با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » دوره های آموزشی » دوره آموزش تولید محتوا » تولید محتوای تصویری چیست؟
تولید محتوای تصویری چیست؟
تولید محتوای تصویری چیست؟

تولید محتوای تصویری چیست؟

 تولید محتوا به صورت متنی، به عنوان یکی از قسمت های مهم در بازاریابی محتوا شناخته می شود. یکی از راه­ های موفقیت در دنیای دیجیتال استفاده از تولید محتوای تصویری است که تناسب کاملی با نوشته در محتواهای تولید شده دارد. همواره باید به خاطر داشت که حدود ۹۰ درصد از اطلاعات وارد شده در مغز بصری بوده و ۶۵ درصد از افراد نیز با دیدن مطالب می ­توانند آن­ ها را در حافظه خود نگه دارند.

تولید محتوای تصویری دارای انواع مختلفی است که عبارتند از: تصویر، ویدئو، اینفوگرافیک، اسلاید و اسکرین شات که در ادامه درخصوص هرکدام از آن ها توضیحات مختصری را ارائه خواهیم کرد.

انواع محتوای تصویری

۱- تصویر و عکس

در تولید محتوای تصویری موارد بسیار حائز اهمیت هستند که یکی از مهم ترین آن ها استفاده از تصاویر جذاب است. چنانچه تصاویری که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با متن نوشته ارتباط کامل دارند وارد محتوای موردنظر شوند افراد نیز تمایل بیشتری به خواندن مطلب موردنظر خواهند داشت. براساس تحقیقات به عمل آمده مقاله هایی که از تصاویر جذاب در آن ها استفاده شده درمقایسه با دیگر مقالات ۹۴ درصد بازدید بیشتری دارند.

استفاده از تصاویری که توسط مسئول سایت طراحی شده و شخصا تصویربرداری شده اند می تواند تاثیر بیشتری در موفقیت وب سایت و محتوای تولید شده داشته باشد. این تصاویر به کسب و کار راه اندازی شده هویت خواهند بخشید؛ اما باید در نظر داشت که به وجود آوردن تصاویری با کیفیت بالا و جذاب نیازمند صرف هزینه و زمان بسیاری است. افرادی که قصد تولید محتوای تصویری مطلوب و موفقیت آمیزی را دارند بهتر است از تصاویر تکراری استفاده نکنند؛ چرا که در این حالت سایت از بازدید کمتری برخوردار خواهد بود و این موضوع به عنوان یک نکتته منفی به شمار خواهد آمد.

انواع محتوای تصویری 

۲- ویدئو

از دیگر موارد موثر در یک وبسایت استفاده از ویدئوهای مناسب با محتوای متنی است که در بازاریابی محتوا نیز به عنوان یک استراتژی مهم درنظر گرفته می شود. استفاده از ویدئوی مناسب مشکلات احتمالی را نشان داده و از محصول معرفی شده به عنوان یک راه حل ایده آل نام می برد. در حال حاضر کسب و کارهای موفق بسیاری هستند که اهمیت ویدئو را درنظر گرفته و باتوجه به آن اقدام به تولید محتوای بصری کرده اند. بهره­ مندی از ویدئوها موجب می شود مخاطبان بیشتری جذب محصول موردنظر شوند و درحال حاضر حدود یک میلیون نفر در طول روز از یوتیوب برای بازدید ویدئوها استفاده می کنند.

ویدئوها می توانند ویژگی ها و قابلیت های ساده و قابل درکی را در اختیار بینندگان قرار دهند و افراد بسیاری ترجیح می دهند که از ویدئوها برای تماشا بهره مند گردند. از سوی دیگر ویدئوها می توانند با بهره گیری از کلمات و تصاویر و یا حتی موسیقی تاثیر بیشتری بر روی افراد داشته باشند و به این ترتیب مدت زمان طولانی تری در ذهن افراد باقی خواهند ماند. البته استفاده از ویدئو دارای معایبی نیز هست که هزینه و زمان بالا به عنوان مهمترین این معایب به شمار می روند.

ویدئوها نیز دارای انواع مختلفی هستند که می توان به Demo Video، Brand Video، Event Video، Expert Interview، Educational or How to Videos و همچنین Explainer Videos اشاره کرد که هر کدام از این ویدئوها کارایی مختص به خود را داشته و باعث می شوند تا کسب و کار موردنظر و محتوای بصری تولید شده بتوانند با موفقیت بیشتری همراه باشند.

۳- اینفوگرافیک

یکی دیگر از انواع تولید محتوای تصویری که اهمیت بسزایی داشته و می تواند تاثیر بسیاری بر روی محتوای متنی تولید شده داشته باشد اینفوگرافیک است. اینفوگرافیک به عنوان بهترین گزینه برای نشان دادن اطلاعات و آمارهای پیچیده به شمار می رود و کاربران می توانند پیامی که توسط اینفوگرافیک ارائه می شود را در مدت زمان کوتاهی دریافت کرده و متوجه شوند. اینفوگرافیک باعث می شود تا کاربران بتوانند بخش عمده ای از اطلاعات را به شکل بصری دریافت کنند که این مسئله به عنوان مزیتی در مورد اینفوگرافیک به شمار می رود. یکی دیگر از مزایایی که اینفوگرافیک ها دارند قابلیت انتقال ساده و به اشتراک گذاری آسان آنها از طریق شبکه های اجتماعی است.

مدیران وب سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی با استفاده از اینفوگرافیک می توانند اطلاعات و مفاهیم پیچیده ای را به صورت بسیار ساده در اختیار کاربران قرار دهند و به این ترتیب می توان گفت اینفوگرافیک به عنوان یکی از اجزاء جدا ناشدنی بازاریابی محتوا است. اینفوگرافیک می تواند داده های قابل اعتماد بسیاری را در حجم گسترده ارائه دهد و عمده تمرکز آن بر روی موضوعاتی است که از ارزش بالایی برخوردار هستند. در اینفوگرافیک از طراحی مناسبی استفاده می شود که با خلاقیت بالایی همراه بوده و قابلیت های بصری محتوای مورد نظر را بیش از هرچیز دیگری به نمایش می گذارد. اینفوگرافیک زمانی تاثیرگذار خواهد بود که جنبه تبلیغاتی آن کم باشد و و تنها برندی ویژه را نشان دهد.

اینفوگرافیک

۴- اسلاید

پیش از این در کسب و کارهای آمارها و اطلاعات به صورت جلسه در اختیار سایرین قرار می گرفت؛ اما در حال حاضر با استفاده از اسلاید می توان کلیه مطالب و موارد قابل ارائه را به تمام جهان نشان داد. اسلایدی که دارای کیفیت بالایی باشد می تواند اطلاع رسانی را بدون هیچ مشکلی انجام داده و با مخاطبان خود ارتباط موثری برقرار نماید. اسلایدها همچون اینفوگرافیک عمل می کنند؛ اما در آن ها رنگ و طراحی جذاب بیشترین تاثیر را داشته و عمده تمرکز افراد نیز بر روی این موضوع است. این کار باعث می شود تا مخاطبان نسبت به متنی که در اسلاید وجود دارد جذب شده و با حوصله بیشتری آن را مطالعه نمایند.

۵- اسکرین شات

یکی دیگر از ابزارهای تولید محتوای تصویری ، اسکرین شات است. چنانچه بازاریابی محتوا مختص اپلیکیشن های خاصی صورت می گیرد؛ قراردادن اسکرین شات از فضای برنامه به کاربران کمک می کند تا با تائیدیه های بصری مواجه شده و بتوانند ادعای مطرح شده در وب سایت شما را باور کنند. گاهی اوقات می توان در خصوص اسکرین شات ها از حاشیه نویسی نیز استفاده کرد که باعث می شود کاربران به صورت ساده تری راهنمایی شده و مفاهیم را بهتر درک کنند.

1 thought on “تولید محتوای تصویری چیست؟”

  1. سلام و درود
    خیلی خوشحالم که به این وب سایت سر زدم چون مطالبش خوب بود وتوانستم ازشون استفاده کنم و اندکی به معلوماتم اضافه شد.
    بیشتر راجب تهیه وتولید محتوای درآمدزا مایلم که بدونم.
    و نویسندگی در وبلاگ برای مبتدی‌ها مثل بنده . . .
    خیلی متشکرم . موفق باشین .

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *