با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » دوره های آموزشی » دوره آموزش سئو » بهترین کتاب‌های آموزش سئو
بهترین کتاب‌های آموزش سئو
بهترین کتاب‌های آموزش سئو

بهترین کتاب‌های آموزش سئو

احتمالاً تا به امروز هرچه درباره سئو و اصول آن آموخته‌اید را از سایت‌های مختلف مطالعه کرده‌اید. اما در این لحظه قرار است با روش متفاوتی از آموزش سئو مواجه شوید. اما چه روشی؟

مطالعه کتاب آموزش سئو! شاید برایتان اندکی عجیب باشد که یادگیری سئو هم از طریق کتاب امکان‌پذیر است. امروزه کتاب‌های زیادی برای آموزش سئو چاپ شده‌اند که می‌توانید با تهیه کردن آن‌ها از آموزش‌های مفیدشان استفاده کنید.

هدف از نوشتن این مطلب معرفی چندین کتاب آموزش سئو شناخته شده به شما علاقه‌مندان مطالعه است.

آیا مطالعه کتاب آموزش سئو کار درستی است؟

یکی از ابهاماتی که در ارتباط با مطالعه کتاب آموزش سئو وجود دارد این است که آیا با توجه به اینکه الگوریتم‌های گوگل درحال آپدیت شدنِ مداوم هستند مطالعه کتاب آموزش سئو روش مناسبی برای یادگیری است؟

بله! همچنان این روش پیشنهاد می‌شود اما به شرطی که کتاب‌هایتان را به‌روز کنید و چاپ‌های جدید آنرا خریداری کنید. از طرفی اصولی که در این کتاب‌ها قرار گرفته‌اند معمولاً بدون تغییر خواهند ماند. برای مثال روش پیدا کردن کلمه کلیدی، چگونگی ارتباط با مخاطبان، کسب فرصت‌ها و… از جمله مواردی هستند که ثابت و بدون تغییر می‌مانند.

معرفی چند کتاب آموزش سئو

  1. سئوی ۲۰۲۰ / نوشته آدام کلارک

اولین کتاب آموزش سئو که قرار است به شما معرفی کنیم کتاب سئوی ۲۰۲۰ نوشته آدام کلارک است. کلارک سعی کرده است در این کتاب به معرفی تکنیک‌های بهینه‌سازی سایت برای موتور‌های جستجو بپردازد‌. چه مبتدی باشید و چه حرفه‌ای، می‌توانید از نوشته‌های این کتاب بهره‌مند شوید.

سئوی ۲۰۲۰ / نوشته آدام کلارک
سئوی ۲۰۲۰ / نوشته آدام کلارک

نویسنده در این کتاب؛

  • مفاهیم پایه‌ای که برای سئو لازم دارید بدانید را با زبانی ساده آورده است.
  • به شما آموزش می‌دهد چه کلمات کلیدی‌ای را انتخاب کنید تا برایتان بهتر و مؤثرتر باشد.
  • روش‌ها و تکنیک‌های لینک‌سازی را از مبتدی تا پیشرفته بیان می‌کند.
  • ترفند‌هایی را برای سئو محلی و رتبه‌بندی کسب و کار محلی به شما آموزش می‌دهد.
  • از تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر بهبود سئو سایت صحبت می‌کند.

کتاب سئو ۲۰۲۰ برای چه کسانی مناسب است؟

همانطور که گفتیم، مطالعه این کتاب آموزش سئو به تمامی افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند؛ چه مبتدی باشند و چه حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود.

  1. هنر سئو / نوشته اریک اِنگ، جسی استریکیولا، استفان اسپنسر

کتاب هنر سئو را محبوب‌ترین کتاب آموزش سئو در جهان می‌دانیم. نسخه سوم این کتاب به تازگی به چاپ رسیده است.

اگر بخواهیم خلاصه‌ای از آنچه در این کتاب آموزش سئو آورده شده است را برایتان شرح دهیم باید بگوییم این کتاب درباره تکنیک‌های بهینه‌سازی سایت برای موتور‌های جستجو از طریق شناسایی آن‌ها است. یعنی در ابتدا شما را با کاری که موتور‌های جستجو انجام می‌دهند و الگوریتم‌های آن‌ها آشنا می‌کند و سپس تکنیک‌هایی که بتوان بهینه‌سازی برای این موتور‌ها را انجام داد بیان می‌کند. برای مثال به شما آموزش می‌دهد نوشته خود را چطور تنظیم کنید و چه کلمات کلیدی‌ای را انتخاب کنید.

کتاب هنر سئو برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه این کتاب برای همه افرادی که قصد آموزش سئو و اصول آن را دارند توصیه می‌شود.

  1. کتاب سئو برای Dummies / نوشته کنت و پیتر

این کتاب آموزش سئو که جدیدترین نسخه آن در ۲۰۲۰ انتشار یافته است به شما آموزش می‌دهد چگونه موتور جستجو ایجاد کنید. علاوه بر آن شما با مطالعه این کتاب می‌توانید روش‌هایی را برای بالا بردن و بالا نگه داشتن سایتتان در موتور جستجوی گوگل فرا بگیرید.

همچنین، نویسنده این کتاب سعی کرده است روش‌های درست نوشتن محتوا را به شما بیاموزد.

کتاب سئو برای Dummies / نوشته کنت و پیتر
کتاب سئو برای Dummies / نوشته کنت و پیتر

کتاب سئو برای Dummies برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه این کتاب برای تمام افراد سئوکار توصیه می‌گردد.

  1. کتاب آموزش سئو گام به گام / نوشته کایمن جونز

نویسنده این کتاب فردی است که ۱۵ سال از تکنیک‌های مختلف سئو برای ارتقاء سایت خود در موتور جستجوی گوگل استفاده کرده است. پس می‌توانید کاملاً به حرف‌ها و‌ ایده‌های او اطمینان داشته باشید.

در این کتاب نویسنده در ابتدا درباره موتور جستجوی گوگل و الگوریتم‌های آن صحبت می‌کند و سپس به شما تکنیک‌هایی را آموزش می‌دهد که وب‌سایت شما بیشتر مورد توجه موتور جستجو قرار بگیرد.

تمرکز اصلی نویسنده این کتاب بر کلمات کلیدی، انتخاب کلمات، چگونگی استفاده از آن‌ها و… است تا بتوانید با این تکنیک‌ها ربات‌های موتور جستجوی گوگل را متوجه با ارزش بودن سایت خود کنید.

در بخش دیگر کتاب، نویسنده سعی می‌کند روش‌های بهینه‌سازی فنی را به شما آموزش دهد تا عوامل فنی را نیز بهبود ببخشید. برای مثال ترفند‌هایی برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت را می‌توانید از این کتاب یاد بگیرید.

مطالعه کتاب آموزش سئو گام به گام برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه این کتاب برای همه افرادی که به سئو علاقه‌مند هستند و بخصوص افراد مبتدی توصیه می‌شود.

  1. کتاب استراتژی‌های متخصصان سئو / نوشته سام آدودرا

این کتاب با اینکه آخرین نسخه‌اش در سال ۲۰۱۴ منتشر شده و به نظر قدیمی بیاید اما حاوی نکاتی است که همچنان به‌روز بوده و قابل استفاده برای همه افراد حتی افرادی است که مشاغل کوچک دارند. نویسنده این کتاب سعی کرده است تکنیک‌های سئویی را آموزش دهد که توسط سئوکاران حرفه‌ای در دنیا استفاده می‌شود.

با مطالعه این کتاب آموزش سئو، با نحوه عملکرد موتور جستجوی گوگل آشنا خواهید شد و می‌توانید با توجه به همین کتاب روش‌هایی را فرا بگیرید که از طریق آن می‌توانید سایت خود را در موتور جستجوی گوگل ارتقا دهید.

همچنین در مطالب این کتاب روش‌هایی برای تجزیه و تحلیل عملکرد رقبای خوب و روش پیشی گرفتن از آن‌ها آموزش داده شده است.

در بخش دیگری از این کتاب درباره روش ارتباط با کاربر و اینکه چگونه می‌توان با زبان ساده با مردم ارتباط برقرار کرد آموزش داده شده است. با مراجعه به این بخش می‌توانیم روش تبلیغ درست محصولات را به مشتریان بیاموزیم.

کتاب استراتژی‌های متخصصان سئو / نوشته سام آدودرا
کتاب استراتژی‌های متخصصان سئو / نوشته سام آدودرا
  1. کتاب لینک‌سازی / نوشته پَدی موگان

نویسنده این کتاب آموزش سئو فردی است که او را متخصص ساخت لینک می‌دانند. موگان در کتاب خود درباره تاریخچه لینک‌سازی، اصول ابتدایی ساخت لینک، ایجاد لینک و سایر مسائل مرتبط اطلاعاتی را منتشر کرده است.

آخرین چاپ این کتاب مربوط به سال ۲۰۱۵ بوده است؛ اما با این وجود اطلاعاتی که در داخل آن است قدیمی نشده و همچنان با مطالعه این کتاب اطلاعات مفیدی بدست خواهید آورد.

کتاب لینک‌سازی / نوشته پَدی موگان
کتاب لینک‌سازی / نوشته پَدی موگان

کتاب لینک‌سازی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه این کتاب آموزش سئو برای همه افراد سئوکار و حتی مبتدی‌های این زمینه توصیه می‌شود.

  1. کتاب سه ماه تا رتبه یک گوگل / نوشته ویل کامبی

در این کتاب آموزش سئو ویدئو‌هایی از نویسنده که بسیار در زمینه سئو با سابقه است وجود دارد.
در این کتاب فهرستی از مطالب برای شما ردیف شده است که می‌توانید با همراهی گام به گام با آن در عرض مدت زمان ۳ ماه سایت خود را به مرتبه بالای گوگل منتقل کنید.

با مراجعه به مطالبی که در این کتاب وجود دارد می‌توانید نکات بسیار مفیدی درباره سئو، انتخاب درست کلمات کلیدی، تکنیک‌های لینک‌سازی آسان، سئو محلی و سایر موارد را به‌سادگی بیاموزید.

کتاب سه ماه تا رتبه یک گوگل / نوشته ویل کامبی
کتاب سه ماه تا رتبه یک گوگل / نوشته ویل کامبی

مطالعه کتاب سه ماه تا رتبه یک گوگل برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه این کتاب آموزش سئو برای همه افراد از مبتدی تا حرفه‌ای مناسب است.

کلام آخر…

یکی از روش‌های فراگیری اصول سئو سایت، مطالعه کتاب‌های آموزشی مربوط به آن است. اگر قصد دارید از کتاب‌های آموزش سئو استفاده کنید می‌توانید با کتاب‌هایی که بالاتر به شما معرفی کردیم مطالعه خود را شروع کنید.

اگر نیاز به مطالب جدید و به‌روز در زمینه سئو دارید لازم است کتب خود را به‌روز کنید اما به یاد داشته باشید برخی از نکات و اصول موجود در این کتاب‌ها پایه و اساس سئو هستند و تغییری در آن‌ها ایجاد نخواهد شد.

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *