با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » دوره های آموزشی » دوره آموزش سئو » سئو سایت انگلیسی زبان و دو زبانه
سئو سایت انگلیسی زبان و دو زبانه
سئو سایت انگلیسی زبان و دو زبانه

سئو سایت انگلیسی زبان و دو زبانه

این روز‌ها سایت‌های کسب و کار بین‌المللی، روشی را به کار گرفته‌اند تا به وسیله آن بتوانند مشتریان خود را در سطح جهانی گسترش دهند. اما چگونه؟ اصلاً کار دشواری نیست! آن‌ها محتوای سایت خود را برای کاربران خارجی مناسب‌سازی می‌کنند. شاید بپرسید موتور جستجو چگونه سایت این کسب و کار‌ها را برای کاربران خارج از کشور نمایش می‌دهد؟ برای پاسخ به این سؤال باید در ابتدا با مفهوم سئو سایت انگلیسی و دو زبانه آشنا شوید.

سئو سایت انگلیسی و دو زبانه از همه نظر شبیه به سئو سایت‌های داخلی است و هیچ تفاوتی با آن ندارد. مشابه با کاری که قبل‌تر انجام می‌دادیم، در ابتدا باید کلمه کلیدی را انتخاب کنیم؛ با این تفاوت که این کلمه کلیدی باید از عبارات و اصطلاحاتی باشد که در زبان انگلیسی رایج هستند و کاربران خارجی آنها را در گوگل جستجو می‌کنند. پس از آن باید قدم به قدم، اصول دیگر سئو را در نوشتن این سایت‌ها رعایت کنیم.

در ادامه، اصول بیشتری از سئو سایت انگلیسی زبان و دو زبانه را برای شما بیان خواهیم کرد.

سئو به زبان انگلیسی چه اهمیتی دارد؟

  • اولین اهمیتی که سئو سایت انگلیسی دارد این است که دامنه کاری و بازدید سایت شما گسترش بسیار بیشتری میابد و حتی کاربرانی که در خارج از کشور هستند هم به مخاطبان شما اضافه خواهند شد. مخاطبانی که مشتریان بالقوه شما هستند!
  • با نوشتن محتوای سایت به زبان انگلیسی، فکر نکنید مخاطبان داخل کشورتان را از دست داده‌اید! بسیاری از مردم کشور خودمان هم به زبان انگلیسی تسلط دارند و می‌توانند به سادگی از محتوایی که به اشتراک گذاشته‌اید استفاده کنند.
  • سئو سایت انگلیسی و دو زبانه، به کسب رتبه بهترِ سایت شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل کمک زیادی می‌کند. چرا که در کنار کاربرانی که قبلاً از سایت شما دیدن می‌کردند؛ اکنون کاربرانی از نقاط دیگر دنیا اضافه شده‌اند. در نتیجه، ترافیک سایت شما بیشتر از قبل شده و این برای موتور جستجوی گوگل، اعتبار بالای سایت شما را معنا می‌کند.
سئو به زبان انگلیسی چه اهمیتی دارد؟
سئو به زبان انگلیسی چه اهمیتی دارد؟

چگونه سئو سایت انگلیسی و دو زبانه را انجام دهیم؟

همانطور که گفتیم؛ سئو سایت انگلیسی از نظر اصول کلی هیچ تفاوتی با سئو به زبان فارسی ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فردی را برای ترجمه پیدا کنید تا بتواند محتوا‌های شما را به صورت کاملاً روان و ساده، به زبان انگلیسی ترجمه کند. پس از آن و برای اتمام کار، تمامی اصولی که در ادامه به شما می‌گوییم را اجرا کنید.

  1. دامنه و URL مناسب انتخاب کنید

اولین گام برای سئو سایت انگلیسی و دو زبانه این است که URL بین‌المللی خریداری کنید. گوگل، به آدرس سایت و نام شرکت شما اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. پس سعی نکنید نام فارسی شرکت خود را با استفاده از حروف انگلیسی بنویسید! این کار نه تنها توجه موتور جستجو را به شما جلب نمی‌کند؛ بلکه باعث می‌شود کاربران خارجی به آن اعتماد نکنند.

اگر دامنه سایت شما ir باشد، موتور جستجو آن را برای کاربرانی که ایرانی هستند نمایش خواهد داد. پس یا باید از دامنه‌هایی استفاده کنید که .com هستند یا اینکه از دامنه مخصوص همان منطقه استفاده کنید؛ مثل .uk، .us و…

  1. از تگ hreflang استفاده کنید

با استفاده از این تگ در نام دامنه خود می‌توانید به موتور جستجو بگویید، صفحه‌ای که در آن قرار گرفته است به چه زبانی نوشته شده. شاید این قابلیت بیشتر از همه به کار سایت‌هایی بیاید که چند زبانه هستند و برای سایت‌هایی که تک زبانه‌اند، تنها برای محکم کاری استفاده شود. اما توصیه ما به شما این است که برای محکم‌سازی هم که شده از این تگ به صورتی که در زیر مشاهده می‌کنید، استفاده کنید.

hreflang= en

آنچه در بالا نوشتیم، برای موتور جستجوی گوگل این معنا را می‌دهد که سایتی که در آن قرار گرفته است، انگلیسی زبان بوده و لازم است به کسانی که چنین زبانی را دارند نمایش داده شود.

  1. محتوا‌های خود را به انگلیسی ترجمه کنید

برای اینکه سایت برای کاربران خارجی قابل استفاده باشد، لازم است تمامی محتوا‌های موجود در آن به زبان انگلیسی ترجمه شود. پس وقتی دارید سئو سایت انگلیسی را انجام می‌دهید، باید تمامی بخش‌های صفحات مربوطه را به انگلیسی برگردانید. اما این کافی نیست و شما برای مثال نمی‌توانید محتوا‌های فارسی خود را از طریق گوگل ترنسلیت به انگلیسی ترجمه کنید! لازم است ادبیاتی که به کار می‌برید کاملاً روان و برای کاربران خارجی آشنا باشد.

استفاده از Translate Press می‌تواند در این زمینه به شما کمک زیادی بکند.

چگونه سئو سایت انگلیسی و دو زبانه را انجام دهیم؟
چگونه سئو سایت انگلیسی و دو زبانه را انجام دهیم؟
  1. کلمات کلیدی را به درستی انتخاب کنید

تمام اصولی که در استفاده از کلمه کلیدی در سئو فارسی وجود دارد را باید در سئو سایت انگلیسی و دو زبانه هم پیاده‌سازی کنید. یعنی اول از همه باید کلمه کلیدی مناسب را پیدا کنید. برای این کار، تحقیق و جستجوی بسیار زیادی لازم است انجام شود. نکته‌ای که در پیدا کردن کلمه کلیدی انگلیسی باید بدانید این است که هرگز نباید کلمات کلیدی فارسی را با گوگل ترنسلیت به زبان انگلیسی برگردانید! ممکن است کاربران خارجی، از اصطلاحات دیگری در زبان عامیانه‌شان برای جستجوی محتوا استفاده کنند. پس در انتخاب دقت زیادی داشته باشید.

نکته دیگری که درباره کلمه کلیدی لازم است به آن اشاره کنیم این است که آن را به تعداد کافی در متن استفاده کنید. استفاده بیش از حد کلمات کلیدی باعث می‌شود گوگل تصور کند شما کلاهبردار هستید و حتی ممکن است به جریمه شدن شما منتهی شود. استفاده کمتر از حد معقول هم، باعث می‌شود گوگل متوجه نشود محتوای شما درباره چه موضوعی است و این به ضرر سئو شما است.

  1. سرعت بارگذاری سایتتان را افزایش دهید

کاربران چه ایرانی باشند و چه خارجی؛ دوست ندارند برای بارگذاری صفحات سایت شما معطل شوند. این موضوع از چشم گوگل هم دور نمی‌ماند. پس برای سئو سایت انگلیسی و دو زبانه، لازم است سرعت سایت شما زیاد باشد.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به وسیله آن سرعت بارگذاری صفحه مرتبط سایت خود را افزایش دهید این است که سرور‌هایی را در نزدیکی منطقه جغرافیایی کاربرانتان خریداری کنید.

  1. توضیحات متا را فراموش نکنید

استفاده از توضیحات متا، چه در سئو فارسی و چه در سئو انگلیسی، جزء اصول پایه است. شما باید بخشی از متن که در آن از کلمات کلیدی استفاده شده است را به عنوان توضیحات متا انتخاب کنید. این بخش باید جذاب‌ترین بخش محتوایی باشد که نوشته‌اید. هرچه جذابیت آن بیشتر باشد، کاربران بیشتری را به سمت شما جذب خواهد کرد.

  1. از تصاویر و ویدئو‌ها استفاده کنید

در همه جای دنیا، افراد به دیدن تصاویر و ویدئو‌ها علاقه زیادی دارند؛ چرا که با تماشای این رسانه‌ها می‌توانند در زمانی اندک، اطلاعات بسیار زیادی را کسب کنند. پس بهتر است برای اینکه از خستگی کاربران شما کاسته شود و همچنین بخشی از اطلاعات را بتوانید در قالبی متفاوت ارائه کنید، از تصاویر و ویدئو‌ها استفاده کنید.

برای رسانه‌هایی که استفاده می‌کنید، بهتر است از متون جایگزین تصاویر و یا همان alt image‌ها استفاده کنید. دقت کنید که در این متون هم باید از کلمات کلیدی به زبان انگلیسی استفاده کنید تا نظر موتور جستجوی گوگل را بیشتر به طرف خود جلب کند.

  1. در ساخت لینک‌ها و بک لینک‌ها دقت کنید

در سئو سایت دو زبانه، ساخت لینک و بک لینک اندکی متفاوت است. تفاوت‌ این مسأله هم در زبانی است که برای ساخت لینک از آن استفاده می‌کنید. متنی که برروی لینک قرار داده می‌شود باید تماماً به زبان انگلیسی باشد.

برای گرفتن بک لینک از سایت‌های دیگر، بهتر است از سایت‌های انگلیسی زبان استفاده کنید. دریافت لینک از این سایت‌ها؛ علاوه بر اینکه اعتبار شما را بیشتر می‌کند، باعث می‌شود گوگل بتواند شما را راحت‌تر پیدا کند. در نتیجه شانس شما برای رتبه‌بندی گوگل هم بیشتر خواهد شد.

اصول سایت انگلیسی زبان
اصول سایت انگلیسی زبان
  1. کامنت انگلیسی در سایت قرار دهید

یکی از مسائلی که باعث اعتماد بیشتر کاربران و موتور جستجو به سایت شما می‌شود، وجود کامنتهایی است که سایر مشتریان برای شما قرار داده‌اند. این کامنتها باید به زبان انگلیسی باشند. پس بهتر است کامنتهای فارسی را ببندید و تنها اجازه قرار گرفتن نظرات به زبان انگلیسی را بدهید.

سایر اصولی که باید در سئو به زبان انگلیسی رعایت کنید

  • بهتر است سرور و Host شما مخصوص کشور آمریکا و یا انگلیس باشد.
  • اگر افرادی قرار است به صفحات سایت شما وارد شوند و اقداماتی را در آن انجام دهند، بهتر است ip انگلیس را داشته باشند.
  • در انتهای سایت، بخش سؤالات متداول را به زبان انگلیسی ایجاد کنید. موتور جستجوی گوگل و کاربران اگر با این بخش مواجه شوند، اعتماد بیشتری به شما خواهند کرد.
  • برای پروتکل جستجو و یا همان Whois، بهتر است به کشوری که هدفتان است لینک دهید. مثلاً اگر کشور آمریکا را هدف دارید، بهتر است آدرسی از همانجا را در whois وارد کنید.

کلام آخر…

همانطور که در ابتدا گفتیم، یکی از راه‌های توسعه کسب و کار بین‌المللی این است که سئو سایت انگلیسی و دو زبانه را یاد بگیریم و آن را در سایت خود اجرا کنیم. با این کار، مزایای زیادی برای کسب و کار ایجاد خواهد شد؛ مزایایی که ممکن است به سادگی نصیب شما نشود.

پس بهتر است از طریق روش‌هایی که گفتیم، محتوای سایتتان را برای کاربران خارجی قابل استفاده کنید تا از این طریق، هم بتوانید ترافیک و بازدید سایتتان را بیشتر کنید و هم کسب و کارتان را در سطح جهانی گسترش دهید.

1 thought on “سئو سایت انگلیسی زبان و دو زبانه”

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *