با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » دوره های آموزشی » دوره آموزش اینستاگرام » دیلیت اکانت اینستاگرام؛ هر آنچه باید بدانید
دیلیت اکانت اینستاگرام
دیلیت اکانت اینستاگرام؛ هر آنچه باید بدانید

دیلیت اکانت اینستاگرام؛ هر آنچه باید بدانید

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی است که کاربران بسیاری دارد. کاربران در این برنامه عکس‌ها و کلیپ‌های مختلفی را به اشتراک می‌گذارند. حالا تصور کنید که بعد از مدتی شما دیگر نخواهید در این شبکه فعالیتی داشته باشید، یا به هر دلیلی بخواهید اکانت فعلی خود را پاک کنید، باید چه کار کنید؟ در ادامه مطالب آموزش اینستاگرام، اینبار به سراغ آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام خواهیم رفت.

انواع مختلف دیلیت اکانت اینستاگرام

شاید برای شما جالب باشد که به دو صورت می‌توانید دیلیت اکانت اینستاگرام را انجام دهید. هر کدام از این دو روش ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای مواردی خاص، مناسب هستند. در ادامه این دو روش را توضیح خواهیم داد.

  • دیلیت اکانت اینستاگرام به‌صورت دائمی

در این روش شما حساب کاربری خود را به‌طور کامل حذف می‌کنید. عکس‌ها، فیلم‌ها، استوری‌ها و هر چیز دیگری که در حساب کاربری خود دارید، به‌طور کامل حذف می‌شوند. شما دیگر به‌هیچ‌عنوان و تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید به اطلاعات حساب خود دسترسی داشته باشید.

اگر دیگر به‌حساب کاربری خود نیازی ندارید و مطمئن هستید که هرگز به سراغ آن نمی‌روید، این روش برای شما مناسب است. به یاد داشته باشید که با دیلیت اکانت اینستاگرام به‌صورت دائمی، انگار از همان ابتدا هم چنین حساب کاربری وجود نداشته است.

دیلیت اکانت اینستاگرام دائمی
دیلیت اکانت اینستاگرام دائمی
  • دیلیت اکانت اینستاگرام به‌صورت موقت

در این روش شما حساب کاربری خود را پاک کرده‌اید اما بعد از مدتی (هر وقت که خودتان بخواهید) باز هم می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. در این روش عکس‌ها، کلیپ‌ها و هرچه در پیج خود دارید، پاک نمی‌شوند، بلکه برای مدت محدودی که خودتان آن را مشخص می‌کنید، برای کسی نمایش داده نمی‌شوند.

در این حالت شما هر زمان که بخواهید، باز هم می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و مانند قبل فعالیتتان را ادامه بدهید. اگر برای مدتی از فعالیت در اینستاگرام خسته شده‌اید یا می‌خواهید زمان کمتری را در فضای مجازی سپری کنید، این روش انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام

همان‌طور که در بالا گفتیم، برای دیلیت اکانت اینستاگرام دو روش وجود دارد. به همین دلیل طبیعتاً باید آموزش هر دو روش را برای شما قرار بدهیم تا متناسب با نیاز خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و انجام دهید. در ادامه آموزش این دو روش را به‌صورت مجزا بیان خواهیم کرد.

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام به‌صورت دائمی

قبل از اینکه برای دیلیت اکانت حساب کاربری خود اقدام کنید، باید رمز خود را بدانید. متأسفانه بدون دانستن پسورد حساب کاربری، امکان پاک کردن آن وجود ندارد. در صورت فراموش رمز، در ابتدا می‌توانید با استفاده از شماره تلفن یا ایمیل خود (بستگی دارد که در ابتدا حساب کاربری خود را چطور ساخته‌اید) رمز را بازیابی کرده و سپس برای پاک کردن حساب کاربری خود اقدام کنید.

بعد از پیدا کردن رمز باید ابتدا وارد لینک زیر https://www.instagram.com/accounts/remove/request/permanent/

 شوید. در این لینک باید نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید. بعد از تائید باید در کادر روبه‌رویی دلیل حذف کردن حساب خود را بنویسید. البته نیازی نیست که در این قسمت دلیل واقعی خود را ذکر کنید. شما می‌توانید از جمله مسائل شخصی، برای تکمیل کردن این قسمت استفاده کرد.

بعد هم از شما می‌خواهد که حذف کردن حساب کاربری خود را تائید کنید و بله، صفحه شما برای همیشه از تاریخچه اینستاگرام و کاربران آن پاک می‌شود. پیشنهاد می‌دهیم که قبل از پاک کردن حساب کاربری خود، به‌قدر کافی برای این کار فکر کنید تا بعد از انجام آن پشیمان نشوید.

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام به‌صورت دائمی
آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام به‌صورت دائمی

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام به‌صورت موقت

حالا نوبت آن رسیده که پاک کردن صفحه اینستاگرام را به‌صورت موقت یاد بگیرید. برای این کار هم باید وارد سایت اصلی برنامه اینستاگرام شوید. سپس یک صفحه برای شما بز می‌شود. از گوشه سمت راست آن بر روی یک آیکون که شبیه آدمک است، کلیک کنید.

بعد از آن هم به ترتیب گزینه  Edit Profile  و بعد از آن هم Temporarily disable my account را انتخاب کنید. در این قسمت یک صفحه برای شما باز می‌شود که باید اطلاعات حساب کاربری خود را در آن وارد کنید. بعد از تائید نهایی، حساب کاربری شما به‌صورت موقت پاک می‌شود.

احتمالاً بپرسید که چطور می‌شود باز هم به‌حساب کاربری خود دسترسی داشته باشیم؟! پاسخ ساده است، هنگامی‌که برای اولین بار در برنامه اینستاگرام با این آیدی و پسورد، وارد شوید یا به اصطلاح لاگین کنید، حساب کاربری شما مجدد فعال شده است، بدون اینکه به کار خاصی نیاز داشته باشید.

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام به‌صورت موقت
آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام به‌صورت موقت

دیلیت اکانت اینستاگرام با گوشی انجام می‌شود؟

یکی از سؤالاتی که برای کاربران زیادی پیش آمده، همین است. آن‌ها می‌پرسند که آیا با گوشی می‌توانیم حساب کاربری خود را پاک کنیم یا باید با کامپیوتر این کار را انجام بدهیم؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که شما با گوشی و همین‌طور کامپیوتر می‌توانید این کار را انجام بدهید.

به‌طورکلی اگر کامپیوتر و گوشی شما به اینترنت متصل می‌شود، با استفاده از آن می‌توانید وارد سایت رسمی برنامه اینستاگرام شوید و سپس برای حذف کردن حساب کاربری خود اقدام کنید. دستگاهی که برای این کار انتخاب می‌کنید، مهم نیست، آنچه اهمیت داد، درست انجام دادن مراحل گفته شده در بالا است.

دیلیت اکانت اینستاگرام با گوشی
دیلیت اکانت اینستاگرام با گوشی

برای دیلیت اکانت اینستاگرام به چه چیزهایی نیاز داریم؟

دیلیت اکانت کردن در اینستاگرام بسیار ساده است و نیازی به انجام دادن کارهای سخت یا اطلاعات بسیار زیادی ندارید. برای این کار فقط به دو چیز نیاز خواهید داشت، اولی اینترنت و دومی اطلاعات حساب کاربری خودتان است.

اینترنت که مشخص است برای چه کاری به آن نیاز دارید. برای مشاهده سایت و همچنین وارد کردن اطلاعات به اینترنت نیاز دارید. در بعضی از موارد شاهد این هستیم که کند بودن سرعت اینترنت باعث شده که حذف کردن حساب کاربری اینستاگرام، موفقیت‌آمیز نباشد.

وارد کردن اطلاعات حساب کاربری هم موضوعی است که برای امنیت باید آن را رعایت کنید. با وارد کردن این اطلاعات به اینستاگرام ثابت خواهید کرد که خودتان می‌خواهید حساب کاربری را پاک کنید و شخص دیگری چنین قصدی ندارد.

دلیل این کار  و خواستن چنین اطلاعاتی کاملاً طبیعی است. در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که بعد از دیلیت اکانت اینستاگرام به‌صورت دائمی، دیگر به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید به آن حساب کاربری دسترسی داشته باشید و تمام اطلاعات آن به‌طور کامل پاک می‌شود.

حالا تصور کنید که شخصی با شما دشمنی داشته باشد و بخواهد که حساب کاربری شما را پاک کند، رقیب شما هم می‌تواند چنین کاری کند. ازآنجایی‌که برنامه اینستاگرام برای بسیاری از افراد یک منبع درآمد و راهی برای فروش است، بحث رقابت در آن بسیار داغ است.

در مواردی هم اصلاً بحث رقابت و دشمنی نیست و گاهی دوست شما برای شوخی قصد چنین کاری را دارد. در این حالت‌ها اگر برای حذف حساب کاربری، نیاز به پسورد نباشد، هرکسی می‌تواند حساب کاربری شما را پاک کند و این اصلاً خوب نیست.

حساب کاربری خود را دائمی پاک کنیم یا به‌صورت موقت؟

این هم سؤال دیگری است که برای بسیاری از کاربران پیش می‌آید. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که همه چیز به خود شما و شرایطی که دارید، بستگی خواهد داشت. اگر شما از اینستاگرام خسته شده‌اید و به زمانی برای استراحت نیاز دارید، پاک کردن موقتی انتخاب بهتری خواهد بود.

در بعضی از موارد می‌بینیم که اینستاگرام به دلیل جذابیت بالایی که دارد و همچنین ویژگی سرگرم کننده بودن، باعث می‌شود که افراد مختلف زمان زیادی را در این برنامه سپری کنند. این کار باعث می‌شود که زمان کافی برای کارهای دیگری مثل کار کردن، درس خواندن و… نداشته باشند.

در چنین حالتی هم پاک کردن حساب کاربری به‌صورت موقت گزینه خوبی خواهد بود. شما برای مدتی برنامه اینستاگرام خود را پاک می‌کنید، بعد از اینکه کارهای خود را انجام دادید، یا بعد از تمام شدن فصل امتحانات، دوباره آن را نصب می‌کنید، بدون آنکه اطلاعات حساب شما پاک شود.

در بعضی از موارد هم می‌بینیم که فردی به دلایل مختلف دیگر به‌حساب کاربری خود نیازی ندارد و می‌خواهد تمام اطلاعات آن را به‌طور کامل پاک کند. در چنین مواردی دیلیت اکانت اینستاگرام به‌صورت دائمی بهترین روش برای شما خواهد بود.

آنچه در انتخاب روش حذف حساب کاربری اهمیت دارد، شرایط خود شما است. به‌طورکلی هیچ‌کس به غیر از خودتان نمی‌تواند تصمیم بگیرد که حساب کاربری خود را به‌صورت موقت پاک کنید یا به‌صورت دائمی دیگر آن را نداشته باشید.

نکات مهم در مورد دیلیت اکانت اینستاگرام
نکات مهم در مورد دیلیت اکانت اینستاگرام

نکات مهم در مورد دیلیت اکانت اینستاگرام

بعد از مطالب بالا حالا نوبت آن رسید که نکات مهمی را در رابطه با پاک کردن حساب کاربری اینستاگرام بیان کنیم.

  • پسورد خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

به یاد داشته باشید که پسورد صفحه اینستاگرام شما باید کاملاً محرمانه باشد و فقط خودتان آن را بدانید. پیشنهاد می‌دهیم که از گفتن این پسورد به دیگران اکیداً خودداری کنید. حتی صمیمی‌ترین دوست‌ها هم نباید از پسورد اینستاگرام یکدیگر مطلع باشند. در صورت بروز هرگونه مشکلی، دیگر نمی‌توان آن را جبران کرد.

  • بازگردانی پیج غیرممکن است.

این نکته را به یاد داشته باشید که بعد از دیلیت اکانت اینستاگرام به‌صورت دائمی دیگر به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید به اطلاعات آن دسترسی داشته باشید. در بعضی از موارد شخص بعد از پاک کردن حساب کاربری خودش، پشیمان می‌شود و می‌خواهد آن را برگرداند.

تبلیغ‌هایی وجود دارند که مدعی بازگرداندن پیج هستند. باید بگوییم که چنین تبلیغ‌هایی کاملاً دروغ است و به‌هیچ‌عنوان نباید به آن‌ها اعتماد کنید. یک حساب پاک شده، دیگر در دیتابیس برنامه اینستاگرام اطلاعاتی ندارد که بتوان آن را بازگردانی کرد. به این موضوع دقت داشته باشید تا مورد سوءاستفاده و کلاه‌برداری قرار نگیرید.

  • با دقت تصمیم بگیرید.

شاید تصور کنید که تصمیم‌گیری برای حذف حساب کاربری در اینستاگرام کار چندان سختی نیست. این تصمیم زمانی اهمیت پیدا می‌کند که اینستاگرام منبع درآمد شما باشد یا تعداد فالوورهای بالایی داشته باشید. در چنین حالتی با پاک کردن حساب کاربری، در واقع درآمد خود را حذف کرده‌اید.

به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم که با دقت به این کار فکر کنید و بعد تصمیم بگیرید. این نکته را فراموش نکنید که بعد از پاک کردن حساب اینستاگرام به‌صورت دائمی، دیگر هیچ راهی برای داشتن آن پیج وجود ندارد. این نکته باعث می‌شود که بیشتر فکر کرده و بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

  • حذف موقت حساب کاربری را جدی بگیرید.

متأسفانه باید بگوییم که افراد زیادی با حذف موقت حساب کاربری اینستاگرام خود آشنایی ندارند. همین موضوع باعث می‌شود که آن‌ها حساب کاربری خود را به‌صورت دائمی پاک کنند و بعداً برای این کار افسوس بخورند. پیشنهاد می‌دهیم که این موضوع را بیشتر بشناسید و آن را به دوستان خود هم معرفی کنید.

توجه داشته باشید که اگر برای دوری از فضای مجازی (حالا به هر دلیلی) حساب کاربری خود را به‌صورت موقت پاک کرده‌اید، دیگر نباید هر روز یا هر هفته به آن سر بزنید. به‌عنوان‌مثال شما برای اینکه فرصت بیشتری برای درس خواندن داشته باشید، در ایام امتحانات حساب کاربری خود را به‌صورت موقت غیرفعال کرده‌اید.

شما تا پایان امتحانات نباید آن را مجدد نصب کنید. با چنین کاری به هدف خود دست پیدا نمی‌کنید و احتمالاً بعد از مدتی تصور می‌کنید که پاک کردن حساب کاربری به‌صورت موقت کار خوبی نیست و فایده‌ای ندارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم که این نوع حذف کردن را جدی بگیرید.

نتیجه‌گیری

در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که اطلاعاتی در مورد دیلیت اکانت اینستاگرام بیان کنیم. در ابتدا این موضوع را توضیح دادیم که اینستاگرام یک برنامه اجتماعی است که روزانه میلیون‌ها کاربر از آن استفاده می‌کنند. در ادامه گفتیم که برای حذف کردن حساب کاربری خود در اینستاگرام دو روش پیش روی شما خواهد بود.

یکی از روش‌ها پاک کردن حساب کاربری به‌صورت دائمی و دیگری دیلیت اکانت کردن به‌صورت موقت است. هرکدام از این روش‌ها ویژگی‌های خاصی برای خود دارند و برای افراد خاصی هم مناسب هستند. در مطالب بالا اطلاعات کاملی در مورد این ویژگی‌ها بیان کرده‌ایم.

آموزش انجام هر کدام از این روش‌ها را هم به‌صورت کامل توضیح داده‎ایم و نکات مهم هر کدام هم به‌صورت جداگانه بیان کرده‌ایم. شما تابه‌حال تجربه دیلیت اکانت کردن در اینستاگرام را داشته‌اید؟ اگر سؤالی در مورد این موضوع دارید، آن را با ما در میان بگذارید.

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *