با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » دوره های آموزشی » دوره آموزش تولید محتوا » ۹ روش درآمدزایی از محتوا
کسب درآمد از تولید محتوا با 9 روش ساده
۹ روش درآمدزایی از محتوا

۹ روش درآمدزایی از محتوا

تولید و فروش محتوا، یکی از شغل‌های جدید و سوغات دنیای دیجیتال است. این شغل، پتانسیل درآمدزایی فوق العاده ای دارد. امروز می‌خواهم ۹ روش کسب درآمد از تولید محتوا را با شما درمیان بگذارم.

البته واضح است که روش‌های کسب درآمد در دنیای دیجیتال، نامحدود است. در اینجا همه چیز به خلاقیت و نوآوری افراد بر می‌گردد.

خوب! آماده هستید که راه‌های پول درآوردن از طریق تولید محتوا را یاد بگیرید؟ با من همراه شوید تا ۹ روش درآمدزایی از محتوا را مرور کنیم.

اولین روش: محتوای خاص تولید کن و ثروت آفرین باش

شاید این سؤال برایتان به وجود بیاید که اصلاً مگر می‌شود که با تولید محتوا، ثروت آفرینی کرد؟ اگر شما در حوزه تولید محتوا مطالعه کنید، متوجه این ماجرا می‌شوید. برای آن هم دلیل دارم.

همانطور که می‌بینید، این روزها اینترنت با زندگی همه ما گره خورده است. هرکسی که کسب و کاری دارد، یک شعبه مجازی هم در این جهان بی انتها راه انداخته و به کسب درآمد می‌پردازد.

آن‌ها برای شناساندن نام و نشان و محصول خود به مشتری‌ها، به محتوای خاص و جدید نیاز دارند. برای این موضوع به سراغ چه کسانی می‌روند؟ تولید کنندگان محتوا!

می‌خواهم به شما بگویم که کارفرماها برای دیده شدن، در قبال محتوای قوی، پول خوبی می‌دهند. این ساده‌ترین نمونه کسب درآمد از تولید محتوا است. حالا به سراغ بقیه گزینه‌ها برویم.

دومین روش: مهارتت را به دیگران یاد بده

محتوا یعنی هر چیزی که امکان ارائه آن وجود داشته باشد. از محتوای متنی مثل همین مقاله‌ای که دارید می‌خوانید گرفته تا عکس، ویدیو یا حتی صحبت کردن، هرکدام به نوعی محتوا محسوب می‌شوند.

اگر علاقه‌ای به تولید محتوای متنی ندارید، اگر نمی‌خواهید برای دیگران کار کنید، خوب از دانش خودتان بهره ببرید. با این کار می‌توانید یکی از ۹ روش درآمدزایی از محتوا را ایجاد کنید.

روش‌های کسب درآمد از محتوا شامل فروش دانش و مهارت هم می‌شود. می‌توانید در وب سایت خود، مهارتتان را به علاقه مندان آن حوزه بفروشید.

برای این کار به تولید محتوای ویدیویی، تصویری یا صوتی نیاز دارید. توصیه می‌کنم برای استقبال بیشتر کاربران، حداکثر کیفیت را در تولید محتوا خود لحاظ کنید.

سومین روش: تبلیغات کلیکی

تبلیغات در دنیای مجازی، انواع مختلفی دارد. یکی از روش های درآمدزایی از محتوا، همین تبلیغات کلیکی است. اصلاً بگذارید ماجرای تبلیغات کلیکی را بگویم.

حتماً برای خودتان هم پیش آمده که پس از ورود به یک سایت، از شما دعوت می‌شود که مطالب مختلف را بخوانید. برای مثال، نوشته شده که برای خواندن فلان مطلب “اینجا” کلیک کنید.

این یک نوع تبلیغات است. حالا روش درآمدزایی آن چه می‌شود؟ به ازای هر کلیک کاربران روی محتوای شما، یه سود مشخص به شما تعلق می‌گیرد.

با نگاهی کلی به تعداد کلیک‌هایی که لینک مورد نظر در هفته می‌خورد، متوجه درآمد جالب توجه این نوع تبلیغات می‌شوید.

9 روش درآمدزایی از محتوا

چهارمین روش: گوگل ادسنس

برویم سراغ چهارمین گزینه از ۹ روش کسب درآمد از تولید محتوا! گوگل ادسنس یکی از سرویس‌های رایگان شرکت گوگل است.

برای استفاده کردن از این سرویس، به یک وبلاگ انگلیسی و تسلط کامل به قوانین گوگل نیاز دارید. وبلاگ مورد نظر شما باید محتواهایی بی نظیر ارائه کند. طوری که ترافیک قابل توجهی داشته باشد.

برای استفاده از خدمات ادسنس، به گوگل نشان بدهید که در انتخابتان مصمم هستید. ارائه اطلاعات واقعی در قسمت تماس با ما، درباره ما و قوانین و مقررات وب سایت، تأثیر زیادی در این ماجرا دارند.

بر خلاف گوگل ادز که برای صاحبان کسب و کار طراحی شده، گوگل ادسنس، مختص وبلاگ نویسان است. پس شما باید به عنوان یک تولید کننده محتوا و وبلاگ نویس در ادسنس عضو شوید.

کارکرد ادسنس، شبیه تبلیغات کلیکی است. با این تفاوت که این بار خود شما هزینه هر کلیک را مشخص می‌کنید. البته ۳۲ درصد از مبلغ تبلیغات به گوگل تعلق می‌گیرد.

پنجمین روش: به تبلیغات بنری فکر کن

یکی از ۹ روش کسب درآمد از تولید محتوا، تبلیغات بنری است. ابزار ایجاد این نوع تبلیغات، شامل محتوای متنی، تصویری، صوتی و ویدیویی می‌شود.

بنابراین صاحبان کسب و کار ها به یک تولید کننده محتوا نیاز دارند تا بنر تبلیغاتی آن‌ها را تولید کند. علاوه بر این یک وبلاگ یا سایت هم برای انتشار تبلیغات بنری لازم هست.

برای کسب درآمد از انتشار تبلیغات، می‌توانید قرارداد پورسانتی ببندید که مثل تبلیغات کلیکی می‌شود. روش دیگر، دریافت کردن مبلغ ثابت برای انشار تبلیغ است.

ششمین روش: فروش حق دسترسی

یکی از ۹ روش درآمدزایی از محتوا، فروش حق دسترسی است. ماجرا از این قرار هست که سایت‌هایی که محتوای فوق العاده دارند، همینطور در راه رضای خدا محتواها را در اختیار همه نمی‌گذارند.

بنابراین کاربران برای استفاده کردن از محتوای این سایت‌ها، باید عضو شده و حق عضویت یا حق دسترسی بپردازند.

این روش نیز درآمد زیادی را برای شما ایجاد می‌کند. کافی است که محتوایی خاص تولید کنید تا کاربران با کمال میل در سایت شما عضو شوند.

هفتمین روش: به فروش فکر کرده‌ای؟

یکی از راه‌هایی که شما می‌توانید به وسیله آن درآمد کسب کنید، فروش محصولات مختلف در وب سایت است. حالا چه محصول شما فیزیکی باشد چه دیجیتال، در هر صورت به محلی برای فروش آن نیاز دارید.

اگر خود شما دستی در تولید محتوا دارید، می‌توانید برای محصولتان یک محتوای خلاقانه و جذاب تهیه کنید. سپس محصول را در سایت‌های پر بازدید، بفروشید. البته بخشی از هزینه آن به صاحب سایت تعلق می‌گیرد.

برای آشنایی با نگارش محتوای خلاقانه، مقاله «۱۰۰ ایده خلاقانه تولید محتوا در سال ۲۰۲۰» را بخوانید.

اگر هم نمی‌خواهید که سود خود را با دیگران تقسیم کنید، باید فروشگاه خودتان را راه بیاندازید. البته علاوه بر سایت فروشگاهی، به سیستم پرداخت آنلاین و مجوزهای تجارت الکترونیک هم نیاز دارید.

در این مطلب، به 9 روش کسب درآمد از تولید محتوا اشاره کردم. امیدوار هستم که با نوشتن این مقاله، به خوبی راه‌های پول درآوردن از محتوا را به شما نشان داده باشم.

هشتمین روش: بازاریابی رابطه‌ای

همیشه رقابت بین تولید کنندگان محصولات مشابه وجود دارد. در این رقابت، جنگ بر سر بقاء است. زیرا در نهایت یک محصول، رقیب خود را از صحنه بازی اخراج می‌کند.

بازاریابی رابطه‌ای، یک ارتباط بین مشتری‌ها، تولید کنندگان و رقبای آن‌ها ایجاد می‌کند. به طوری که شما با تولید محتوا برای یک محصول، می‌توانید خطر حذف شدن آن را کاهش دهید.

حتما بخوانید: «چگونه توضیحات محصول (منجر به فروش) بنویسیم؟» 

برای کسب درآمد از این روش، از تبلیغات بنری هم استفاده می‌شود. با این حال، نتیجه فروش به کمک تولید محتوا آن هم بر اساس یک تجربه واقعی، زمین تا آسمان فرق می‌کند.

در این مورد از ۹ روش کسب درآمد از تولید محتوا، باید در انتهای محتوای خود، یک لینک به صفحه خرید محصول بزنید. هرچه میزان فروش بیشتر باشد، درآمد شما هم بیشتر می‌شود.

آخرین روش: رپورتاژ آگهی

از جذاب‌ترین گزینه‌های روش های درآمدزایی از محتوا، رپورتاژ آگهی است. در این روش یک محصول، خدمات یا سایت، به طور بی طرفانه نقد می‌شوند.

علاوه بر نوشتن رپورتاژ، می‌توانید از انتشار آن هم درآمد کسب کنید. اگر ترافیک سایتتان بالا باشد، پول بیشتری برای انتشار رپورتاژ دریافت می‌کنید.

در این مقاله نحوه نگارش رپورتاژ آگهی را بخوانید: چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسید؟

در نهایت

در این مطلب، به ۹ روش کسب درآمد از تولید محتوا اشاره کردم. امیدوار هستم که با نوشتن این مقاله، به خوبی راه‌های پول درآوردن از محتوا را به شما نشان داده باشم.

6 thoughts on “۹ روش درآمدزایی از محتوا”

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *