با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » آکادمی » باید ها و نباید های پیج کاری اینستاگرام را بشناسید
باید ها و نباید های پیج کاری اینستاگرام را بشناسید
باید ها و نباید های پیج کاری اینستاگرام را بشناسید

باید ها و نباید های پیج کاری اینستاگرام را بشناسید

آیا شما هم یکی از کسانی هستید که از اینستاگرام، به عنوان یک فروشگاه مجازی برای کسب و کار خود، استفاده می کنید؟ در این صورت لازم است که باید ها و نباید های پیج کاری اینستاگرام را بشناسید.

قرار است امروز، اطلاعات جالبی را با هم مرور کنیم. می خواهم در ادامه این مطلب، بگویم اصلا پیج کاری اینستاگرام چیست؟ چه فرقی با پیج های معمولی دارد؟

از همه مهمتر، با راه کار هایی که معرفی می کنم، یاد میگیرید که چطور باید ها و نباید های پیج کاری اینستاگرام را بشناسید. پیشنهاد می کنم حتما این مطلب را تا انتها بخوانید. چون قرار است شگفت زده بشوید!

 

برای دریافت خدمات اینستاگرام کلیک کنید

 

پیج های کاری اینستاگرام از کجا آمدند؟

در گذشته، اینستاگرام فقط به عنوان یک شبکه اجتماعی برای سرگرمی شناخته می شد. با این حال، از سال ۲۰۱۶ تغییرات بزرگی را ایجاد و ارائه کرد!

بیزینس اکانت، همان اتفاق بزرگ بود. این قابلیت، به کاربران اجازه ایجاد یک فروشگاه مجازی را می داد. به این ترتیب، تمام کسانی که یک حرفه را بلد بودند، شروع به ایجاد پیج کاری اینستاگرام کردند.

جدا از این دسته افراد، آن هایی که سرمایه ایی برای راه انداختن یک مغازه نداشتند، فرصت خیلی خوبی پیدا کردند تا خودی نشان بدهند.

همانطور که می دانید، در سراسر جهان، استقبال فوق العاده ای از این قابلیت اینستاگرام به عمل آمد. پس اینستاگرام هم شروع به بهبود بخشیدن آن کرد.

آپدیت های مختلف، امکانات جدیدی در اختیار کاربران پیج کاری اینستاگرام قرار می دهد. هنوز هم در به روز رسانی های این شبکه اجتماعی، اتفاقات جالبی را شاهد هستیم. در ادامه، این امکانات را به طور مختصر بررسی می کنیم.

فایده پیج کاری اینستاگرام چیست؟

با ایجاد یک پیج کاری یا بزینسی، می توانید کسب و کار مجازی خود تان را راه بیاندازید. آن هم بدون اینکه مجبور باشید میلیون ها تومان برای سرمایه، هزینه کنید.

از طرفی، با راه اندازی یک اکانت بیزینسی، به امکاناتی دسترسی دارید که در افزایش میزان فروش تان موثر هستند. نا گفته نماند که این ابزار در اکانت های معمولی به چشم نمی خورند.

باید ها و نباید های پیج کاری اینستاگرام

نبایدها و بایدهای پیج کاری اینستاگرام

بگذارید ابتدا به سراغ کار هایی که هرگز نباید انجام بدهید، برویم. کار های زیادی هست که می توانید برای بهبود کسب و کارتان انجام دهید. در حالی که هیچ وقت نباید مرتکب اشتباهی شوید.

نگران نباشید. مطمئن باشید کارهایی که شما را در رسیدن به هدف تان یاری می کنند را از قلم نمی اندازم. همه را به نوبت با هم مرور می کنیم.

  • نام کاربری ناشیانه

نام کاربری، مهم ترین بخش در پیج شما محسوب می شود. تفاوتی ندارد که صفحه شما، یک پیج شخصی باشد یا کاری. در هر صورت، نباید سرسری از نام آن بگذرید.

به وسیله همین نام است که افراد جدید می توانند صفحه شما را پیدا کنند. همچنین با انتخاب یک نام شاخص، می توانید در ذهن فالوور های خود بدرخشید.

همانطور که می دانید، سرچ کردن یک اسم جدید در اینستاگرام، کمی دشوار است. بنابراین دور اسم های عجیب و غریب که به سختی در خاطر می مانند یا اسم های آبدوغ خیاری، یک خط بزرگ بکشید.

  • بی توجهی به کاربر ها ممنوع!

یکی از اشتباه ترین کار هایی که بعضی پیج های بیزینسی مرتکب می شوند، بی توجهی به کاربران است. عزیز جان! مخاطب پیج کاری اینستاگرام، به من و شمای ادمین بدهکار نیست!

همیشه همه جا دیده و شنیده ایم که می گویند برای بهبود کسب و کارتان، تعامل تان را با مخاطبان خود، افزایش بدهید. پس اگر دایرکت می دهند یا کامنت می گذارند، قدر عافیت را بدانید. آن هم در روزگاری که بیشتر کاربران، حوصله کامنت گذاشتن ندارند.

جواب دادن به دایرکت و کامنت با یک ایموجی حتی از جواب ندادن هم بدتر است. یک جواب را برای همه، کپی – پیست نکنید. بلکه با حوصله و توجه کامل با مخاطبان تان ارتباط برقرار کنید.

  • محتوای کپی شده، یک نباید است!

خاص و یونیک باشید. کسی از محتوای کپی شده، استقبال نمی کند. دست کم اگر به محتوایی برخوردید که زمینه کاری یکسانی با کسب و کار شما داشت، منبع را معرفی کنید.

اصلا می دانید؟ می خواهم بگویم که این کار، غیر اخلاقی است. دور از جان شما، یک جور دزدی هم به حساب می آید. همین می شود که کم کم، اعتماد مخاطبان تان به شما از بین می رود.

نکته مهم دیگری که نباید فراموش کنید، تولید نکردن یک محتوای ناکارامد است. محتوایی که ربطی به کسب و کار تان ندارد، نباید جایی در پیج کاری اینستاگرام شما داشته باشد.

از طرفی، نباید هیچ پستی را بدون کپشن، آپلود کنید. درست است که بیشترین تعامل کاربران با شما از طریق عکس و ویدیو ها صورت می گیرد. با این حال نمی شود هیچ حرفی نزنید.

می خواهید نتیجه این اشتباه را به شما بگویم؟ مخاطب شما آن عکس را چند ثانیه می بینید و بعد صفحه را اسکرول می کند و به سراغ پست بعدی می رود.

بیزنس اکانت اینستاگرام

  • پشت سر هم پست نگذارید

توصیه می کنم که مخاطبان تان را با آپلود کردن پست های زیاد، کلافه نکنید. این کار باعث می شود که آن ها، کم کم به شما و فعالیت های تان، بی توجه شوند.

در بدترین حالت، پیج کاری اینستاگرام شما را آنفالو می کنند. چه چیزی از این بدتر؟ فکرش را کنید که آن همه زحمت برای افزایش فالوور ها، فقط به خاطر چند پست اضافه، دود بشود و برود هوا!

  • همه پست ها را در همه شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید

اگر هر پستی که در اینستاگرام آپلود می کنید را در باقی شبکه های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید، چه می شود؟ شاید تصور می کنید که این یک کار مثبت است و می توانید خود تان را به همه معرفی کنید.

متاسفانه باید بگویم زهی خیال باطل! با انجام این کار، به مخاطبان تان در سایر شبکه های اجتماعی می گویید: ” من همین قدر بلدم! من حرف تازه ای برای گفتن ندارم!”

حالتان چطور شد؟ حالا می دانید که چرا توصیه کردم باید ها و نباید های پیج کاری اینستاگرام را بشناسید؟ گاهی مثل همین الان، تمام ذهنیت ما اشتباه است. آن هم در شرایطی که خودمان نمی دانیم.

  • هشتگ بی جا به کار نبرید

یکی دیگر از اشتباهات رایج در میان پیج های شکست خورده ای که در جا می زنند، استفاده نادرست از هشتگ هست. یعنی یا به کل هیچ هشتگی در پست های خود نمی زنند یا هشتگ بی جا به کار می برند.

بدون رودربایستی بگویم! قرار نیست هر اتفاقی در هر گوشه جهان هستی رخ می دهد، شما هم خودی نشان بدهید. اگر پیج شخصی تان بود، آن موقع فرق داشت و من هم چنین حرفی نمی زدم.

اما داریم در مورد یک پیج کاری اینستاگرام صحبت می کنیم. فقط یک استثناء وجود دارد. در مناسبت های شاد که برای همه افراد، جذابیت دارد، مشارکت کنید. مثلا یک پست برای تبریک عید نوروز آپلود کنید.

نکته مهم بعدی در خصوص هشتگ ها، تعداد آن ها هست. باید بدانید که اینستاگرام، یک محدودیت برای استفاده از هشتگ تعیین کرده است.

شما نمی توانید بیشتر از ۳۰ هشتگ در هر پست، استفاده کنید. نظر ها در مورد تعداد مناسب هشتگ ها، متفاوت است. با این حال، بیشتر کارشناسان معتقد هستند که ۱۵ هشتگ برای هر پست، کافی به نظر می رسد.

  • به همه افراد، فالو بک ندهید

زمانی که پیج کاری اینستاگرام ایجاد می کنید، افراد زیادی شما را فالو می کنند. این را بدانید که نباید به همه آن ها فالو بک بدهید. مگر در شرایطی که زمینه کاری یکسانی داشته باشید.

از طرفی، این کار به اعتبار پیج شما صدمه وارد می کند. پس سعی کنید تا جایی که امکان دارد، از فالو کردن پیج های غیر مرتبط با کسب و کار تان، خودداری نمایید. می توانید یک پیج معمولی بسازید و هر صفحه ای که می خواهید، دنبال کنید.

  • خرید فالوور فیک، بزرگترین اشتباه است!

می خواهید بدانید چرا می گویم بزرگترین اشتباه؟ شاید فکر می کنید که با زیاد بودن تعداد فالوور، افراد بیشتری با دیدن پیج شما به فالو کردن تان ترغیب می شوند. اما مجبورم که باز هم کاخ خیالی تان را ویران کنم.

خود تان را به جای مخاطب بگذارید. تصور کنید که یک پیج کاری اینستاگرام، ۱۰۰ هزار فالوور دارد. با این حال، تعداد لایک و کامنت هایش حتی به ۱۰۰۰ تا هم نمی رسد.

سوالم از شما این است که آیا شما به این پیج و محتوایش اعتماد می کنید؟ با خودتان نمی گویید “اگر حرفی برای گفتن داشت، به این حال و روز، نمی افتاد”؟

به جای این کار ها، روش های جذب فالوور را دنبال کنید. آنقدر محتوای جذابی تولید نمایید که مخاطبان تان، بازاریاب شما باشند و شما را به دیگران معرفی کنند.

پیج کاری اینستاگرام

  • اطلاعات تماس را در پیج تان قرار بدهید

اطلاعات تماس شامل شماره تلفن، آدرس و ایمیل، از مواردی هستند که نباید دست کم بگیرید. با انجام دادن این کار، مشتری های تان به راحتی به اطلاعات تماس شما دسترسی پیدا می کنند.

همانطور که می دانید، همه حرف ها و توصیه ها برای پیج کاری اینستاگرام، در جهت افزایش میزان فروش هستند. پس حالا که مشتری به شما نیاز دارد، باید در دسترسش باشید.

  • استوری بگذارید

استوری گذاشتن، یکی از بهترین روش های افزایش تعامل با مخاطبان به شمار می رود. به وسیله استوری است که در ذهن فالوور های خود می مانید. به این ترتیب، آن ها با دیدن پروفایل تان در نوار استوری، شما را می شناسند و مستقیم به سراغ تان می آیند.

با این حال، نباید در استوری گذاشتن، زیاده روی کنید. زیرا در نهایت استوری شما را بی صدا می کنند و دیگر هم آن را نمی بینند. پس اعتدال را فراموش نکنید.

  • از ابزار های اینستاگرام استفاده کنید

همانطور که گفتم، برای داشتن یک صفحه بیزینسی موفق، لازم است که باید ها و نباید های پیج کاری اینستاگرام را بشناسید. یکی از مهم ترین مورد هایی که نباید فراموش کنید، ابزارهای اینستاگرام هست.

این شبکه اجتماعی، ابزار مختلفی برای تحلیل و آنالیز پیج و مخاطبان تان به شما ارائه می دهد. با توجه به آن ها، می توانید به اطلاعات زیادی دست پیدا کنید. در ادامه، تعدادی از آن ها را برای شما می شمارم.

  • تعداد بازید، سیو یا فوروارد کردن پست ها
  • تعداد اکانت های منحصر به فرد که در یک هفته از پیج شما دیدن کرده اند
  • بیشترین میزان لایک و کامنت پست ها و استوری ها
  • ساعت طلایی پیج کاری ایسنستاگرام شما
  • گروه سنی، جنسیت و منطقه جغرافیایی فالوور ها

با توجه کردن به این موارد، می توانید بهترین زمان را برای پست گذاشتن در صفحه تان، مشخص کنید.

  • منظم و وقت شناس باشید

یکی از مهمترین مواردی که در موفقیت پیج های کاری نقش دارد، نظم داشتن است. این نظم و ترتیب، نه تنها شامل ظاهر صفحه می شود بلکه در زمان آپلود کردن پست و استوری نیز تاثیر گذار است.

به ظاهر پیج تان توجه ویژه ای داشته باشید و مثل یک تازه وارد، یک گوشه و ساکت ننشینید. بلکه هر روز، راس یک یا چند ساعت مقرر، پست و استوری آپلود کنید.

اگر در ابتدای راه هستید، پیشنهاد می کنم که هر ۶ ساعت، یک پست بگذارید. به این ترتیب، کاربران بیشتری به شما توجه می کنند. آنچه که نباید فراموش کنید، ساعت مناسب آپلود پست و استوری هست.

حرف آخر

در این مطلب، تمام نکات مربوط به پیج کاری اینستاگرام را با هم مرور کردیم. احتمالا حالا دیگر می توانید باید ها و نباید های پیج کاری اینستاگرام را بشناسید. امیدوار هستم که مطالب عنوان شده، برای شما مفید باشد.

38 thoughts on “باید ها و نباید های پیج کاری اینستاگرام را بشناسید”

  1. سلام ممنون از مطالب مفیدی که توو صفحه تون گذاشتید،می خواستم بدونم کسی رو برای راه اندازی پیج کاری دارید که همه کارهارو برام انجام بده؟

    1. عزیزم باید دوره فروش شرکت کنی هم دوره فروش بیش از حد اینستاگرام هم دورا فروش در استوری
      بنظر من یا دوره جامع شرکت کن مفید تره

  2. سلام تو پیج کاریم نمیدونم هزینه پست گذاشتم 10 تومان بکشم روی محصول رایگان کنم هزینه پست یا جدا باشه بهتره

  3. سلام دوستان عزیز هر گونه سوال در مورد پیج های کاریتون دارید بپرسید راهنماییتون میکنم
    با تشکر
    صالحی

    1. سلام من تازه یه پیج کاری زدم اولین قدم چطوری بردارم یعنی اول فالورم زیاد بشه پست بزارم …؟
      لطفن مراحل شو بگین؟

  4. اگر کسی سوالی داشت و یا نیاز ب مشاوره و ادمین برای پیجشون داشت خوشحال میشم بتونم کمک کنم ای دی پیج

  5. مجید تقی زاده

    سلام
    ممکنه کمکم کنید جهت راه اندازی پیج اینستاگرام یاحتی اگر ممکنه کسی رو معرفی کنید اینکارو واسم انجام بده

  6. سلام ممنون از اطلاعاتی که دراختیارمون گذاشتید
    من تو فکر درست کردن یه پیج کاری هستم میخواستم اگه ممکنه راهنماییم کنید. تاحالا حتی برای خودمم پیج اینستا نداشتم.میخوام بدونم میتومم اول بدون خریود محصول مورد نظرم تبلیغ کنم؟

  7. سلام‌ خسته نباشید
    من پیجم از اینسا خارج شد دوباره واردش شدم بعد زده باید ی سلفی ویدویی بگیری تا متوجه بشیم فرد واقعی هسی برا سلفی هم وایمیسم هیچی نمیاد مشکل چیه الان دو روزه ک اینطور شده ممنون میشم‌ کمکم‌کنین

  8. سلام منم می‌خوام یه پیج کاری بزنم موضوعش رو هم دقیق می‌دونم اما محصول ندارم راجع به حرفه یا شغل ومشاوره طراحی داخلی باید چکار کنم میشه راهنمایی ام کنید متشکرم

  9. سلام من می‌خوام پیج کاری درس کنم اما نمی‌دونم موضوعش چی باشه چطوری افزایش فالور کنم و غیره اگه میشه توضیح بدید ممنون

  10. سلام من نمی دونم چرا پیام هایی که کاربر ها برام میفرستن یک هفته بعد میتونم ببینم راه حلی هست برای این مشکل؟؟
    شادوبن چیه؟؟

  11. مجتبی معمارزاده

    سلام پیج کاری دارم.و حسابم محدود شده است باید چکار کنم.و ۳۰۰۰ نفر رادر عرض ۴ روز فالو کرده ام

  12. سلام وقت بخیر
    میخام یه پیج کاری بزنم نمیدونم چطور شروع کنم اول جنسمو تهیه کنم یا اول پیج برنم چطور عکاسی کنم روال کار رو نمیدونم لطفا راهنمایی ام کنید .
    متشکرم

  13. سلام
    من یک مشکل دارم.
    به اینستاگرام که می رم صدای ویدیوهای پیج های کاربران رو نمی شنوم ولی در صفحه خودم صداشون رو دارم.
    مشکل از صدا کروم هست که در صفحه کاربران دیگر باز نمیشه وایکون قطع صدا هست.
    ممکنه به من کمک کنید.
    ممنون هستم

  14. من یه پیج کاری زدم ولی اصلا فروش ندارم زیاد لایک وکامنت نمی خوره بافالورس ۲۴۱۷

    دلیلش نمی دونم

    1. امین مهدوی

      دلایل زیادی میتونه داشته باشه. اول چک کنید فالوور فیک دارین یا خیر؟ و بعد اینکه ممکن شادوبن شده باشید.

  15. سلام ببخشید من میخوام یه پیج کاری بزنم منتها نمیدونم اول محصولی که میخوام بفروشم رو خریداری کنم بعد فالوور جمع کنم یا اول فالوور جمع کنم بعد پست محصولات رو بذارم چون نیاز به عکاسی دارم.فقط فالوور با دیدن پیج بدون پست آنفالوو نمیکنه؟؟؟

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *