با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » دوره های آموزشی » دوره آموزش سئو » لینک سازی خارجی چیست؟ چگونه بک لینک حرفه ای بسازیم؟
لینک سازی خارجی چیست؟ چگونه بک لینک حرفه ای بسازیم؟
لینک سازی خارجی چیست؟ چگونه بک لینک حرفه ای بسازیم؟

لینک سازی خارجی چیست؟ چگونه بک لینک حرفه ای بسازیم؟

برای آن که وب سایتی کارآمد و با کیفیت بالا داشته باشید، لازم است تا نکاتی از سئو را در آن رعایت کنید. نکاتی که به شما کمک کند تا در صفحات اول موتورهای جست‌جوگری مانند گوگل بهتر و بیشتر دیده شوید. یکی از این راهکارهای تاثیرگذار بر سئوی یک سایت، استفاده از انواع لینک‌ سازی داخلی و خارجی است. روش‌هایی که در صورت استفاده درست و اصولی می‌تواند بر روی رسیدن به نتیجه مطلوب برای سئوی مناسب اثر بزرگی را داشته باشد.

در این مقاله و در ادامه قرار است تا درباره یکی از انواع لینک سازی، یعنی لینک سازی خارجی نکاتی را بیان کنیم. نکاتی که برای شما تعریف دقیقی از چیستی لینک سازی خارجی را ارائه دهد و در ادامه به آموزش لینک سازی خارجی و ساخت بک لینک بپردازد. در این میان به پاسخ سوال اصلی چگونه لینک بسازیم نیز خواهیم پرداخت و از نوه لینک سازی خارجی به مواردی اشاره خواهیم کرد. امید است در صورت همراهی با ما در ادامه مقاله بتوانید به اطلاعات مفید و کاملی دست پیدا کرده و نتایج مطلوبی را از این اطلاعات به دست آورید.

تعریف لینک سازی خارجی

در اولین قدم برای رسیدن به لینک سازی خارجی مناسب، لازم است تا با معنا و مفهوم اصلی آن آشنا شویم. در واقع داشتن اطلاعات درست از چیستی لینک سازی خارجی یک سایت می‎‌تواند در باقی مراحل لینک سازی کمک کننده باشد.

ساخت بک لینک برای یک سایت که با نام‌های دیگر اکسترنال لینک یا بک لینک نیز شناخته می‌شود، لینکی است که از یک سایت برای سایت دیگر داده می‌شود. این لینک‌ها که برخلاف لینک سازی داخلی، خارج از یک سایت قرار داشته و دو مقصد کاملا متفاوت با آدرس‌های مختلف دارند، به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرند.

تعریف لینک سازی خارجی

انواع مختلف برای لینک سازی خارجی در سایت‌ها

لینک سازی خارجی به دو شکل صورت می‌گیرد. ساخت بک لینک به صورت طبیعی یا به صورت مصنوعی راهکارهای اصلی ساخت بک لینک هستند که هریک خود زیرمجموعه‌های مختلف و متنوعی را دارند. در صورتی که به دنبال لینک سازی به شکل خارجی هستید، لازم است تا انواع مختلف این لینک سازی‌ها را بشناسید تا با توجه به ویژگی‌های هریک بتوانید بهترین شکل ممکن را برای خود انتخاب نمایید. در واقع لینک سازی طبیعی و مصنوعی در دو نقطه مقابل یکدیگر قرار دارند که هرکدام ویژگی‌هایی را یدک می‌کشند.

لینک‌ سازی طبیعی را می‌توان همان لینک سازی‌های با برنامه دانست که قرار است تا برای سایت موثر واقع شده و موجبات رشد آن را فراهم آورند. این در حالی است که لینک سازی مصنوعی در سایت‌هایی با موضوع غیرمرتبط ساخته می‌شود و در نقظه مقابل لینک سازی طبیعی قرار دارد. در ادامه به نکاتی درباره هریک اشاره خواهیم کرد.

7 نکته طلایی برای لینک سازی خارجی به شکل طبیعی

لینک‌های طبیعی همان لینک‌هایی هستند که به شکل طبیعی و با برنامه‌ریزی کامل ساخته می‌شوند. لینک‌هایی که قرار است تا موثر واقع شده و نتیجه مناسب را به ارمغان بیاورند. ساخت بک لینک به شکل طبیعی نیازمند رعایت کردن نکات مهمی است. نکاتی که به طور کاملا مفصل در ادامه به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت.

  1. ساخت لینک خارجی در سایت‌هایی با محتوای مشابه و حوزه‌های مشترک
  2. لینک سازی در وب سایت‌هایی با زبان مرتبط مخاطب خود
  3. لینک سازی در وب سایت‌هایی با اعتبار بالا برای بیشتر دیده شدن
  4. عدم لینک سازی در سایت‌های اسپم به دلیل کاهش ارزش لینک
  5. داشتن برنامه ریزی دقیق برای لینک سازی در بازه‌های زمانی منظم
  6. داشتن دقت و توجه بالا به محتوای ارائه شده در لینک خارجی برای جذب مخاطب

حتما بخوانید: سئو کلاه سفید چیست؟

لینک سازی مصنوعی و استفاده درست از آن

ممکن است در ابتدا به نظر برسد که لینک سازی مصنوعی ممکن است کاملا نامناسب باشد و تنها موجب سقوط سایت و سئوی آن بشود. اما با همه نکات بیان شده تا به اینجا، باید توجه داشته باشید که استفاده از لینک سازی مصنوعی نیز می‌تواند با توجه به شرایطی مفید واقع شود.

البته پیش از بیان این نکات، لازم است بدانید که در صورت تشخیص گوگل از لینک خارجی شما به عنوان یک لینک مصنوعی، آن را حذف کرده و زحمت شما به هدر می‌رود. ضمن اینکه می‌تواند بر روی سایت شما تاثیرات منفی خود را داشته باشد و شرایط را برای رشد سایت شما سخت کند. از همین رو بهتر است تا با داشتن تخصص بالا به سمت لینک سازی مصنوعی بروید.

برای ساخت بک لینک مصنوعی لازم است تا بسیار طبیعی کار کنید. الگوریتم پنگوئن در گوگل توانایی آن را دارد که لینک سازی مصنوعی را تشخیص داده و سایت مورد نظر را در کلمه لینک سازی شده حذف کند. از همین رو توجه به چگونگی لینک سازی مصنوعی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و خود به عنوان یک ریسک بالا شناخته می‌شود. ریسکی که لازم است تا با تخصص و اشراف کامل به سمت آن حرکت کنید.

لینک سازی مصنوعی و استفاده درست از آن

بررسی بک لینک‌های ساخته شده پس از ساخت بک لینک

یکی دیگر از مراحل مهم پس از ساختن بک لینک‌ها براساس تمام موارد ذکر شده، بررسی کیفیت و درستی عملکرد این‌ لینک‌ها در جایگاه مناسب خود است. در واقع از انجایی که ممکن است بک لینک‌ها گاهی با مشکل روبه‌رو شوند، لازم است تا بر روی آن‌ها بررسی نیز صورت گیرد. موضوعی که با استفاده از ابزارهای مختلفی انجام می‌شود. ابزارهایی چون کنسول جست‌وجوی گوگل، از مواردی هستند که برای نظارت بر روی لینک سازی خارجی و نحوه کارکرد بک لینک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مراقبت از بک لینک‌های سایت خود و بستن بک لینک‌های سمی

موضوع دیگری که در این میان اهمیت پیدا می‌کند، تولید بک لینک‌های سمی به سمت سایت شما است. مراقبت از بک لینک یکی از مهم‌ترین کارهایی است که پس از ساختن بک لینک لازم است تا به آن توجه ویژه‌ای را داشته باشید. در این میان و پس از ساخت بک لینک، ممکن است تا بک لینک شما در یک وب سایت نامعتبر قرار گیرد. این موضوع می‌تواند بر روی بک لینک شما و در نتیجه سایتتان تاثیر معکوس گذاشته و نتایج منفی را برای شما به ارمغان آورد. از همین رو برای اینکه بتوانید استفاده مفیدی را از بک لینک خود داشته باشید، نیاز به مراقبت از آن دارید.

بیشتر بخوانید: سئو منفی چیست؟

برای این کار لازم است تا در ابتدا تمامی بک لینک‌های خود در سایت‌های مختلف را پیدا کنید. با پیدا کردن این بک لینک‌ها می‌توانید موارد نامعتبر را حذف کرده و نتیجه منفی را از سایت خود دور کنید. ابزارهایی برای رسیدن به این نتیجه وجود دارند که SEMrush معروف‌ترین آن‌ها است. با استفاده از این ابزار می‌توانید بک لینک‌های نامعتبر را شناسایی کرده و آن‌ها را از سایت‌ها و فضای مجازی حذف کنید. این موضوع می‌تواند نتیجه منفی بک لینک‌های سمی و نامعتبر را از بین ببرد و از توقف رشد شما جلوگیری به عمل آورد.

7 راهکار برای پیاده سازی درست نحوه لینک خارجی

برای اینکه بتوانید پیاده سازی ساخت لینک خارجی را به بهترین شکل ممکن داشته باشید، لازم است تا راهکارهای مناسب و درستی را در پیش بگیرید. راهکارهایی که مسیر را برای شما هموار کرده و به عنوان یک راه فرعی برای به نتیجه رسیدن شما مطرح شود. در ادامه به 7 مورد از راهکارهای مناسب برای جواب‌دهی سریع‌تر بک لینک و لینک خارجی اشاره خواهیم کرد:

  • استفاده از مهندسی معکوس در ساخت لینک خارجی و بررسی سایت رقبای مطرح (با استفاده از ابزارهایی مانند MOZ –  Open Site Explorer،  Ahrefs، Majestic SEO و SiteReviewTools)
  • شناسایی سایت‌ها و وبلاگ‌های از کار افتاده و بدون کارکرد در زمینه مشابه کاری
  • مصاحبه با افراد مطرح و معروف در زمینه موضوع و حوزه اصلی سایت
  • فعال سازی پست مهمان در سایت خود برای جذب نویسندگان دیگر
  • تولید محتوای ارزشمند و جذاب برای مخاطب در زمینه خاص کاری
  • استفاده از دیگر شبکه‎های اجتماعی برای راهنمایی مخاطبان به سمت سایت و جذب مخاطب به این وسیله
  • ایجاد مطالب ویروسی در وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی اصلی و مطرح
  • ارائه رایگان رسانه جذاب به مخاطبان و ساخت محتوای پرمخاطب برای معرفی خود به بازار
  • استفاده از روابط عمومی و تبلیغات محتوایی برای دیده شدن بیشتر
  • احیا کردن لینک‌های شکسته و خراب شده و برطرف کردن باگ‌های این انواع لینک

7 راهکار برای پیاده سازی درست نحوه لینک خارجی

مزایای استفاده از لینک سازی خارجی برای سایت

استفاده از هر مهارتی مزایای خاص خود را دارد که سبب استقبال بیشتر و روزافزون از آن می‌شود. ساخت لینک خارجی برای یک سایت نیز دارای مزایای خاص خود بوده که می‌تواند در رسیدن به نتیجه مطلوب کمک کننده خوبی برای مقصود مورد نظر باشد. لینک سازی به شکل خارجی راهی است که با استفاده از آن یک سایت به دیگر سایت‌ها و مخاطبان دیگر سایت‌ها شناسانده می‌شود.

به این ترتیب مخاطبان یک سایت از یک عده به چندین و چند قشر مختلف افزایش می‌یابد. این موضوع می‌تواند بازدید و فروش یک سایت را تا میزان زیادی افزایش دهد و موجب بهبود روند رشد یک سایت بشود. البته باید توجه داشته باشید که این مزایا در صورت استفاده صحیح و کامل از راهکارهای لینک سازی به شکل خارجی ممکن بوده و با استفاده از هر راهکاری ممکن است به نتیجه نرسد. پس برای استفاده از این مزایا، به اصول و قواعد بیان شده دقت کافی را داشته باشید.

آنچه که باید بدانید: سئو خارجی چیست؟

چگونگی دریافت بک لینک برای یک سایت

برای اینکه سایتی دیگر نیاز به لینک سازی خارجی از شما داشته باشد و به دنبال ایجاد بک لینک با سایتتان باشد، لازم است تا زمان و تلاش بسیاری را برای آن پیاده سازی کنید. زمان و تلاشی که در طی پیاده سازی 8 راه‌حل می‌تواند به نتیجه مورد نظر رسیده و سبب دریافت بک لینک برای سایت شما از دیگر سایت‌ها شود. این 8 راهکار مهم و کاربردی عبارت است از:

  1. اضافه کردن پیوندهایی به سایت خود در پورفایل‌های رسانه اجتماعی
  2. جست‌وجو در گوگل برای پست‌های برای پست‌های رتبه خوب و بهبود و گسترش آن
  3. ایجاد کردن پست‌ها به صورت فهرستی مانند اینفوگرافیک، ویدئوهای جاسازی شده و …
  4. درست کردن پست‌های راهنمای نهایی به صورت چند هزار کلمه
  5. پوشش موضوعات و محوریت پست‌ها از زوایای مختلف
  6. نوشتن پست‌های مهمان در دیگر سایت‌ها و وبلاگ‌ها
  7. ارتباط گرفتن با اینفلوئنسرهای صنعت‌ و ارسال لینک برای آن‌ها
  8. شروع تحقیقات بک لینک به شکل رقابتی و مشاهده کردن آن‌ها

چگونگی دریافت بک لینک برای یک سایت

10 استراتژی مهم در ساخت لینک خارجی برای یک سایت

علاوه بر تمامی مواردی که تا به اینجا ذکر شدند، موارد دیگری نیز هستند که می‌توانند در ساخت و پرداخت لینک خارجی تاثیرگذار باشند. عواملی که سبب بهبود کیفیت لینک سازی شده و منجر به استفاده از مزایای لینک سازی خارجی شود. در صورتی که می‌خواهید به بهترین شکل ممکن لینک سازی خارجی را به پیش برید و نتیجه طملوب و دلخواه خود را به دست آورید، در این بخش به 10 استراتژی اصلی و مهم اشاره خواهیم کرد. 10 استراتژی کاربردی که می‌تواند برای رسیدن به نتیجه مطلوب شما را یاری کند. این 10 استراتژی عبارت است از:

  1. عدم استفاده از سایت‌های اسپم و غیرمعتبر برای لینک سازی
  2. لینک سازی خارجی با استفاده و همراهی سایت‌هایی با آتوریتی بالا
  3. همراهی با سایت‌های مشابه و دارای محتوای نزدیک به محتوای سایت مورد نظر
  4. استفاده از سایت‌های ایرانی معتبر و با رتبه خوب و بالا
  5. توجه داشتن به اعتبار دامنه خوب و مناسب برای پیاده سازی لینک خارجی
  6. مرتبط بودن صفحه منبع و سایت اصلی در محتوای و ماهیت کاربری
  7. بررسی لینک‌های منبع اصلی در سایت بک لینک شده به سایت شما
  8. به کار گیری کلمات کلیدی، اعتبارها و لینک‌های فرعی مناسب در رسیدن به هدف
  9. استفاده از کلمه کلیدی اصلی در کنار کلمه‌های کلیدی مترادف و هم معنا
  10. عدم دور زدن گوگل در ساخت و آماده کردن لینک خارجی و بک لینک

جمع بندی پایانی

اگر مقاله را تا به اینجا همراه ما بوده باشید، اکنون اطلاعات خوبی را درباره لینک سازی خارجی و اصول و قواعد آن دارید. اصول و قواعدی که با استفاده از آن‌ها و راهکارهای بیان شده در این مقاله می‌توانید نتیجه طلوبی را به دست آورید. در این مقاله و آنچه که گذشت، از صفر تا صد نحوه لینک سازی خارجی و ساخت بک لینک برای یک سایت و انواع آن سخن گفتیم و درباره تمامی ابعاد این لینک سازی نکاتی را عنوان کردیم. نکاتی که امید است برای شما کاربردی واقع شود و نتیجه مطلوبی را در نهایت رقم بزند.

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *