با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » دوره های آموزشی » دوره آموزش تولید محتوا » انواع تولید محتوای حرفه ای چیست؟
محتوای ارزشمند در بازاریابی محتوا
انواع تولید محتوای حرفه ای چیست؟

انواع تولید محتوای حرفه ای چیست؟

جذب مخاطب از طریق بازاریابی محتوا یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که می‌تواند سبب رشد کسب و کار شما شود؛ اما آیا شما به درستی از این امکانی که در اختیارتان قرار گرفته است، استفاده می‌کنید؟ متاسفانه این روزها تولید محتوا به ضعیف‌ترین شکل ممکن در حال انجام است و مخاطبان سایت‌های گوناگون عموما در لحظات نخست سایت را ترک کرده و صاحبان آن را افرادی احمق تصور می‌کنند. اگر می‌خواهید مخاطبان شما از این دست نباشند و شما بتوانید برای بازاریابی محتوا موفقیت آمیز عمل کنید، میبایست به سمت تولید محتوای حرفه ای گام بردارید به نحوی که مخاطب نه تنها با اشتیاق محتوای تولیدی شما را بخواند، بلکه در انتها بابت انتخاب سایت شما احساس رضایت داشته باشد.

تحول بازاریابی محتوا با تولید محتوای حرفه ای

بازاریابی محتوا طی سال‌های اخیر توانسته به رشد قابل توجهی دست پیدا کند و نشانه‌­ها حاکی از آن است که بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز به رشد و توسعه خود ادامه دهد. در حال حاضر بازاریابی محتوا با رقابت شدیدی رو به رو است و تولید محتوای حرفه ای یک اصل اساسی به شمار می‌رود.

بر همین اساس باید بگوییم تولید محتوایی که باکیفیت بوده و بتواند مخاطب را جذب کند، به عنوان یکی از مهم­ ترین عوامل موفقیت بازاریابی محتوا به شمار می رود و وب سایت موردنظر را در مقایسه با سایر رقبای خود برتر معرفی می کند. سه نوع تولید محتوای حرفه ای در بازاریابی محتوا وجود دارد که می تواند تاثیر مستقیم داشته و موجب موفقیت آن شود که در ادامه آن ها را شرح خواهیم داد.

تولید محتوای با کیفیت در مسیر بازاریابی محتوا

۱- پست های وبلاگ

اکثر وب سایت هایی که در حال حاضر وجود دارند در نوار ابزار خود دارای بخشی هستند که تحت عنوان وبلاگ معرفی می شود. برخی از برندها در بازاریابی محتوایی از پست های وبلاگ به عنوان اصلی ترین عامل استفاده می کنند. علت آن نیز این است که نگارش پست های وبلاگ زمان چندانی نیاز نداشته و به ساده ترین شکل و با استفاده از سرچ گوگل قابلیت دسترسی را دارند. کاربران این امکان را دارند که آن را خوانده و بادیگر مخاطبان نیز به اشتراک بگذارند و یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین روش در امر تولید محتوای متنی به شمار می رود.

برخی از پست های وبلاگ از یک تولید محتوای حرفه ای برخوردار هستند و قابلیت های بصری آن­ ها به گونه ای است که می توانند به راحتی مخاطبان را به سمت خود جذب کنند. این دسته از پست های وبلاگ می توانند به صورت viral توسعه یافته و با استفاده از شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری شوند. در واقع باید گفت وبلاگ نویسی به عنوان یکی از مهم ترین انواع تولید محتوای حرفه ای است که در موفقیت وب سایت موردنظر نقش تعیین کننده خواهد داشت.

  • درک مخاطبان هدف خود

اشخاصی که در امر نوشتن پست های وبلاگ قصد فعالیت دارند باید برنامه ساده ای را مشخص کنند که یکی از مهم ترین آن ها درک مخاطبان هدف موردنظر است. پیش از آنکه پست وبلاگی نوشته شود نویسنده باید نسبت به مخاطبان خود آشنایی کافی داشته باشد و به مواردی که مورد علاقه مخاطبان هستند توجه داشته باشند.

  • تعیین موضوع و آغاز به کار نوشتن پست های وبلاگ

یکی از ابتدایی ترین قدم ها تولید محتوای حرفه ای، انتخاب موضوع برای وبلاگ است که باید از سوی نویسنده در نظر گرفته شود. موضوع انتخاب شده باید با کسب و کار موردنظر هماهنگی کامل داشته و برای سئو مناسب باشد. موضوع موردنظر باید با هدف مدیران سایت از تولید محتوا نیز هماهنگ باشد تا بتواند به عنوان یک موضوع ایده آل محسوب شود.

  • نوشتن مقدمه ای جذاب

یکی از مهم ترین مسائل توجه به پاراگراف های ابتدایی متن هستند چرا که نقش کلیدی در جذب مخاطبان خواهند داشت. مقدمه ای که نوشته می شود درصورت عدم جذابیت باعث می شود تا مخاطب ادامه متن را دنبال نکند و نویسنده پست های وبلاگ می تواند در مقدمه نوشته خود از طنز و یا آمار و ارقام جذاب استفاده نماید و پس از آن متن اصلی را در اختیار خواننده قرار دهد.

سازماندهی محتوای تولید شده و نوشتن آن از دیگر مواردی است که موجب می شود پست وبلاگی مناسبی ارائه داده شود. البته نویسنده پست های وبلاگ باید پس از نوشتن پست خود آن را ویرایش کرده و در انتهای پست نیز دکمه CTA قرار داده شود که می توانند خواننده پست را به سمت هدف موردنظر نویسنده هدایت کند. بهینه سازی پست باتوجه به سئو و انتخاب عنوانی جذاب از دیگر مواردی است که می تواند باعث موفقیت بازاریابی محتوا شده و محتوای مناسبی را نیز برای سایت موردنظر تولید نماید.

پست های شبکه اجتماعی

۲- پست های شبکه اجتماعی

در بازاریابی محتوا، تولید محتوای حرفه ای تنها بخشی از کار است و پس از نوشتن پست و یا ایجاد محتوا باید آن را به صورت آنلاین نیز منتشر نمود. یکی از ساده ترین روش ها انتشار محتوای تولید شده در رسانه های اجتماعی است که البته کار ساده ای نبوده و افراد باید تلاش بسیاری در این امر داشته باشند. زمانی که محتوایی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود مخاطبان می توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. کیفیتی که محتوای تولید شده و نوع محتوا دارد به همراه میزان محبوبیت برند معرفی شده می تواند میزان انتشار در شبکه های اجتماعی را تحت تاثیر قرار دهد.

شبکه های اجتماعی دارای قدرت نفوذ بسیار بالایی هستند و کاربران به راحتی می توانند درخصوص برند موردنظر اطلاعات بیشتری را به دست بیاورند. این موارد از جمله مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی در انتشار محتوای تولید شده است که البته مزایای دیگری نیز همچون جلب رضایت مشتریان، بالا بردن ترافیک اینباند و بهبود سئو را دارا می باشد. درخصوص هرکدام از شبکه های اجتماعی باید محتوای مناسبی تولید شود و پست های مناسب با توئیتر برای اینستاگرام ایده آل نخواهند بود.

تولید لید در شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از عوامل موفقیت بازاریابی محتوا تولید لید در شبکه های اجتماعی است. برای این کار ابتدا باید تفاوتی که بین پلتفرم های اجتماعی و دیگر برنامه های بازاریابی وجود دارد از سوی افراد درک شده و نسبت به آن آگاهی کافی داشته باشند. شبکه های اجتماعی یکی از گزینه های اصلی برای ایجاد ارتباط با دیگر افراد است. افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، تمایل دارند تا برندها و دیگر افراد صادقانه رفتار کرده و قابل اعتماد باشند. زمانی که یک بازاریاب بتواند خواسته ها و توقعات مشتریان خود را درک کند می تواند به تولید لید در شبکه های اجتماعی بپردازد و این امر در بازاریابی محتوا نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

کتاب الکترونیکی

۳- کتاب الکترونیکی

کتاب های الکترونیکی کتاب هایی هستند که در فضای مجازی قرار داشته و افراد به سادگی می توانند آن ها را دانلود کرده و در مواقع بیکاری و یا استراحت مطالعه کنند. البته کتاب الکترونیکی برای بازاریابان به معنای فرصتی است که می توانند از آن برای به وجود آوردن دیدگاهی دقیق درخصوص کسب و کار استفاده نمایند و لیدهای جدیدی را نیز به وجود بیاورند. این مورد در بازاریابی محتوا بسیار کاربردی بوده و در حال حاضر بسیاری از بازاریابان از آن ها در امر بازاریابی استفاده می کنند. کتاب های الکترونیکی تحت عنوان ایبوک شناخته می شوند و یکی از فرمت های طولانی محتوا بوده و کاربران باید زمان بیشتری را برای مطالعه آن ها صرف کنند. کتاب الکترونیکی جزو بهترین انواع تولید محتوای حرفه ای محسوب می شود.

3 thoughts on “انواع تولید محتوای حرفه ای چیست؟”

  1. سلام
    یه سوال داشتم اینکه هزینه ویرایش یک محتوای سایت چگونه محاسبه می شود. آیا کلمه ای است و به ازای هر کلمه محاسبه می شود؟ منظورم از ویرایش همون ویرایش مرتبط به سئو و خوانایی متن محتوا هست. در حال حاضر کلمه ای چند هست؟ ممنون میشم پاسخگو باشید.

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *