با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » دوره های آموزشی » دوره بازاریابی محتوا » تکنیک­ های بازاریابی محتوا
تکنیک­ های بازاریابی محتوا
تکنیک­ های بازاریابی محتوا

تکنیک­ های بازاریابی محتوا

؛یکی از مهم­ترین سوالاتی که همواره به ذهن خطور می­ کند نحوه انجام بازاریابی محتوا چگونه ­است؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است و باید گفت تولید محتوای تخصصی در بازاریابی محتوا نقش موثری خواهد داشت. تولید محتوایی که غنی بوده و بتواند مخاطبان را به سمت خود جذب کند به ­عنوان یک اصل و پایه مهم در سئو به شمار می­ رود. در این مقاله برخی از تکنیک­ های بازاریابی محتوا را عنوان خواهیم کرد.

۱- تکنیک­ های بازاریابی محتوا از طریق وبلاگ­ نویسی

وبلاگ­ نویسی طی سال­های گذشته به­ عنوان یکی از تکنیک­ های بازاریابی محتوا شناخته شده است. اغلب فروشگاه ­های اینترنتی و کمپانی ­های صنعتی و بسیاری از کاربران دیگر از وبلاگ­ نویسی در بازاریابی محتوا استفاده کرده و توانسته­ اند به موفقیت­های بسیاری نیز دست پیدا کنند. البته برخی از افرراد نیز وبلاگ ­نویسی را یک راه مطمئن و پردرآمد تلقی می­ کنند و چنانچه وبلاگی از قدرت بالا برخوردار باشد شخص این امکان را خواهد داشت که در بازار به­ عنوان یک لیدر فعالیت کند.

در بازاریابی محتوا از طریق وبلاگ­ نویسی و تولید محتوای متنی مهم­ترین مسئله داشتن تمرکز بر روی موضوعی ویژه است. چنانچه چگالی موضوعی بالا باشد امر بازاریابی محتوا نیز با موفقیت همراه خواهد بود. هر فردی برای اینکه بتواند برای بازاریابی محتوا وبلاگ خوبی را ارائه دهد نباید از دیگران تقلید کند بلکه باید استراتژی خود را به کار بگیرد. در حال حاضر وب­سایت­ های بسیاری هستند که در زمینه وبلاگ­ نویسی فعالیت کرده و توانسته ­اند در بازاریابی محتوا نسبت به دیگر وبسایت­ها عملکرد موفق­تری داشته باشند.

۲- معرفی و شناخت تخصصی محصولات

یکی از مهم­ترین تکنیک­ های بازاریابی محتوا توجه به صفحاتی است که محصولاتی را به ­صورت تخصصی معرفی می­ کنند. این صفحات علاوه بر معرفی محصولات می­ توانند در سئو نیز به ­عنوان یک هدف ویژه مورد توجه قرار بگیرند. تولید محتوایی که در خصوص معرفی محصولی صورت می ­گیرد باید مزایا و معایب محصول موردنظر را به خوبی توضیح دهد در این صورت مشتریان با اعتماد بیشتری نسبت به خرید محصول موردنظر اقدام خواهند کرد. زمانی که اعتماد مشتریان بیشتر جلب شود به همان اندازه نیز محصول بیشتری خریداری خواهد و بازاریابی محتوا می ­تواند در این خصوص به­ عنوان یک راه ساده محسوب شده و درآمد بیشتری را برای صاحبان سایت و فروشگاه داشته باشد.

۳- معرفی و ارائه گزارش از خدماتی برندها

گزارش ­نویسی و داشتن نقد نسبت به سایت و محصول و یا حتی دیگر موارد به­ عنوان یک روش نه چندان جدید اما کاربردی شناخته می ­شود. نقد و گزارش ­نویسی به افراد و سایت ­ها کمک می ­کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کرده و درآمد بالاتری را از طریق رپورتاژ آگهی و مقالات دریافت خواهند کرد. چنانچه معرفی و گزارش ارائه شده کاربردی باشد کاربران بیشتری به سمت محصول و یا وب­سایت موردنظر جذب خواهند شد و می­ توان گفت بازاریابی محتوا از طریق نقد باعث می­شود تا درآمد بیشتری به سمت شخص و وبب­سایت موردنظر سرازیر شود.

۴- استفاده از تکنیک چطور و یا چگونه در امر بازاریابی محتوا

کاربران و افرادی که با سایت­ها و شبکه ­های اجتماعی سروکار دارند سوالات بسیاری را در ذهن خود دارند که در بازاریابی محتوا از طریق این سوالات و داشتن پاسخ مناسب موجب می­ شود تا موفقیت سایت بیشتر باشد. اغلب سایت ­هایی که در حال حاضر فعالیت می­ کنند در تکنیک­ های بازاریابی محتوا خود سعی دارند تولید محتوا با حجم زیاد و بازدید کم را مدنظر قرار دهند. این احتمال وجود دارد که عبارات بسیار کمی جستجو شوند اما توسعه و گستردگی آن­ها بسیار زیاد خواهد بود.

آن ­دسته از افرادی که تمایل دارند در بازاریابی محتوا از این تکنیک استفاده کنند؛ ابتدا باید نکات ساده را آموزش داده و درواقع کار خود را از ابتدا و از مراحل بسیار ساده آغاز نمایند. اغلب وب­سایت­ های موفق سعی بر آموزش نکات پایه داشته و از ابزارهای جستجوی کاربردی استفاده می­ کنند. درگیر شدن کاربران در سایت باعث می­ شود تا در فضای گسترده ­تری اطلاعات خود را مبادله کنند و نظرات و انتقادات خود را مطرح کنند.

۵- تهیه اینفوگرافیک

یکی از روش­ های ساده و سریعی که برای انتقال اطلاعات می­ توان استفاده کرد تهیه اینفوگرافیک است که البته در حال حاضر بسیار کم مورد توجه قرار دارد. کاربران به سادگی می­توانند از اینفوگرافیک استفاده کرده و به راحتی آن را در اختیار دیگر کاربران قرار دهند. در بازاریابی محتوا از اینفوگرافیک به تنهایی استفاده نشده و اغلب آن را به ­عنوان یک مکمل در روش­های فوق درنظر می­ گیرند. تولید اینفوگرافی به­ عنوان یک کار بسیار سخت عنوان می­ شود؛ اما در عین دشواری خود می ­تواند عمر مفید محتوای تولید شده را افزایش دهد. این مسئله در بازاریابی محتوا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شخصی که قصد تولید اینفوگرافیک را دارد باید اطلاعاتی که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و کاربردی­ تر هستند عنوان کنند.

۶- مصاحبه با افراد مشهور

بازاریابی محتوا از طریق مصاحبه با افرادی که دارای شهرت هستند می ­تواند در اعتبار محتوای تولید شده و سایت موردنظر بیافزاید. این قبیل از محتواها مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب می­ کنند و باعث می­ شوند تا کاربران نیز نظرات خود را مطرح کرده و در سایت­ های دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرند. واکنشی که کاربران در خصوص محتوای موجود نشان می ­دهند در بازاریابی محتوا نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت و موجب موفقیت بیشتری نیز خواهد شد.

۷- بازاریابی محتوا به وسیله پادکست و ویدئو

تولید ویدئو می­ تواند رقابت سختی را برای صاحبان سایت و مدیران ایجاد کند. علیرغم اینکه تولید ویدئو پروسه­ ای زمان­بر و با هزینه بالا است؛ اما بهترین تاثیر را داشته و نتیجه موفقی خواهد داشت.

۸- استفاده از کتاب ­های الکترونیکی در بازاریابی

ایجاد کتاب ­های الکترونیکی به ­عنوان یکی از تکنیک­ های بازاریابی محتوا شناخته می­ شود و گاهی افراد به این فکر می­ کنند که انجام این روش به دلیل داشتن سختی زیاد نمی ­تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. اما باید درنظر داشت که در این روش اطلاعات کاربران دریافت شده و این اطلاعات در بازاریابی محتوا کاربرد بسیاری خواهند داشت. افرادی که تمایل دارند در امر بازاریابی محتوا فعالیت کرده و تولید محتوای مناسبی داشته باشند باید از کپی کردن بپرهیزند. کپی کردن می­ت واند تاثیر منفی در رشد وب­سایت داشته باشد و درعین حال مشکلاتی را نیز ایجاد کند.

1 thought on “تکنیک­ های بازاریابی محتوا”

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *