با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » دوره های آموزشی » دوره بازاریابی محتوا » نکاتی در مورد بازاریابی محتوا برای استارتاپ‌ها
بازاریابی محتوا برای استارتاپ‌ها
نکاتی در مورد بازاریابی محتوا برای استارتاپ‌ها

نکاتی در مورد بازاریابی محتوا برای استارتاپ‌ها

شروع کار در بازاریابی محتوا برای استارتاپ ها می‌تواند دلهره‌آور باشد، زیرا جهت کسب موفقیت در بازاریابی محتوا باید مطالب جالب، پست‌های جذاب برای وبلاگ، ویدئو و اینوگرافیک‌های خوبی تهیه شود تا بتوانید افزایش فروش داشته باشید؛ البته باید بگوییم بازاریابی محتوا به این راحتی‌ها هم نیست و شما برای بهره‌گیری از آن باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا علاوه بر کسب آگاهی، توانایی‌های خود را نیز در این حوزه گسترش دهید.

باید در کنار نوشتن مطالب جذاب و خلق تصاویر باکیفیت، از ابزارهای مدیریت محتوا، داده‌های وب‌سایت، الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی نیز برای افزایش کارایی بازاریابی محتوا خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید استراتژی بازاریابی محتوا برای استارتاپ‌ شما موفقیت‌آمیز عمل کند، باید از روش‌های بسیاری استفاده کنید.

در گام نخست شما باید بتوانید به این سوالات پاسخ داده و به خودشناسی برسید؛ چگونه استراتژی تحقیق محتوای خود را تغییر دهیم؟ آیا محتوای شما مطابق انتظارتان عمل می‌کند؟ آیا می‌توانید بفهمید چرا برخی از محتواها موفقیت‌آمیز عمل کرده‌اند در حالی که برخی دیگر با شکست مواجه شده‌اند؟ آیا در نهایت اهداف فروشتان برآورده شده است؟ افرادی که می‌توانند در زمینه بازاریابی محتوا برای استارتاپ‌ها، خلاق و تحلیلی عمل کند، خواهند توانست محتوایی باکیفیتی نیز ارائه دهند.

اگر بتوانید این کار را انجام دهید، مطمئن باشید که شرکت‌تان به موفقیت دست خواهد یافت. مطالعات نشان می‌دهد که هزینه بازاریابی محتوا ۶۲ درصد کمتر از بازاریابی سنتی است و در عین حال، بازدهی آن سه برابر بازاریابی سنتی است. شرکت‌های بزرگ می‌توانند هم در بازاریابی سنتی و هم در بازاریابی محتوا سرمایه‌گذاری کنند اما استارتاپ‌ها باید از روش‌های نوآورانه‌ای استفاده کنند.

با ما همراه باشید تا شما را با برخی از روش‌های بازاریابی محتوا برای استارتاپ ها آشنا کنیم.

اهداف مشخصی از بازاریابی محتوا برای استارتاپ خود داشته باشید

یکی از اشتباهات رایج استارتاپ‌ها این است که یک استراتژی بازاریابی محتوای مشخص ندارند؛ ایجاد محتوا بدون تعریف هدف کاری اشتباهی است که هیچ نتیجه‌ای را در پی نخواهد داشت. کاری که باید انجام دهید این است که مشخص کنید که چگونه با استفاده از روش‌های دست یافتنی و با معنا می‌توان به موفقیت رسید. برای این کار باید شاخص‌های عملکرد خود را مشخص کنید، به یاد داشته باشید که شما باید میزان فروش خود را افزایش دهید نه ترافیک سایت یا به اشتراک گذاری‌ها در رسانه‌های اجتماعی. در ادامه چند گام ساده برای تعیین اهداف بازاریابی محتوا برای استارتاپ‌ها بیان کرده‌ایم.

اهداف مشخصی از بازاریابی محتوا برای استارتاپ خود داشته باشید

هدف خود را در بازاریابی محتوا بیابید

با استفاده از بازاریابی محتوا، می‌خواهید به چه چیزی برسید؟ آیا می‌خواهید به فردی پیشرو در صنعت خود تبدیل شوید تا با استفاده از شهرت خود به عاملی موثر در زمینه کاری خود تبدیل شوید یا خیر. پس برای کار خود هدف تعیین کنید، روی هدف خود متمرکز شوید و برای رسیدن به هدف خود، آنچه که لازم است انجام دهید.

اهداف قابل سنجشی را در بازاریابی محتوا برای خود تعیین کنید

داشتن هدف قابل سنجش بسیار مهم است زیرا این امر باعث می‌شود که بفهمید چه چیزهایی می‌تواند در مسیر رسیدن به هدفتان به شما کمک کند. این کار اثرات روانی مثبتی به همراه دارد زیرا زمانی که نتیجه تلاش خود را ببینید تشویق می‌شوید و حتی این باعث می‌شود سخت‌تر کار کنید؛ این کار حس موفقیت را در شما زنده می‌کند.

برای اینکه مشخص کنید چقدر در رسیدن به هدف خود موفق بوده‌اید، می‌توانید تعداد دفعات رسیدن به اهداف کوتاه مدت خود را اندازه‌گیری نمایید. همچنین در حین پیشرفت خود می‌توانید بررسی کنید که از چه راه‌های دیگری می‌توان به موفقیت رسید.

اهداف قابل دستیابی را مدنظر قرار دهید

در حین اینکه اهداف سطح بالایی برای خود متصور می‌شوید، سعی کنید اهدافتان واقع بینانه نیز باشند. این فوق‌العاده است اگر بتوانید در ماه اول به درآمدی ۱ میلیون دلاری دست یابید اما آیا به نظرتان چنین چیزی امکان پذیر است؟ اگر اهدافتان قابل دستیابی باشند، بررسی کنید که آیا می‌توان با استفاده از استراتژی خود به اهداف مدنظر خود برسید. برای اینکه بتوانید اهداف واقع بینانه‌ای برای خود تعیین کنید، می‌توانید از داده‌های تاریخی استفاده نمایید.

از معیارهای اندازه‌گیری درست در بازاریابی محتوا استفاده کنید

استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌تواند راهی عالی برای تبلیغ برند شما و افزایش شناخت مردم در مورد برند شما باشد اما در نهایت بازخوردهای توییتر و فیسبوک پولی برای شما به همراه نخواهند داشت. اینکه می‌خواهید دنبال کنندگان زیادی داشته باشید و محصول و خدمات خود را میان آنها تبلیغ کنید، بسیار خوب است اما آمارهای رسانه‌های اجتماعی همیشه معیار اندازه‌گیری خوبی نیست. افزایش ترافیک سایت یک چیز است و افزایش فروش چیز دیگری.

از معیارهای اندازه‌گیری درست در بازاریابی محتوا استفاده کنید

برای رسیدن به هدف برای خود ددلاین تعیین کنید

برای رسیدن به اهداف خود یک جدول زمانی تهیه کنید. با تعریف یک چارچوب زمانی برای استراتژی بازاریابی محتوا برای استارتاپ‌ها خود می‌توانید همیشه به عقب برگردید و ببینید که آیا در جای درستی هستید یا خیر. اگر خیلی از هدف خود دور هستید در برنامه‌های خود تغییر ایجاد کنید تا بتوانید به سرعت به هدف خود دست یابید.

بهتر است تعریفتان از موفقیت باید ساده باشد، یک هدف و یک دوره زمانی برای رسیدن به آن تعیین کنید. اگر به هدف خود نرسید، دلیل آن را بیابید.

ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا برای استارتاپ‌ها

یکی از قسمت‌های اصلی سرمایه‌گذاریتان باید داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوا باشد و باید برای ایجاد یک محتوای دیجیتال تلاش و مستندسازی کنید. این کار در حین اینکه در رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند به همه چیز ساختار می‌دهد و همه چیز را سازماندهی و مرتب می‌کند. این کار در نهایت باعث می‌شود که بتوانید چشم اندازی برای آینده کاری خود متصور شوید.

یک سیستم مدیریت محتوا انتخاب کنید

یکی از تصمیماتی که باید بگیرید این است که می‌خواهید از کدام سیستم مدیریت محتوا استفاده کنید. در ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید از سیستم‌های مدیریت محتوایی مثل وردپرس یا سایر سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده کنید برای این کار باید رابط کاربری و قیمتی را انتخاب کنید که بهتر از سایرین برای شما عمل کند. اگر نمی‌خواهید در یک پلتفرم بیش از حد سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید محتوای خود را در یک پلتفرم مانند Medium به اشتراک بگذارید. در هر صورت باید از سیستم مدیریت محتوایی استفاده کنید که هم قابل درک باشد و هم در رسیدن به اهداف بازاریابی محتوا برای استارتاپ‌هایتان به شما کمک کند.

 طوفان ذهنی در تولید محتوا

طوفان ذهنی در تولید محتوا

در ابتدا باید نوع محتوایی که می‌خواهید تولید کنید را انتخاب و موضوعات مدنظر خود را مورد بررسی قرار دهید. این کار باعث می‌شود که اگر با همکاران قسمت بازاریابی و فروش خود جلسه داشتید، ایده‌های مختلفی به ذهنتان خطور کند. فقط باید ایده‌های به دردنخور را دور بریزید و در مورد آنها با کسی صحبت نکنید زیرا ممکن است ایده‌ای که می‌خواهید آن را مورد بررسی قرار دهید، موجب بحث و جدل شود. همین باعث می‌شود به جای اینکه ایده مورد نظر شما مورد بررسی قرار بگیرد، به مضوعات پیرامونی آن پرداخته شود. طوفان فکری می‌تواند منجر به خلق ایده، تفکر و ایده‌های خارج از بحث شود.

اطلاعات مربوط به مراحل خرید را در اختیار مشتری قرار دهید

یکی از راه‌های کمک به مشتری برای خرید، این است که اطلاعات مربوط به مراحل مختلف خرید را در اختیار او قرار دهیم. اطلاعاتی که در اختیار مشتری قرار دهید تا بتواند در تصمیم‌گیری به او کمک کند. توجه داشته باشید که این کار را باید با دقت انجام دهید در غیر این صورت ممکن است آینده کاری خوبی در انتظار شرکتتان نباشد.

در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند در به اشتراک‌گذاری محتوا و افزایش شناخت مردم در مورد برندتان به شما کمک کنند. پلتفرمی را انتخاب کنید که بتوان انواع محتوا را در آن به اشتراک گذاشت و در صورت لزوم متناسب با نوع محتوا، تغییر کند. در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار و در میان آنها تبلیغ کنید و فعال باشید. برای این کار می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی بسیاری که مناسب کارتان است استفاده کنید.

یک تقویم تولید محتوا درست کنید

ممکن است این کار نیاز به تلاش زیادی داشته باشید اما به ما اعتماد کنید، این کار ارزشش را دارد. تقویمی درست کنید که مسیری که باید برای تولید محتوای دیجیتال در طی یک سال طی کنید را به شما نشان دهد. این کار به شما کمک می‌کند که تصمیم بگیرید که در هر زمان چه نوع محتوایی منتشر کنید و چگونه از انواع مختلف محتوا بهره‌مند شوید. در نهایت نیز باید مطمئن شوید که تقویمتان هیچ مشکلی ندارد.

یک تقویم تولید محتوا درست کنید

در ابزارهای بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کنید

برای این که بتوانید محتوای موثر و مفیدی تولید کنید، باید محتوایی تولید کرده که در مورد یکی از مسائل مهم و پرمخاطب زمینه فعالیتتان باشد. این موضوعات چه نوع مشکلی دارند که باید حل شود و باید چه کارهایی برای حل این مشکلات انجام شود؟ خوشبختانه چند نرم‌افزار وجود دارد که می‌تواند در تجزیه و تحلیل این اطلاعات به شما کمک کند.

داشتن ابزار بازاریابی محتوا برای استارتاپ می‌تواند به شما کمک کند که بفهمید آیا محتوای شما مورد توجه مخاطبانتان قرار گرفته است یا خیر. ببینید که در حال حاضر چه کلمات کلیدی پرمخاطب‌تر از سایرین است و از آنها در محتوای خود استفاده کنید تا رتبه سایت را بهبود بخشید. یکی از راه‌های موفقیت بهینه‌سازی موتورهای جستجو است که می‌تواند باعث شود سایت شما به صفحه اول گوگل بیاید و از آن به بعد راه موفقیت‌تان هموار شود.

این کار همچنین باعث می‌شود که موضوعات پرمخاطب در زمینه کاری خود را بشناسید. استفاده از این موضوعات یک راه عالی برای تولید ایده‌های محتوایتان است و ابزار بازاریابی محتوا باید بتواند در این زمینه به شما کمک کند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهد. علاوه بر این، اگر محتوایی توسط رقیبتان منتشر شد، ببینید می‌توانید محتوایی بهتر از آن منتشر کنید.

در بازاریابی محتوا برای استارتاپ رابطه ایجاد کنید

در ابتدا معمولا استارتاپ‌ها بودجه کمی داشته و از همین رو احتمالا پولی برای سرمایه‌گذاری در روابط عمومی ندارند؛ به همین دلیل است که می‌گوییم نیاز به خلاقیت دارید. اگر بتوانید در کار خود از  افراد بانفوذ استفاده کنید، برندتان به سرعت پیشرفت خواهد کرد. بهترین راه برای این کار، ایجاد رابطه با آنها است. بینش و خلاقیت خود را به این  افراد نشان دهید تا حداقل روزی یک بار مورد مرحمت آنها قرار گیرید.

ویدئوهایی که باید تولید کنید را از یاد نبرید

در ابتدا شاید تولید محتوا یک مشکل بزرگ باشد، اما در نهایت نتایج آن را خواهید دید. به همین دلیل استارتاپ‌ها باید بتوانند خود را با این مسئله تطبیق دهند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند. اما همه این مسائل بخشی از کاری است که باید استارتاپ‌ها انجام دهند. اگر می‌خواهید در طولانی مدت در یک صنعت فعالیت کنید باید از یک استراتژی محتوای قوی و سازگار استفاده کنید تا آینده اقتصادی سودآوری در انتظار شرکتتان باشد.

منبع: digitalmarketinginstitute

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *