با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » دوره های آموزشی » دوره آموزش اینستاگرام » افزایش لایک و کامنت اینستاگرام
با روش های افزایش لایک و کامنت اینستاگرام آشنا شوید
افزایش لایک و کامنت اینستاگرام

افزایش لایک و کامنت اینستاگرام

الگوریتم‌های جدید اینستاگرام، تمرکز شدیدی روی اینگیجمنت پیج ها دارند. با راه‌های افزایش لایک و کامنت اینستاگرام آشنا شوید. چراکه برای اینستاگرام، نرخ تعامل کاربران با پیج شما خیلی بیشتر از تعداد فالوورهایتان اهمیت دارد.

امروز می‌خواهم روش‌های بهبود اینگیجمنت پیج را با شما در میان بگذارم. با خواندن این مقاله، راه‌های افزایش لایک و کامنت اینستاگرام به شکل طبیعی را یاد می‌گیرید.

محتوای با کیفیت تولید کنید

خودتان را به جای مخاطبی بگذارید که روزانه، صدها پست در صفحه اصلی اینستاگرامش قرار می‌گیرد. شما فقط یک ثانیه برای جلب نگاه او وقت دارید.

اگر محتوایی که پست می‌کنید، کیفیت خوبی نداشته باشد، پست شما خیلی زود اسکرول شده و از صفحه نمایش، محو می‌شود. در حالی که تولید محتوای با کیفیت، نه تنها از استقبال فالوور های شما برخوردار می‌گردد بلکه افزایش بازدید را هم به دنبال دارد.

معمولاً وقتی یک پست جذاب باشد، کاربران آن را برای دیگران فوروارد می‌کنند. این دست به دست شدن پست‌ها، اینگیجمنت پیج تان را به طرز چشم گیری افزایش می‌دهد.

خب حتماً حالا برای شما سؤال شده که چه پستی، محتوای با کیفیت و ارزشمند تلقی می‌شود؟ در ادامه، با معرفی کردن آن‌ها، راه‌های افزایش لایک و کامنت اینستاگرام را با هم مرور می‌کنیم.

  • تصاویر با کیفیت

قرار نیست برای پست کردن یک عکس با کیفیت در صفحه شخصی‌تان از دوربین‌های گران قیمت استفاده کنید. مهم، شیوه عکاسی شما هست.

  • تصاویر خاص

کاربران زیادی با دیدن یک عکس جالب در بخش اکسپلور، توجهشان جلب شده و روی آن تب می‌کنند. چه رسد به فالوور های خودتان که آن عکس را در صفحه اصلی می‌بینند.

بنابراین توصیه می‌کنم که برای پست‌های خود و افزایش لایک و کامنت اینستاگرام، به دنبال عکس‌هایی خاص و قابل توجه باشید.

  • جملات تأثیر گذار

اگر از عکس استفاده نمی‌کنید و به جای آن، یک نوشته را قرار می‌دهید، از جملات تأثیر گذار استفاده کنید. همین که در محیط عکس محوری مثل اینستاگرام، نوشته را به عکس ترجیح می‌دهید، کلی شما را عقب می‌اندازد.

با این حال، اگر باز هم به این کار اصرار دارید، باید از جملات تأثیر گذار استفاده کنید. به طوری که کاربر در بالا و پایین بردن پست‌ها، توجهش به پست شما جلب شود.

  • ویدیوهای جذاب

این روزها، اگر محبوبیت ویدیوها بیشتر از عکس نباشد، کمتر هم نیست. پس سرسری از کنار آن‌ها نگذرید. ویدیو، یکی از راحت‌ترین راه‌های افزایش لایک و کامنت اینستاگرام است.

اگر دقت کنید، در پیج های آموزشی مختلف، پست‌های ویدیویی نسبت به عکس‌ها بیشتر هستند. چرا که به وسیله ویدیو، خیلی آسان‌تر می‌توان با مخاطب ارتباط برقرار کرد.

برای ضبط یا انتخاب ویدیو، احترام به مخاطب را در نظر بگیرید. او کسی هست که زمان خود را در اختیار شما قرار می‌دهد و باید محتوایی مناسب، دریافت کند.

با توجه کردن به همین جمله ساده، می‌توانید تعامل او را با پیج تان افزایش دهید. آن هم خیلی راحت و طبیعی، بدون التماس کردن که “تورو خدا بیا لایک کن و کامنت بذار”!! چرا که خود او، مشتاقانه این کار را انجام می‌دهد.

افزایش لایک و کامنت اینستاگرام

  • توجه به چیدمان پیج

صفحه اصلی پیج شما می‌تواند تأثیر بسیاری روی افزایش لایک و کامنت اینستاگرام بگذارد. می‌پرسید چرا؟ الان برای شما می گویم.

به طور طبیعی، ذهن انسان، نظم و ترتیب را می‌پسندد. چرا که زمان کمتری برای تحلیل محیط صرف می‌کند. پس اگر می‌خواهید اینگیجمنت پیج خود را افزایش دهید، فکری به حال به هم ریختگی آن کنید.

این مورد برای صفحات بیزنسی اهمیت خیلی بیشتری دارد. زیرا مخاطبان شما، در واقع مشتری‌هایتان هستند. معمولاً پیج های بیزنسی که دارای چیدمان خوبی هستند، مشتری‌های بیشتری هم دارند.

برای این کار، راه‌های زیادی وجود دارد. یکی از جذاب‌ترین روش‌ها این است که یک ردیف از پست‌های پیج را به لوگو یا یک عکس ثابت و جالب توجه، اختصاص دهید. یادتان باشد که در آن ردیف، هرگز نباید پست دیگری قرار بگیرد.

  • کپشن گیرا

یکی از مهم‌ترین دلایل ضعف پست‌ها و مورد توجه قرار نگرفتنشان، به کپشن برمی گردد. اگر دست به قلم باشید، کار شما راحت‌تر است.

بنابراین، اگر مهارت نویسندگی شما قوی نیست، اصراری به نوشتن کپشن های طولانی نداشته باشید. اصلاً راستش را بخواهید، دیگر خیلی از کاربران، حوصله خواندن کپشن های طولانی را ندارند.

اگر می‌خواهید با افزایش لایک و کامنت اینستاگرام شگفت زده شوید، مختصر و مفید بنویسید. طوری که کاربر با یک نگاه، بتواند متوجه نوشته شما بشود.

بدانید که یک شبکه اجتماعی، جای حرف‌های قلمبه سلمبه نیست. با این حال اگر ترجیح می‌دهید که مخاطبان خاص خودتان را داشته باشید و تعداد فالوور برایتان اهمیتی ندارد، مانعی نیست.

در عین حال باید بگویم که کپشن های قابل فهم، محبوبیت بیشتری دارند. یادتان نرود که با افزایش لایک و کامنت اینستاگرام، اینگیجمنت یا نرخ تعامل پیج شما افزایش یافته و در دسترس کاربران بیشتری قرار می‌گیرد.

هشتگ هردمبیل ممنوع!

هیچ می دانید که با یاد گرفتن استفاده درست از هشتگ ها، می‌توانید در اینستاگرام پادشاهی کنید؟ هشتگ، یکی از با ارزش‌ترین ابزارهای شما برای افزایش لایک و کامنت اینستاگرام است.

قرار نیست اگر می گویم: “هشتگ با ارزش است”، یک خروار هشتگ در پست‌ها تلمبار کنید. بلکه باید هشتگ های درست را بشناسید و به تعداد معقول در پست‌ها استفاده نمایید.

اصلاً بیایید دلیل اهمیت هشتگ ها را رک و پوست کنده بگویم. هشتگ کمک می‌کند تا دیگران، پست‌های شما را پیدا کنند. یعنی اگر شما یک پیج حقوقی دارید، کسی که به دنبال وکیل است، می‌تواند به راحتی شما را بیابد.

از طرفی، استفاده از هشتگ صحیح، پست شما را در دسته بندی درستی قرار می‌دهد. خب معلوم است وقتی کسی به آشپزی علاقه ندارد، پست‌های مربوط به آن را لایک نمی‌کند.

در حالی که با هشتگ گذاری مناسب، پست شما دقیقاً به دست همان کاربری که به آن علاقه دارد، می‌رسد. فکر می‌کنم حالا دیگر اهمیت هشتگ ها را بهتر متوجه می‌شوید. درست است؟

اما قصه به همینجا ختم نمی‌شود. درست است که هشتگ در جذب کاربران و افزایش لایک و کامنت اینستاگرام تاثیرگذار هست. با این حال، این مورد برای الگوریتم‌های این شبکه اجتماعی هم مهم شمرده می‌شود.

همچنین زمانی که شما از این ابزار استفاده می‌کنید، اینستاگرام می‌تواند ماهیت پیج شما را بهتر بشناسد. بنابراین آن را به کاربران بیشتری نشان می‌دهد.

وقت شناس باشید

برای افزایش لایک و کامنت اینستاگرام، به مخاطبان بیشتری نیاز دارید تا پست شما را ببینند. پس ساعت‌های مناسب پست گذاشتن را بشناسید.

اگر تخصصی در این زمینه ندارید، نگران نباشید. چرا که اینستاگرام، ابزار مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر شما یه صفحه بیزنسی داشته باشید، می‌توانید در تب آنالیز، زمان طلایی پیج تان را ببینید.

این ابزار به شما می‌گوید که معمولاً بیشترین لایک و کامنت ها را در چه ساعتی دریافت می‌کنید. همینطور اطلاعات جامعی برای بازه‌های زمانی مختلف را ارائه می‌دهد.

شما با بررسی دقیق آنالیزها می‌توانید بهترین روز و ساعت را برای پست گذاشتن، تشخیص بدهید. همچنین در تب آنالیز، اطلاعات ارزشمند دیگری هم وجود دارد که حتماً از دیدن آن‌ها، شگفت زده می‌شوید. پس حتماً سری به آن بزنید.

بهترین پست پیج تان را بشناسید

می‌خواهم با شما روراست باشم. قرار نیست برای افزایش لایک و کامنت اینستاگرام، یک شبه راه صد ساله را بروید. این یک روند صعودی و همیشگی هست.

اولین قدم برای بهبود اینگیجمنت پیج شما، آنالیز پست‌های خودتان هست. بررسی کنید که در ۳ ماه اخیر، محبوب‌ترین پست شما کدام بوده است؟

با انداختن نگاهی به تعداد لایک ها، کامنت ها و همینطور تعداد کاربرانی که آن را ذخیره یا فوروارد کرده‌اند، می‌توانید بهترین پست را پیدا کنید.

بعد از مشخص شدن پست پر طرفدار پیج، آن را تحلیل کنید. ببینید چه چیزی در آن، بهتر از بقیه پست‌ها بوده است؟ کیفیت عکس و ویدیو بالاتر است؟ کپشن جذاب‌تری دارد؟

آن را در ساعت پر ترافیکی آپلود کردید؟ چه هشتگ هایی را به کار بردید؟ خلاصه که سیر تا پیازش را ببینید و حسابی دقت کنید تا متوجه دلیل بهتر بودنش بشوید.

خرید لایک و کامنت ممنوع!

بدترین راه ممکن برای افزایش لایک و کامنت اینستاگرام، خرید آن‌ها است. همانطور که پیش از این گفتم، الگوریتم‌های جدید اینستاگرام، شدیداً به نرخ تعامل کاربران با پیج شما، توجه دارند.

با خرید لایک و کامنت، فقط یک دروغ بزرگ به خودتان می گویید. در حالی که خانه از پایبست ویران است، تصور می‌کنید که پیج تان رشد کرده و قوی شده‌اید.

حرف آخر

همانطور که گفتم، اولین چیزی که شما را از دیگران متمایز می‌کند، کیفیت محتوایی است. با عکس و ویدیوی با کیفیت، به مخاطب نشان دهید که برای او ارزش و احترام قائل هستید. بعد از آن، راه پیدا کردن پیج تان توسط سایر کاربران اینستاگرام را باز کنید. کلید این قفل، هشتگ مناسب است.

علاوه بر این‌ها، باید همواره به آنالیز کردن پیج خود، توجه ویژه‌ای داشته باشید. بقیه راه‌های افزایش لایک و کامنت اینستاگرام را به مخاطبانتان بسپارید. آن‌ها مشتاقانه این کار را برای شما انجام می‌دهند.

3 thoughts on “افزایش لایک و کامنت اینستاگرام”

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *