با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » دوره های آموزشی » دوره آموزش سئو » سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)؛ تکنیک های پنهان گوگل
سئو کلاه خاکستری
سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)؛ تکنیک های پنهان گوگل

سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)؛ تکنیک های پنهان گوگل

سئو کلاه خاکستری یکی دیگر از شیوه‌های سئو است که باید گفت از سئو کلاه سفید، خطرناک‌تر و از سئو کلاه سیاه بهتر به نظر می‌رسد؛ اما توجه داشته باشید که شیوه‌های سئو کلاه خاکستری به شیوه‌های دو نوع دیگر از سئو هیچ ارتباطی ندارد، زیرا شرایط خدمات مربوط به این موضوع نامشخص است و اطلاعات دقیقی از آن وجود ندارد.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

ارائه یک تعریف برای سئو کلاه خاکستری، کار دشواری است. به گفته مشاور سئو جان اندروز (John Andrews)، سئو کلاه خاکستری چیزی بین کلاه سفید و سیاه نیست، بلکه تکنیک‌هایی است که نسبت به مطالب منتشر شده از گوگل، بد تعریف می‌شوند و افراد منطقی و کار بلند می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در حقیقت می‌توان گفت که بهینه‌سازی موتورهای جستجو با سئو کلاه سفید کار خاصی ندارد، سئو کلاه سیاه دردسر خواهد بود و کلاه سیاه خاکستری، یک حد وسط است. به نوعی می‌توان گفت استفاده از سئو کلاه خاکستری، راه رفتن بر لبه تیغ است که اگر کوچک‌ترین حرکت اشتباهی انجام دهید، دچار مشکل می‌شوید.

سئو کلاه خاکستری شرایط را به‌گونه‌ای رقم می‌زند که می‌توانید از طریق تکنیک‌های آن رتبه بالاتری را به دست آورید. بیشتر تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری، تاثیر مثبتی را به همراه دارند؛ به‌شرط آنکه به درستی انجام شوند. البته این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که سئو کلاه خاکستری نیز همانند سئو کلاه سیاه، خطراتی را به همراه خواهد داشت و اگر شما خط قرمزهای تعیین شده را زیر پا بگذارید، هم جریمه می‌شوید و هم برای سایتتان مشکل پیش می‌آید.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

چرا سئو کلاه خاکستری اهمیت دارد؟

سئو کلاه خاکستری یکی از موضوعاتی است که بسیار اهمیت دارد، زیرا می‌تواند سبب بهبود و افزایش رتبه سایت شما بدون هیچ آثار منفی شود. از طرفی اگر شما به درستی تکنیک‌های سئو را انجام دهید، می‌توانید هزاران بازدید از دست رفته را به سمت وب‌سایت خود هدایت کنید. البته دقت داشته باشید که انجام سئو کلاه خاکستری، همانند راه رفتن بر لبه یک پرتگاه بلند است؛ یعنی اگر شما کوچک‌ترین خطایی انجام دهید، پایتان می‌لغزد و عواقب سنگینی برای شما پیش خواهد آمد.

یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه شود، این است که تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری که امسال از آن‌ها استفاده می‌کنید، شاید سال بعد به‌عنوان استراتژی کلاه سفید شناخته شوند. در نتیجه این موضوع اهمیت دارد که شما از آخرین و به‌روزترین تکنیک‌های سئو مطلع باشید تا بتوانید از بهترین آن‌ها استفاده کنید.

تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری

در ادامه تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری را به شما آموزش می‌دهیم که می‌توانید از طریق آن‌ها جایگاه سایت خود را افزایش دهید. البته توصیه می‌شود با خواندن هر تکنیک، به سراغ انجام دادن آن نروید، بلکه سعی کنید اطلاعات لازم در رابطه با آن را به دست آورید و مطمئن شوید که اجرای آن تکنیک به نفع شما است.

در سایت خود محتوای آپدیتی قرار دهید

یکی از مواردی که گوگل به آن توجه بسیاری دارد، آپدیت محتوا است. در حقیقت شما باید یک محتوا را در سایت خود قرار دهید و سپس پس از گذشت مدت‌زمانی دوباره آن را آپدیت کنید. منظور از آپدیت، غنی‌سازی محتوا و تغییر تصاویر خواهد بود. حال با توجه به این موضوع، می‌توانید گامی در راستای بهبود جایگاه سایت انجام دهید.

برای این کار شما باید یک کلمه کلیدی پر رقیب را انتخاب کنید و به تولید محتوا در رابطه با آن بپردازید؛ البته لازم نیست که در همان ابتدا یک مقاله جامع و چند هزارکلمه‌ای بنویسید، بلکه یک متن کوتاه و غنی ارزشمند خواهد بود. برای مثال تصور کنید که تصمیم دارید درباره تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری مقاله‌ای بنویسید. شمار این تکنیک‌ها زیاد است، اما نیازی نخواهد بود که شما در همان ابتدا درباره همه تکنیک‌ها بنویسید.

شما می‌توانید یک محتوا کوتاه آماده کنید و در آن به بررسی برخی از تکنیک‌ها بپردازید. سپس این محتوا که آماده شده است را در سایت خود قرار دهید و چند ماه صبر کنید تا رتبه مقاله شما افزایش یابد. پس از آنکه گوگل مقاله را ایندکس کرد و شما آن را در صفحه 1 تا 10 نتایج دیدید، می‌توانید برای بار دیگر به سراغ محتوا بروید و آن را با تغییرات دیگر غنی سازید.

بیشتر بخوانید: با خدمات سئو در الو کانتنت آشنا شوید

خرید دامین‌های جدید و مرتبط

دامین هایی وجود دارند که منقضی شده‌اند یا قیمت آن‌ها خیلی کم است؛ از طرفی این دامین‌ها مطالبی دارند که به سایت شما مرتبط هستند و به نوعی خط‌کشی آن‌ها با سایت شما در یک جهت قرار دارند. از همین رو شما می‌توانید این دست از دامین‌ها را بخرید، از مطالب آن‌ها استفاده کنید و همچنین کلمه کلیدی مرتبط با سایت خود را در آن‌ها پیدا کنید و لینک سازی را از طریق آن انجام دهید. البته برای استفاده از این تکنیک باید توجه داشته باشید که گوگل از قبل این دامین را جریمه نکرده باشد.

سایت خود را مجدد طراحی کنید

یکی از موضوعاتی که مهندسان سئو بر آن تاکید دارند، طراحی مجدد سایت است. بنابراین اگر به دنبال افزایش رتبه سایت هستید، پس از چند سال مجدد سایت خود را طراحی کنید. دلیل این موضوع این است که با این کار دستورات و کدها تغییر می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود که گوگل سایت را به عنوان یک سایت جدید شناسایی کند. باید متذکر شد که این کار نکات ریزی دارد و هر کسی نمی‌تواند به درستی آن را انجام دهد و از آنجایی که یکی از تکنیک‏های سئو کلاه خاکستری است، باید در انجام آن احتیاط کرد.

تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری

استفاده از کلمه کلیدی در عنوان‌های محتوا

برخی از افراد، تنها کلمات کلیدی را در عنوان‌های محتوا به کار می‌برند و هیچ اشاره‌ای به آن‌ها در طول متن نمی‌کنند. باید متذکر شد که استفاده نکردن از کلمات کلیدی در متن یک امتیاز منفی به شمار می‌آید. البته این تکنیک سئو کلاه خاکستری برای متن‌هایی که کوتاه هستند، جواب می‌دهد، اما اگر متن شما بیش از 1000 کلمه دارد، حتما در طول متن کلمه کلیدی را استفاده کنید، در غیر این صورت گوگل تشخیص می‌دهد که شما قصد دور زدن آن را دارید و این موضوع یک امتیاز منفی برای شما خواهد بود.

استفاده از شیوه درج کامنت

یکی دیگر از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری، درج کامنت است. در این شیوه نیز تاثیر محتوا را شاهد خواهیم بود. دقت داشته باشید که در گوگل نیز شرایط مانند اینستاگرام خواهد بود و هرچه میزان تعامل بیشتر باشد، امتیاز مثبتی را برای شما به همراه دارد. در حقیقت اگر کاربران در زیر محتوای شما کامنت درج کنند، گوگل این موضوع را پای جذابیت محتوای شما می‌گذارد و به‌مرورزمان جایگاه سایت شما را افزایش می‌دهد.

حال شما می‌توانید به چنین هدفی از طریق سئو کلاه سفید و سئو کلاه خاکستری برسید. در شیوه اول شما باید مخاطب خود را ترغیب به درج کامنت کنید، اما اگر تصمیم دارید از طریق تکنیک سئو کلاه خاکستری به هدف خود برسید، باید از دستگاه و سیستم‌های دیگر استفاده کنید و برای محتوا خود کامنت هایی را قرار دهید. البته دقت داشته باشید که این کار را به‌صورت افراطی انجام ندهید، زیرا در چنین حالتی، گوگل متوجه می‌شود که شما تصمیم دارید او را دور بزنید که این موضوع می‌تواند جریمه و دیگر مشکلات را به همراه داشته باشد.

ایجاد بک لینک برای سایت خود

یکی از مواردی که گوگل آن را به جد نفی کرده است را می‌توان خرید بک لینک در نظر گرفت؛ اما بسیاری از افراد با صاحب سایت‌های دیگر تبادل‌های لینکی انجام می‌دهند. انجام تبادل لینک از طریق‌های گوناگونی انجام می‌شود، برای مثال می‌توان به معرفی یک لینک در پست‌های یکدیگر اشاره کرد. البته باید متذکر شد که استفاده از بک لینک بسیار حساس است و اگر شما کوچک‌ترین خطایی در این زمینه انجام دهید، دچار مشکلات بسیاری خواهید شد.

برای خود حساب‌های شبکه اجتماعی جعلی درست کنید

شما می‌توانید چند حساب جعلی در شبکه‌های اجتماعی گوناگون برای خود داشته باشید و با استفاده از آن‌ها نسبت به گرفتن بک لینک از طریق شبکه‌های گوناگون چون فیس بوک، لینکدین، توییتر و … اقدامات لازم را انجام دهید. البته امکان انجام چنین کاری از طریق شبکه‌های اجتماعی خودتان نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش رایگان سئو

پیاده‌سازی تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری چه اهمیتی دارد؟

سئو کلاه خاکستری یکی از شیوه‌هایی به شمار می‌آید که تکنیک‌های مشکوکی را برای افزایش رتبه سایت شما استفاده می‌کند و از آنجایی که بازخورد خوبی دارد، می‌تواند باعث بهبود فعالیت شما شود. نکته جالب این است که گوگل هیچ‌کدام از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری را غدغن نکرده و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته ما به‌هیچ‌وجه به شما توصیه نمی‌کنیم که بدون دانش از این تکنیک‌ها استفاده کنید، زیرا با استفاده از این تکنیک‌ها، خطر بزرگی شما را تهدید خواهد کرد. از طرفی اگر تکنیک‌های معرفی شده را به درستی انجام دهید، می‌توانید رتبه عالی را به دست آورید.

تفاوت سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه

تفاوت سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه

از نظر عملکردی، می‌توان گفت که سئو کلاه خاکستری، شبیه به سئو کلاه سیاه است، زیرا هردوی آن‌ها شامل تکنیک‌های غیراصولی و قانونی می‌شوند. اما این دو شیوه، با یکدیگر تفاوت‌هایی نیز دارند که یکی از این تفاوت‌ها را می‌توان ریسک‌پذیری این دو در نظر گرفت.

تکنیک‌های سئو کلاه سیاه، تمام قوانینی که گوگل در نظر گرفته است را نقض می‌کنند، در حالی که تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری به این شکل نیستند و قوانین خاصی را نقض نمی‌کنند، اما قانونی و توصیه شده نیز نخواهند بود. اما دقت داشته باشید این احتمال وجود دارد که تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری در آینده به تکنیک‌های سئو کلاه سیاه تبدیل شوند؛ بنابراین شما به عنوان یک سئوکار باید اطلاعات خود را به‌روز نگه‌دارید.

به‌طورمعمول افرادی که چیزی برای از دست دادن ندارند و می‌خواهند به هر نحوی شده رتبه سایت خود را افزایش دهند از این تکنیک‌های سئو خاکستری استفاده می‌کنند. از طرفی برخی افراد به دلیل نبود وقت و بودجه کافی نیز به سراغ این تکنیک‌ها می‌روند. در هر صورت توصیه ما به شما این است که سراغ تکنیک‌های سئو خاکستری نروید، اما اگر مجبور به انجام چنین کاری هستید، حتما بر اساس اصول و به‌طور حساب شده این کار را انجام دهید تا مشکلی پیش نیاید.

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *