با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » دوره های آموزشی » دوره آموزش سئو » توصیه گوگل در آپدیت جدید ۲۰۱۹: تولید محتوای با کیفیت را جدی بگیرید!
راز آپدیت هسته اصلی گوگل 2019: تولید محتوای با کیفیت را جدی بگیرید!| الو کانتنت
توصیه گوگل در آپدیت جدید ۲۰۱۹: تولید محتوای با کیفیت را جدی بگیرید!

توصیه گوگل در آپدیت جدید ۲۰۱۹: تولید محتوای با کیفیت را جدی بگیرید!

گوگل روز گذشته مقاله‌ای با عنوان What webmasters should know about Google’s core updates (آنچه که باید وب مستران درباره آپدیت هسته اصلی گوگل بدانند) منتشر کرد که به شرح جزییات آپدیت جدیدش پرداخته است.

در این مقاله دنی سولیوان کارمند ارشد گوگل صراحتاً اعلام می‌کند که ما به روز رسانی گسترده هسته اصلی گوگل را تأیید می‌کنیم. سایت‌ها را به طور دقیق رصد می‌کنیم و سایت‌هایی را که به دنبال رفع ایراداتشان هستند را زیر می‌گیریم؛ البته ممکن است برخی دیگر اصلاحی انجام ندهند که آنها نیز زیر نظر خواهند بود.

ارزیابی مجدد محتوا در آپدیت اخیر

نویسنده مقاله عنوان می‌کند که تغییرات مربوط به بهبود سیستم‌های ارزیابی «محتوا» است. در واقع چیز دیگری در آپدیت هسته اصلی گوگل مورد بررسی قرار نگرفته است. این تغییرات ممکن است باعث شود صفحاتی که در گذشته کمتر پاداش می‌گرفتند، بهتر عمل کنند.

یک مثال می‌تواند به درک بهتر آپدیت جدید کمک کند. فرض کنید لیستی از ۱۰۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۵ تهیه کرده‌اید. چند سال بعد در سال ۲۰۱۹ این لیست را به روز می‌کنید. به طور طبیعی تغییراتی ایجاد خواهد شد. برخی از فیلم‌های جدید و فوق العاده که قبلاً در این لیست جا نمی‌گرفتند، اکنون کاندیدای ورود به این فهرست هستند. و با ارزیابی جدید فیلم‌هایی که سزاوار جایگاه بالاتری هستند، در این لیست جا می‌گیرند.

ارزیابی مجدد محتوا در آپدیت اخیر

روی محتوا تمرکز کنید

پیشنهاد گوگل برای سئو بهتر این است که بر تولید محتوای با کیفیت تمرکز کنید. این مورد همان چیزی است که الگوریتم‌های گوگل به آن پاداش می‌دهند. در گذشته گوگل توصیه‌هایی را برای ارزیابی محتوای با کیفیت پیشنهاد داده است که در این مقاله با مجموعه جدیدی از سؤالات آن را تکمیل می‌کند و پیشنهاد می‌دهد در زمان تولید محتوا این سؤالات را از خودتان بپرسید:

سؤالات کیفی محتوا

  • آیا محتوا، اطلاعات، گزارشات، تحقیق و تحلیل اوریجینال ارائه می‌دهد؟
  • آیا محتوا، توضیح قابل توجه، جامع و کاملی را ارائه می‌دهد؟
  • آیا محتوا، تحلیل درست یا اطلاعات جالبی را ارائه می‌دهد که بدیهی نیست؟
  • اگر در محتوایی که از منابع دیگر استفاده شده است، آیا از کپی و بازنویسی خودداری کرده و در عوض، ارزش افزوده و ابتکارانه ای را ارائه می‌دهد؟
  • آیا عنوان یا تایتل صفحه، توصیفی از خلاصه محتوا را ارائه می‌دهد؟
  • آیا عنوان یا تایتل صفحه، مبالغ کردن یا تحت تأثیر قرار دادن غیر طبیعی خودداری کرده است؟
  • آیا این صفحه‌ای است که می‌خواهید بوکمارک کنید، با دوستانتان به اشتراک گذاشته‌اید یا آن را به کسی توصیه می‌کنید؟
  • آیا توقع دارید که این محتوا توسط یک مجله چاپی، دانشنامه یا کتاب ارجاع داده شود؟

سؤالات تخصصی

  • آیا محتوا، اطلاعات را به روشی ارائه می‌دهد که قابل اعتماد است، از قبیل دارا بودن منابع مشخص، مدارک کارشناسی شده، یا برگرفته از نویسنده یا سایتی که آن را منتشر می‌کند که از طریق لینک دهی به صفحه نویسنده یا سایت منبع قابل تشخیص است؟
  • آیا محتوای تولید شده از سایتی است که می‌توان آن را به عنوان مرجع شناخت؟
  • آیا این محتوا توسط یک کارشناس یا علاقمند که شناخت کافی به موضوع دارد نگارش شده است؟
  • آیا محتوا عاری از خطاهای واقعی است؟
  • آیا شما احساس می‌کنید که می‌توانید به این محتوا در ارتباط با پول یا زندگی‌تان اعتماد کنید؟

سؤالات تولید و معرفی

  • آیا محتوا عاری از ایرادات املایی یا سبکی است؟
  • آیا محتوا به خوبی تولید شده است، یا به نظر می‌رسد عجولانه و نامرتب نوشته شده است؟
  • آیا محتوا توسط شمار زیادی از افراد تولید یا برون سپاری شده است، یا در شبکه وسیعی از سایتها پخش شده است و بی اهمیت بوده است؟
  • آیا محتوا، تبلیغات بیش از حد دارد که باعث می‌شود از محتوای اصلی منحرف شود؟
  • آیا محتوا بر روی دستگاه‌های تلفن به خوبی نمایش داده می‌شود؟

سؤالات تطبیقی

  • آیا محتوا در مقایسه با سایر صفحات در نتایج جستجو ارزش قابل توجهی ارائه می‌دهد؟
  • آیا به نظر می‌رسد این محتوا در خدمت واقعی منافع بازدیدکنندگان است یا به نظر می‌رسد توسط شخصی نگارش شده است که فقط به فکر رتبه گرفتن محتوا در موتورهای جستجو بوده است؟

روی محتوا تمرکز کنید

در پایان

در پایان این مقاله دنی سولیوان اشاره می‌کند که سؤال متداولی که از گوگل می‌شود این است که در صورت بهبود محتوا، آپدیت هسته اصلی گوگل چه مدت طول می‌کشد که تاثیرش را بگذارد؟

در پاسخ عنوان می‌کند که این به روز رسانی اصلی هر چند ماه یک بار اتفاق می افتد. محتوای بازنگری شده است ممکن است تاثیرش را تا انتشار نسخه بعدی آپدیت نبیند. با این حال، گوگل دائماً در حال به روز رسانی هسته کوچکتر است؛ ولی به طور رسمی اعلام نمی‌شود ولی در صورت بهبود محتوا تغییرات اتفاق خواهد افتاد.

البته به خاطر داشته باشید بازنگری‌ها انجام شده توسط مدیران سایت تضمینی برای پیشرفت در نتایج جستجو نیست. و ممکن است محتوای بهتری وجود داشته باشد.

همچنین درک این نکته که اهمیت دارد که موتورهای جستجوگر گوگل، محتوا را مانند انسان درک نمی‌کنند. ولی ما به دنبال جمع آوری سیگنالهایی هستیم که بتوانیم درک بهتری از محتواها داشته باشیم و ارزیابی درستی انجام دهیم. یکی از روش‌ها، چگونگی لینک دهی صفحات به یکدیگر است که به عنوان یک سیگنال شناخته شده از آن استفاده می‌کنیم. البته ناگفته نماند ما از موارد دیگری استفاده می‌کنیم که آنها را افشا نخواهیم کرد.

همانطور که در این مقاله به طور صریح اعلام شد محتوا تأثیر بیشتری از گذشته خواهد داشت. و وب مستران در ارتقا وب سایت‌هایشان حتماً باید به کیفیت محتوا توجه بیشتر از گذشته داشته باشند.

پیشنهاد ما این است که مقاله «شش مرحله طلایی در تولید محتوای با کیفیت» که به تازگی در الو کانتنت انتشار یافته است را با دقت بخوانید، اصول تولید محتوا در شش مرحله به طور کامل آموزش داده شده است.

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *