با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » دوره های آموزشی » دوره آموزش سئو » بهینه سازی موتورهای جستجو چیست؟
ترفندهای بهینه سازی موتورهای جستجو
بهینه سازی موتورهای جستجو چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو چیست؟

“کسانی که از تاریخ عبرت نمی گیرند محکوم به تکرار اشتباهات خود هستند” – این نقل قول برای بهینه سازی موتورهای جستجو بسیار کاربردی است. بخش زیادی از توصیه هایی که به کپی رایترها (تولیدکنندگان محتوا)، روزنامه نگاران، سردبیران و سایر تولیدکنندگان محتوا برای بهینه سازی موتورهای جستجو داده شده تاریخ مصرف گذشته و خطرناک هستند چرا که با تکیه بر روش هایی که یک بار مورد استفاده قرار گرفته اند می باشند، و باعث می شوند که سایت شما پنالتی (جریمه) شود. در این مقاله در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو و مفهوم آن صحبت می کنیم.

امیدواریم در این مقاله، از یک درس تاریخی کوتاه در مورد اینکه باید از چه چیزهایی اجتناب کرد، چه چیزهایی برای کار مفید و چه چیزهایی مفید نیستند لذت ببرید. و شما باید از یک فرآیند ۵ مرحله ای کوتاه در نوشتن برای بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده کنید تا نتایج حاصل از جستجو (SERPs) شما پیشتاز باشند.

بهینه سازی موتورهای جستجو تاریخچه ای طولانی دارد، که در سالیان گذشته کاربرد (معنی) داشته اند اما امروزه کاربردی ندارند. متاسفانه، توصیه های بسیار بد و وحشتناکی برای روزنامه نگاران، سردبیران و نویسندگان مختلف درباره ی آن چیزی که باید در مورد نوشتن برای بهینه سازی موتورهای جستجو بدانند در سرتاسر صفحات جست و جوی اینترنت وجود دارد.

“بهینه سازی موتورهای جستجو” در سال ۲۰۰۱

اکنون، بیاید واضح صحبت کنیم. برخی از این موارد در منجلاب اساطیر فرو رفته اند. اما برخی دیگر در واقعیت تاریخی غرق شده و به روز نشدند. بنابراین در مورد چگونه نوشتن برای بهینه سازی موتورهای جستجو در سال ۲۰۰۱، تکامل آن در اواسط سال ۲۰۰۸ و مفهوم آن در سال ۲۰۱۸ اشاره خواهیم کرد.

خب، در روزگار گذشته، نوشتن برای بهینه سازی موتورهای جستجو به این مفهوم بود…

۱-استفاده زیاد از کلمات کلیدی

اگر می خواستید که خیلی زود، خصوصا در اواخر دهه ی ۹۰ تا اوایل دهه ۲۰۰۰ در موتورهای جست و جو به رتبه های بالایی برسید، استفاده زیاد (پرکردن) از کلمات کلیدی تاکتیکی کارآمد بود. بدین صورت جستجوگرها کلمات کلیدی را به انواع تگ ها متصل می کردند.

۲-آن ها از انواع دسته های کلمات کلیدی چندین بار استفاده می کردند

بنابراین اگر من کلمه ی ساعت های ضد آب را هدف خودم قرار دهم، کلماتی مانند: ساعت ضد آب، ساعت های ضد آب، لوازم جانبی ساعت ضد آب خواهم داشت. علاوه بر این ها دسته های مسخره ی دیگری نیز وجود خواهند داشت چرا که موتورهای جستجو توانایی تشخیص این را ندارند که تمام این واژه ها معنی مشابهی دارند. این بخشی از بهینه سازی موتورهای جستجو بود.

۳-استفاده از کلید واژه ها در هر تگ

اگر یک تگ وجود داشته باشد، کلید واژه را به آن اضافه کنید.

۴-از کلمات کلیدی به عنوان نام دامنه و زیردامنه استفاده کنید

این یکی از دلایل موفقیت برندها می باشد. برای مثال، نمونه ای که ما ذکر کردیم در مورد لوازم جانبی ساعت ضد آب که می توان نام دامنه ی آن را bluewatchaccessories.info گذاشت. این روش احمقانه بسیار کاربردی بود و حتی برخی از آن ها برای مدتی طولانی کارآمد بودند و ادامه داشتند.

۵- سئو را برای موتورهای جستجو بنویسید و سعی کنید کاربران را آزار ندهید

بیشتر اوقات مردم می خواهند پنهان کنند. آن ها می خواهند یک مجموعه (سری) محتوا را به موتورهای جستجو و یک سری دیگر را به جستجو کنندگان و کاربران واقعی نشان بدهند، چرا که آن ها می دانند که اگر این حجم از کلید واژه های محتوا را به کاربران نشان دهند، ممکن است که آن ها را معتبر ندانند و به جای دیگری بروند.

بهینه سازی موتورهای جستجو

“بهینه سازی موتورهای جستجو” در سال ۲۰۰۸

در سال ۲۰۰۸ ما در برخی از بخش ها تکامل یافتیم، اما نه همه ی آن ها و نه به صورت کامل.

۱-کلمات کلیدی در جاهای مهم هنوز هم از اهمیت برخوردار هستند

۲-تطبیق دقیق در بسیاری از نقاط بسیار مهم است. بنابراین مردم صفحات منحصر به فرد را حتی برای کلمات کلیدی که قصد مشترکی دارند، طراحی می کنند.

 blue watches  و  blue timepieces ممکن است دو صفحه ی مختلف داشته باشند. blue watch  و  blue watches نیز می تواند دو صفحه ی جداگانه داشته باشند و در سال ۲۰۰۸ کارآمد بودند اما در سال ۲۰۱۸ اینگونه نیست.

۳-قدرت نام دامنه از زیردامنه کمتر بود اما همچنان نفوذ پذیر بود

آن ها هنوز در موتورها ایفای نقش می کردند. بحث های بسیاری پیرامون این موضوع که آیا یک دامنه ی غنی با کلمات کلیدی ایجاد کرده اید، در سال ۲۰۰۸ پیش آمد.

۴-در سال ۲۰۰۸ لینک ها از سیگنال های on-page به قدرتمند تر بودند، نوشتن به منظور دریافت لینک فوق العاده قوی بود.

در حقیقت، هنوز هم وجود دارد، اما ما کمی درباره تکامل آن صحبت خواهیم کرد.

“بهینه سازی موتورهای جستجو” در سال ۲۰۱۸

خب، بگذارید یک دهه به جلو برویم. ما در سال ۲۰۱۸ هستیم. در این سال مفهوم تولید محتوا برای بهینه سازی موتورهای جستجو چیست؟ خب بسیاری از چیزها!

۱-حل کردن پرسش جستجوگران مهم ترین مسئله است- نوشتاری که این کار را انجام نمی‌دهد به خوبی رتبه بندی نمی‌شود (برای مدتی طولانی)

از آن جایی که موتورهای جستجوگر بسیار بهتر (کارآمدتر) شده اند، به خصوص گوگل و همینطور بینگ، به جستجوگر کمک می کنند تا مسائل خود را حل کند و کارهایی که می خواهد را انجام دهد. نوشتاری که بهترین روش برای حل این کار را انجام می‌دهد، بیشترین اهمیت را دارد. مواردی که این توانایی را ندارند، نوشتارهایی که نمی توانند این کار را انجام دهند، نمی توانند رتبه های برتر را برای مدتی طولانی به دست آورند. شاید بتوانید گاهی اوقات در نتایج بالای جستجو قرار بگیرید اما قطع به یقین شما توسط کسی که کار حل پرسش جستجوگر را بهتر از شما انجام داده است کنار زده خواهید شد.

۲- تطبیق موضوعات در سال ۲۰۱۸ مهم تر از تطبیق کلید واژه ‌ها با یکدیگر است

امروزه، هیچ SEO معتبری برای ایجاد یک صفحه پیرامون blue watch و blue watches یا blue watch accessories و blue watch accessory یا حتی blue timepieces و blue watches وجود ندارد، شاید اگر شما برای واژه ی ساعت جستجو کرده باشید. در این موارد باید به طور دقیق قصد و هدف جستجوگر را بفهمیم. اگر بسیاری از کلمات کلیدی همان مفهوم را به اشتراک گذارند می دانید یعنی چی؟! ما قصد داریم رو به جلو حرکت کنیم و یک صفحه که در آن هدف و همه کلمات کلیدی یا حداقل بسیاری از کلمات کلیدی که قصد ارائه آن را دارند، وجود داشته باشد را ایجاد کنیم.

۳-تنها چند تگ برای بهینه سازی جستجو ضروری است

بنابراین، امروزه نوشتن برای بهینه سازی موتورهای جستجو دو جنبه ی غیرقابل تعویض دارد. آن ها عنصر عنوان و محتوای بدنه هستند. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید بدون استفاده از کلمات کلیدی در این دو جا رتبه بندی کنید، اما فقط اینکه عاقلانه نیست که این کار را انجام دهید. این هم به خاطر موتورهای جستجو و هم به دلیل جستجوکنندگان است. هنگامی که شما کلمه ی کلیدی را که در عنصر عنوان در صفحه ی نتایج جستجو مشاهده می کنید، بیشتر تمایل به کلیک بر روی آن دارید تا زمانی که آن را نبینید. بنابراین این امکان وجود دارد که برخی کلیک ها – تیتر می تواند یک کلید واژه باشد- غنی باشند. اما بهترین نویسندگان SEO هر دو را با هم ترکیب می کنند. ما یک مقاله در مورد تیتر نوشتن داریم.

با این حال، تگ های خوب دیگری در سال ۲۰۱۸ وجود دارند که عبارت اند از:

برچسب های عنوان (H1، H2)

متن URL اینترنتی، اگر شامل کلمات و عباراتی که مردم به دنبال آن می‌گردند باشند بسیار مفید است. این برای کسانی که نشانی اینترنتی را می بینند مفید است و با خود فکر می کنند “اوه، بسیار خوب، این به چیزی اشاره می‌کند که من می‌خواهم”، همچنین برای افرادی که URL ها را کپی و آن را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، یا افرادی که با URL ارتباط برقرار می ‌کنند. بنابراین، متن نشانی اینترنتی و آن کلمات کلیدی در آن وجود خواهد داشت.

توضیحات متا یا meta description، برای رتبه بندی استفاده نمی شود، اما توسط جستجوگرها خوانده می شود. هنگامی که آن ها یک متا توضیحات را که شامل کلمات و عباراتی است که به آن ها پرداخته اند مشاهده می کنند، بیشتر احتمال دارد فکر کنند که این یک نتیجه مناسب خواهد بود و تمایل به آن کلیک بر روی آن دارند. کلیک های بیشتر، تا زمانی که تعامل بالا است، به معنای رتبه بندی بهتر است.

ویژگی تصاویر برای نتایج جستجو، خصوصا نتایج Google Images مفید است. باید بدانید که تصاویر گوگل مقدار زیادی از ترافیک جستجو را به خود اختصاص می دهد.

۴-استفاده از کلمات، عبارات و مفاهیمی که گوگل به طور معمول با پرس و جو مرتبط می داند

این می‌ تواند یک پیشرفت قابل ‌توجه باشد. ما شاهد یک آزمایش واقعاً جالب در این زمینه بوده ‌ایم، که در آن مردم لزوماً یک قطعه محتوا را انتخاب می ‌کنند، کلمات و عبارات گمشده را که در صفحات گوگل با کلمات و عبارات صحیح مرتبط هستند اضافه می کنند.

به عنوان مثال، من اغلب از “محلات نیویورک” استفاده می کنم، و یک صفحه که کلماتی مانند بروکلین، هارلم، منهتن، جزیزه ی استاتن را از دست می دهد. عجیب است. این طور نیست؟ گوگل به احتمال زیاد صفحه ‌ای را که حاوی اسامی این بخش است نسبت به کسی که این پرس و جو خاص را ندارد، رتبه‌بندی می ‌کند، زیرا یاد گرفته ‌اند که این متن را با “محله ‌های نیویورک” مرتبط بدانند.

چیزی که من می‌خواهم در اینجا روشن کنم این است که این به معنی LSI و یا برخی از تاکتیک های خاص دیگر نیست. LSI یک روش قدیمی است، فکر می کنم تاکتیک کامپیوتری دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ تاکتیک نرم افزاری برای شناسایی کلمات که به لحاظ معنایی مرتبط با یکدیگر هستند می باشد. هیچ دلیلی وجود ندارد که شما از این روش و متدولوژی قدیمی استفاده نکنید که شبیه به شبه علمی در دنیای مجازی شده و اخیرا نیز احیا شده است. اما شما باید از کلمات و عباراتی استفاده کنید که در گوگل به یک کلید واژه ی خاص مربوط است. موضوعات مرتبط کار بسیاری خوبی است که باید انجام دهید. شما می توانید برخی از این ها را از طریق Moz Bar پیدا کنید.

۵- تجربه کاربر از نوشتن و محتوا بیشتر از همیشه اهمیت دارد، و این به دلیل معیارهای تعامل است.

اساسا (به طور کلی) گوگل می تواند ببیند که افرادی که بر روی یک نتیجه ی خاص کلیک می ‌کنند احتمال کمتری دارد که روی دکمه عقب کلیک کرده و نتیجه متفاوتی را انتخاب کنند. یا بیشتر احتمال دارد که در آن صفحه یا سایت باقی بمانند و بیشتر با آن محتوا ارتباط برقرار کنند و تمام کار خود را حل کنند. این نشانه خوبی برای گوگل است و آن ‌ها می ‌خواهند تعداد بیشتری از آن ‌ها را رتبه ‌بندی کنند.

یک فرآیند کوتاه تولید محتوا برای SEO در سال 2021

یک فرآیند کوتاه تولید محتوا برای SEO در سال 2021

خب، به طور واقع ‌بینانه این تاریخ و تکامل چه معنا و مفهومی دارد؟ بسیار خوب، من فکر می ‌کنم ما می ‌توانیم برای سال ۲۰۱۸ یک فرآیند نوشتن برای بهینه سازی موتورهای جستجو را انجام دهیم. این همان چیزی است که من توصیه می ‌کنم. اگر هیچ کاری از دستتان بر نمی ‌آید، این پنج مرحله را در هنگام نوشتن برای بهینه سازی جستجوگرها انجام دهید، که باعث می شود شما از رقبای خود موفق تر عمل کنید.

مرحله ۱: تمام کلمات کلیدی که یک مفهوم مشابه دارند را جمع آوری کنید.

پس باید فهرستی از آن ها را تهیه کنید. همه ی آن ها باید یک هدف مشترک داشته باشند. همه این کلمات کلیدی را فهرست بندی کنید.

مرحله ۲: آن چیزی را که جستجو کنندگان هنگام طرح سوال به دنبال آن هستند را فهرست بندی کنید

بنابراین کسی ساعت های ضد آب را جستجو کرد. آنها چه می خواهند؟ اطلاعاتی در مورد آن ها، آن ها می خواهند مدل های مختلف را ببینند، آن ها می خواهند بدانند چه کسی آن ها را می سازد، آن ها می خواهند آن چیزها را بخرند، آن ها می خواهند ببینند که قیمت ها در چه رنجی هستند، آنها می خواهند ببینند که کجا می توانند آن چیزها را آنلاین (اینترنتی) خریداری کنند، شاید به دنبال همه ی این ها هستند. این ها اهداف پشت این پرسش ها هستند.

مرحله ۳: یک طرح بصری ایجاد کنید

این تیتر (عنوان) ما خواهد بود. این زیر تیتر ما است. ما می خواهیم این مفهوم کلیدی مهم را در بالای جعبه ی یادداشت قرار دهیم. ما می‌خواهیم این تصویر بسیار مهم را در آینده داشته باشیم. این روشی است که ما می خواهیم به تمام جستجوکنندگان موجود در صفحه به صورت بصری با محتوا، نوشتار یا غیره ارائه دهیم.

مرحله۴: اول بنویسید سپس کلمات کلیدی و اصطلاحات مهم و مرتبط، عبارات، مفاهیم و موضوعاتی را که می خواهید به صفحه اضافه کنید

این ها مواردی است که امیدوارم به شما کمک کنند که SEO را افزایش دهید، به جای اینکه ابتدا با کلمات کلیدی و موضوعات در ذهن بنویسید. شما می‌ توانید کمی از آن را داشته باشید، اما این همان چیزی است که من پیشنهاد می‌ کنم.

مرحله ۵: لینک بسازید، لینک هایی که مردم و نشریات تاثیرگذار را در این فضا ایجاد می کنند، احتمال دارد که تقویت شوند و به شما بپیوندند

از آنجا که در سال ۲۰۱۸، لینک ها هنوز هم مهم هستند و هنوز بخش مهمی از SEO می باشند.

اگر از این داستان پیروی کنید و از این تاریخ یاد بگیرید، فکر می ‌کنم شما کار خود را بسیار بهتر انجام خواهید داد، به طور کلی صحبت کردن برای بهینه سازی موتورهای جستجو خیلی با عقل جور در می آید.

 

منبع: moz

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *