: تعامل با فالوورها

با تغییر الگوریتم اینستاگرام، ساختار آن و نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام دچار دگرگونی شد، که توصیه می‌کنم برای اینکه بهتر بتوانید با این تغییرات آشنا شوید، مقاله “چگونه الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ عمل می‌کند؟” را مطالعه کنید.

همانطور که گفته شد با تغییر الگوریتم اینستاگرام نحوه چیدمان و نمایش پست‌های ایسنتاگرام نسبت به قبل متفاوت شد، بدین صورت که نحوه چیدمان و مرتب شدن آنها به زمان انتشار آن بستگی ندارد و با توجه به تعامل کاربران با یک پست نمایش داده می‌شود. حالا به مسئله اصلی رسیدیم، یعنی اینکه چگونه با کاربران در اینستاگرام ارتباط برقرار کنیم.

برای اینکه بتوانید با کاربران تعامل داشته باشید، اول از همه باید توجه آنها را به پست‌هایتان جلب کنید. برای این کار در ابتدا باید مخاطبانتان را به خوبی بشناسید. اگر محصولی را عرضه می‌کنید، درباره کیفیت و کارایی آن صداقت داشته باشید تا کاربران به شما اطمینان کنند.

به عنوان مثال اگر صاحب کافه یا رستورانی هستید، از کاربرانتان بخواهید عکس‌هایی از سفارشاتشان تهیه کنند و بهترین آنها را در صفحه اینستاگرامتان پست کنید. راه و روش‌های زیادی برای تعامل با کاربران وجود دارد که با شناخت کافی از کاربران و کمی خلاقیت می‌توانید آنها را ترغیب به تعامل از جمله بیان نظرات در کامنت ها و لایک پست‌ها نمایید.

گام دوم: تعامل با فالوورها

گام سوم: استفاده از تبلیغات

تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند مانند یک معجزه عمل کند، هرچه تبلیغات صفحه‌تان بیشتر باشد، افزایش فالوور در ایسنتاگرام نیز بیشتر می‌شود. حتی تبلیغات در پلتفرم‌های دیگر مانند سایت یا در و دیوار می‌تواند منجر به افزایش فالوور در اینستاگرام تان بشود. در ادامه چند نمونه از انواع تبلیغات در اینستاگرام را بیان می‌کنیم:

  • Sponsor Ads

Sponsor Ads یا تبلیغات اسپانسری یکی از بهترین روش‌های تبیلغ برای افزایش فالوور در اینستاگرام است. در این روش شما می‌توانید سن مخاطبان، جنسیتشان و اینکه برای چه شهر یا کشوری باشند را انتخاب کنید. سپس نوع پخش تبلیغات بسته به سلیقه و درخواست شما در صفحه اکسپلور، استوری یا هردو نمایش داده می‌شود. هزینه این تبلیغات متناسب با انتخاب شما که چگونه تبلیغ شود، متفاوت خواهد بود که به صورت زیر است:

  • Reach (دسترسی): این گزینه بیان می‌کند که چند نفر تبلیغ شما را مشاهده می‌کند.
  • Engagement (درگیری): این گزینه نشان می‌دهد چند نفر با تبلیغ شما درگیر شده و بازخوردی داشته است.
  • View (بازدید): به طور کل تبلیغ شما چند بار توسط کاربران مشاهده شده است.

این تبلیغات یکی از پر هزینه‌ترین تبلیغات برای افزایش فالوور در اینستاگرام به حساب می‌آید و اگر شما در ایران زندگی می‌کنید، به تنهایی نمی‌توانید این کار را انجام دهید و باید از شرکت‌هایی که اینکار را می‌کنند، کمک بگیرید.

  • تبلیغات در صفحات پربازدید

حتماً صفحات پربازدید اینستاگرام را دیده‌اید، تبلیغات در این صفحات یکی از گزینه‌هایی است که پیش رو دارید و بسیار هم تأثیر گذار است. برای اینکه بتوانید افزایش فالوور در اینستاگرام داشته باشید، ابتدا بهتر است صفحه‌ای را بیابید که کمی به کسب و کار شما یا حوزه فعالیتتان در اینستاگرام نزدیک باشد. اگر نتوانستید همچین صفحه‌ای را بیابید، لطفاً از صفحات کاملاً بی ربط هم استفاده نکنید.

به عنوان مثال تبلیغ یک صفحه آشپزی در صفحه تعمیرات مبلمان چندان جالب نیست و نمی‌تواند نتیجه مطلوبی را در پی داشته باشد. پس از اینکه صفحه موردنظرتان را برای تبلیغ پیدا کردید، باید از آنها هزینه تبیلغات را بپرسید. تبلیغات در این صفحات به صورت زیر است:

  • بازدید: هرچه تعداد بازدید تبلیغ شما بیشتر باشد، هزینه برای تبلیغ نیز افزایش می‌یابد.
  • ساعتی: این تبلیغات بر اساس مدت زمانی است که تبلیغ شما در صفحه‌ای قرار می‌گیرد، این زمان به انتخاب شما می‌تواند سه (مثلاً) ساعت یا دائمی باشد که هزینه هر یک متفاوت است.
  • استوری: در تبلیغات به صورت استوری می‌توانید نظرسنجی داشته باشید و با دادن لینک سایتتان کاربران را به سمت سایت کسب و کارتان هدایت کنید.
  • Influencer marketing

اینفلوئنسر مارکتینگ کسی است که بر دیگران تأثیر می‌گذارد. این افراد کسانی هستند که مردم قبولشان دارند و به حرفشان گوش می‌دهند. به عنوان مثال یک بازیگر معروف که فالوور های زیادی دارد، اگر از یک برند یا محصولی ناراضی باشد و بگوید فلان ضعف را دارد، تعداد فالوور های آن صفحه به سرعت کاهش می‌یابد.

برعکس حالت گفته شده نیز وجود دارد. به عنوان مثال هنگامی که صدف بیوتی (یکی از بلاگر ها معروف در اینستاگرام) از یک محصول آرایشی تعریف می‌کند و مزایای آن را می‌گوید، فروش آن محصول به صورت قابل توجهی افزایش می‌یابد. این تبلیغات به دلیل هزینه‌های سنگین توسط کمپانی‌های بزرگ استفاده می‌شود.

برای اینکه بتوانید یک اینفلوئنسر را متقاعد کنید که محصول شما را تبلیغ کند، علاوه بر هزینه زیادی که می‌پردازید، باید ارتباطی بین محصول یا خدمتی که مربوط به حوزه کسب و کار شما است، با آن اینفلوئنسر وجود داشته باشد. به دلیل اینکه اینفلوئنسرها طرفداران زیادی دارند، در بیشتر مواقع راجع به چیزی که به حوزه کاریشان مربوط نیست یا احتمال می‌دهند از محبوبیتشان می‌کاهد، تبلیغی نمی‌کنند. پس اینفلوئسری را بیابید که مرتبط با صفحه کاربریتان باشد.

گام چهارم: برگزاری مسابقه

یکی از کارهای هیجان انگیزی که می‌تواند منجر به افزایش فالوور در اینستاگرام شود، برگزاری مسابقه است. کاربران همواره علاقه دارند تا بدون هیچ هزینه‌ای بتوانند یک جایزه جذاب را برنده شوند. البته این کار ملزم به برگزاری مسابقه است که در ادامه راه‌های برگزاری یک مسابقه هیجان انگیز را بیان می‌کنیم.

  • برنامه ریزی برای مسابقه

در ابتدا مشخص کنید که به چه دلیلی مسابقه برگزار می‌کنید، هدفتان مطرح کردن برندتان است؟ پس باید سعی کنید تمام مراحل را در همین راستا پیش ببرید. برای اینکه کاربران را تشویق به شرکت در مسابقه کنید، باید تمام مراحل را به صورت شفاف و واضح بیان نمایید.

حواستان باشد گذاشتن شرایط سخت برای شرکت در مسابقه می‌توانند نرخ درگیری کاربران را کاهش دهد و یکی از دلایل آن این است که حوصله کاربران به دلیل مشغله‌هایی که دارند، کم شده و شما نیز نباید از آنها توقع کاری را داشته باشید که زمانبر باشد. پس شرایط شرکت در مسابقه را جوری انتخاب کنید تا اکثر کاربران بتوانند به راحتی در آن حضور یابند.

به عنوان مثال می‌توانید از کاربران بخواهید تا صفحه شما را فالو کرده و ۳ نفر از دوستانشان را زیر پستتان در قسمت کامنت تگ کنند. هدیه مسابقه نیز می‌تواند از دیگر محصولات خودتان باشد یا یک هدیه جذاب و به درد بخور که برای اکثر افراد مناسب بوده و از آن استفاده می‌کنند.

تبلیغات در صفحات پربازدید

  • تبلیغات و زمانبندی برای مسابقه

پس از اینکه به طور کامل مسابقه را شرح دادید، حال وقت آن است تا تبلیغ کنید و افراد بیشتری را ترغیب به شرکت در مسابقه‌تان نمایید. این کار می‌تواند منجر به افزایش فالوور در اینستاگرام شود تا کاربران بیشتری شما را فالو کنند.

هنگام اجرای مسابقه شور و هیجان داشته باشید و فعالیتتان را افزایش دهید. همچنین حتماً برای مسابقه یک زمانبندی دقیق مشخص کنید تا افراد زمان اجرای قرعه کشی و اعلام نتایج را بدانند و بیشتر شما را دنبال کنند.

  • اعلام نتایج

بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید، بد قولی است، چراکه به احتمال زیاد با این کار فالوور هایتان را از دست می‌دهید یا آنها را نسبت به خودتان بی اعتماد می‌کنید. پس در اولین فرصت پس از پایان زمانبندی مسابقه، نتایج را بررسی کنید و برنده را اعلام نمایید. حتماً از هدیه یا جایزه‌ای که برای کاربران ارسال می‌کنید، پست یا استوری منتشر نمایید تا کاربران از صداقت شما اطمینان یابند.

گام پنجم: فراخوان عمل

در بازاریابی اصطلاحی به نام فراخوان عمل وجود دارد. این عمل به این معنی است که با جملاتی تقریباً امری، کاربر را به سمت استفاده یا انجام کاری ترغیب کنید. البته این کار آسان نبوده و نیاز به کمی خلاقیت دارد، به نمونه‌های زیر توجه کنید:

  • همین حالا کلیک کنید
  • برای دانلود در کانال عضو شوید
  • ادامشو تو کپشن بخونین
  • آهنگ تو کانال، لینک تو بیو

گام ششم: استفاده از ربات

حتماً راه‌های افزایش فالوور در اینستاگرام را می دانید. باید در کامنت های مرتبط با کسب و کارتان هشتگ بزنید، پست‌ها و صفحاتی را که در حوزه کاری شما فعالیت می‌کنند، بیابید و …

تمام این کار ها زمانبر بوده و ممکن است شما نتوانید همه صفحات مرتبط را بیابید و از اینکار خسته شوید. یک ربات می‌تواند همه این امور را برای شما انجام دهد تا کاربران بشتری را سمت صفحه‌تان هدایت کند و همین امر منجر به افزایش فالوور در اینستاگرام شما می‌شود.

تاثیرات افزایش فالوور فیک در اینستاگرام

اگر تنها می‌خواهید که تعداد فالوورهای شما در اینستاگرام افزایش یابد یا عدد بیشتری را به رخ بقیه بکشید، از فالوورهای فیک استفاده کنید. ولی یادتان باشد فالوورهای فیک، پست‌های شما را لایک نمی‌کنند، نظر نمی‌دهند، با پست‌ها و محتواهایتان درگیر نمی‌شوند و همه این‌ها نشان دهنده داشتن فالوور فیک است که منجر می‌شود دیگران به راحتی به آن پی ببرد.

در تغییرات جدید الگوریتم اینستاگرام، نرخ درگیری کاربران با پست‌ها اهمیت یافته است. یعنی اگر کاربری تنها صفحه شما را فالو کرده باشد و پست‌هایتان را لایک نکند یا کامنت نگذارد، به صورت خودکار از صفحه شما آنفالو می‌شود. پس بهتر است از روش‌های اصولی که برای افرایش فالوور در اینستاگرام بیان کردیم، استفاده کنید.

سخن آخر

برای افزایش فالوور در اینستاگرام باید حوصله به خرج دهید و زمان بگذارید. تنها با این کار می‌توانید نرخ تعامل کاربران و اعداد لایک ها را بالا ببرید. حتماً از موارد گفته شده در تولید محتوا استفاده کنید و مقاله “نحوه تولید محتوا دراینستاگرام” را مطالعه نمایید. به دنبال فالوور های فیک نروید و در عوض زمانتان را برای جذب فالوور های واقعی بگذارید.

1 thought on “۵ گام موثر برای افزایش فالوور در اینستاگرام”

  1. امین خدایی

    ممنون دوست عزیز مقاله مفید و خوبی بود.
    ما منتظر مقالات بیشتری در مورد افزایش فالوور هستیم.

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *