با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » دوره های آموزشی » دوره آموزش سئو » روش ها و تکنیک های سئو سایت چیست؟
تکنیک های سئو سایت: 20 روش و تکنیک سئو سایت
روش ها و تکنیک های سئو سایت چیست؟

روش ها و تکنیک های سئو سایت چیست؟

زمانی که صحبت از سئو می‌شود، روش‌ها و تکنیک‌های بسیاری به عنوان مهم‌ترین موارد آن بیان می‌شود. در این بین استفاده از این تکنیک‌ها موضوعاتی هستند که می‌تواند بر روی کارکرد و بهبود سئو تاثیر داشته و روند صعودی بهتری را برای آن به وجود آورد. از همین رو در این مقاله تصمیم گرفتیم تا درباره تکنیک‌های سئو نکاتی را بیان کنیم. نکاتی که به شما کمک کند تا با دانش و اطلاعات بیشتری بتوانید به بهبود روند سئوی سایت خود بپردازید و در نهایت نیز  نتیجه کامل‌تری را به دست آورید. در این مقاله به 20 مورد از اصلی‌ترین تکنیک‌های سئو پرداخته‌ایم و درباره هرکدام توضیحات مختصری را بیان کردیم. امید است با استفاده از این تکنیک‌ها بتوانید مسیر خوبی را برای سئو سایت خود در پیش بگیرید.

  1. استفاده از کلمات کلیدی ترند شده در شبکه‌های اجتماعی

این روزها شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از مهم‌ترین فضای سرگرم کننده افراد شناخته می‌شوند. ادبیات به کار رفته در این محیط از اهمیت بسیاری برخوردار است و سبب رایج شدن برخی کلمات می‌شود. از همین رو برای بهبود سئوی سایت خود لازم است تا به کلمات ترند شده در دیگر شبکه‌های اجتماعی توجه لازم را داشته باشید. این مورد از تکنیک‌های سئو به شما کمک می‌کند تا بتوانید نتیجه بهتری را از رشد روند سئوی سایت خود به دست آورید.

  1. بهینه‌سازی سایت برای google rankbrain

Rankbrain به عنوان یکی از ابزارهای سئوی گوگل شناخته می‌شود که به دنبال اندازه‌گیری میزان تعامل در بین نتایج صفحه اول جست‌وجوی گول است. با استفاده از این ابزار، گوگل رنگ‌بندی مشخصی را در سایت‌های خود به وجود می‌آورد و بر سئوی هر سایت تاثیر می‌گذارد. از همین رو بسیار اهمیت دارد که هر سایتی در این ابزار بهینه‌سازی شده باشد و بتواند خود را با الگوها و الگوریتم‌های موجود در آن سازگار کند. بهینه‌سازی برای rankbrain به عنوان یکی از موارد مهم تکنیک‌های سئو شناخته می‌شود.

  1. به روزرسانی، ارتقا و انتشار مجدد پست‌های قدیمی روی سایت

به عنوان یکی دیگر از تکنیک‌های سئو که می‌تواند نتایج قابل قبولی را در بر داشته باشد، می‌توان به استفاده از محتواهای قدیمی سایت و بلاگ اشاره کرد. معمولا محتواهای قبلی هر سایتی، به اندازه محتواهای امروزی کامل و جامع نیستند و ممکن است کیفیت کمتری را داشته باشند. از همین رو، با استفاده از به روزرسانی و ارتقای محتواهای قبلی، می‌توان آن‌ها را برای بار دیگر بر روی سایت منتشر کرد و از این محتواها به شکلی بهتر کامل‌تر بهره برد.

  1. استفاده از عناوین جذاب و برچسب‌های توضیحات مرتبط

عناوین هر محتوا، به عنوان اولین ابعادی از محتوا است که در معرض مشاهده قرار می‌گیرد. استفاده از عناوین جذاب و برچسب‌های مرتبط و در عین حال منحصربه‌فرد، می‌تواند سبب بهبود وضعیت استقبال مخاطب از سایت شما بشود. داشتن تیتر و عناوین متفاوت از دیگر رقبا، دلیلی است که شما را در دیده شدن بیشتر محتوایتان کمک خواهد کرد. از همین رو اگر به دنبال افزایش بازدید از محتوای خود هستید، در انتخاب عناوین و برچسب‌های مناسب دقت عمل لازم را به خرج دهید.

تکنیک های سئو
تکنیک های سئو سایت
  1. بهبود لینک‌های شکسته موجود در سایت به منظور بهبود سئو

یکی از موضوعاتی که می‌تواند بر روی سئوی یک سایت تاثیر منفی مستقیمی را داشته باشد، حضور و استفاده از لینک‌های شکسته است. گوگل این لینک‌ها را به راحتی شناسایی می‌کند و با مشاهده آن‌ها برای یک وب سایت، روند رشد سئوی سایت تحت تاثیر قرار می‌گیرد. از همین رو، لازم است تا با استفاده از ابزارهای مختص به این موضوع، لینک‌های شکسته را در یک سایت شناسایی کرده و به برطرف کردن مشکل آن‌ها بپردازید.

  1. استفاده از بهترین کلمات کلیدی به کار رفته در محتوای رقبا

اگر به دنبال آن هستید تا رقیبی بی‌مانند باشید و بتوانید از تمامی رقبای خود پیشی بگیرید، لازم است تا رقبای خود را به خوبی رصد کنید. رصد کردن رقبای شما کمک می‌کند تا بتوانید مسیر بهتری را برای خود به وجود آورید. به عنوان یکی از اصلی‌ترین تکنیک‌های سئو می‌توان به استفاده از کلمات کلیدی به کار رفته در محتوای رقبا اشاره کرد. با استفاده از این کار می‌توانید مسیر رشد خود را جهت دهید و به شکل بهتری آن را به پیش ببرید.

  1. بهینه‌سازی کردن محتوا به منظور اشتراک گذاری و افزایش بازدید آن

به عنوان یک موضوع مهم و اصلی در بین تکنیک‌های سئو باید به بهینه سازی محتوا اشاره کرد. بهینه کردن محتوای موجود بر روی یک سایت، نیاز به در نظر گرفتن ابعاد مختلف و گسترده‌ای دارد. این موضوع از در نظر گرفتن پرسونا و مخاطب هدف تا به کارگیری بهترین محتوای ممکن و یونیک بودن آن را می‌تواند شامل شود. امری که در نهایت بر روی نتیجه رشد سئوی شما تاثیر مستقیمی را خواهد داشت.

  1. استفاده از پیوند زدن و لینک دادن به سایت‌های معتبر و خارجی

در هشتمین مورد از راهکارهای مورد استفاده برای بهبود سئو در سایت، می‌توان به لینک دادن به دیگر سایت‌ها اشاره کرد. یک سایت نوپا برای شروع به کار خود می‌تواند با دیگر سایت‌های معتبر لینک سازی کند. به این ترتیب سایت شما، در جست‌وجوی گوگل به همراه سایت لینک داده شده، بالا می‌آید و قابل مشاهده خواهد بود.

  1. افزایش میزان اعتبار در صفحات پایین‌تر در جست‌وجوی گوگل

زمانی که تازه شروع به کار می‌کنید، ممکن است بسیاری از صفحات شما سئوی متوسطی را به دست آورند و در بین موارد جست‌وجوی گوگل در صفحات دوم یا سوم قرار گیرند. این صفحات معمولا بازدیدی ندارند و مخاطبان کمی را برای خود دارند. از همین رو لازم است تا نسبت به ارزش‌دهی به این صفحات به دنبال راهکاری مشخص بود. راهکاری که با به کارگیری ابزارهای کاربردی و مهم گوگل می‌توان به بهترین شکل ممکن آن‌ها را به نتیجه رساند.

روش ها و تکنیک های سئو سایت
روش ها و تکنیک های سئو سایت
  1. افزایش میزان پاسخ‌دهی به ایمیل‌های خود با راهکاری ساده

ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از تکنیک‌های سئو شناخته می‌شود که این روزها معمولا کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که معمولا افراد به راحتی تمام ایمیل‌های خود را باز نمی‌کنند، لازم است تا ایمیل فرستاده شده شما دارای محتوای خاص و متفاوتی باشد. شروع ایمیل با یک سوال متفاوت و هیجان‌انگیز یا عبارات متفاوت و جذاب می‌تواند به عنوان راهی مناسب برای بهبود سئو و افزایش مخاطبین سایت، شناخته شود.

  1. استفاده از متن جایگزین برای محتوای ویدئو یا تصویری خود

زمانی که در محتوای خود از ویدئو یا تصویر استفاده می‌کنید، باید توجه داشته باشید که گوگل و موتورهای جست‌وجوگر قابلیت خواندن محتوای تصویری و ویدئویی را ندارند. از همین رو لازم است تا از متن جایگزین یا alt text برای قابل مشاهده شدن محتوای سایت خود بهره ببرید. به این ترتیب در حین جست‌وجوی گوگل، متن تصویر و ویدئو نیز مورد جست‌وجو قرار می‌گیرد و امکان مشاهده شدن بیشتری را برای متن به وجود می‌آورد.

  1. بهینه‌سازی محتوای خود براساس محتوا و معنای موجود در آن

در طی سال‌های اخیر، یکی از موضوعاتی که در سئوی محتوا تغییر کرده است، اهمیت معنای محتوا است. در سال‌های قبل از 2018، محتوای سایت تنها براساس کلمات کلیدی به کار رفته مورد ارزیابی قرار می‌گرفتند و از اهمیت برخوردار بودند. این در حالی است که در طی سال‌های گذشته و از سال 2018 به بعد، معنای محتوای به کار رفته در سایت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. موتورهای جست‌وجوگر مانند گوگل، معنای محتوا را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهند. از همین رو به عنوان دیگر مورد از تکنیک‌های سئو می‌توان به بهینه‌سازی محتوا نیز اشاره کرد.

  1. به‌کارگیری از کلمات کلیدی long tail در برچسب‌های عناوین

کلمات کلیدی هر محتوا، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. از کلمات کوتاه تا کلمات بلند برخی از این موارد هستند که هرکدام ویژگی‌هایی را برای خود دارند. در این بین برای آن که بتوان یک عنوان خوب و مناسب را انتخاب کرد، استفاده از کلمات کلیدی کوتاه انتخاب مناسبی نیست! به جای کلمات کلیدی کوتاه، استفاده از کلمات کلیدی بلند می‌تواند انتخاب بهتری باشد که در عناوین و عبارات اصلی محتوا به کار می‌رود.

  1. استفاده از سایت‌های مختلف مانند ویکی‌پدیا به منظور یافتن کلمه کلیدی مناسب

برای آن که بتوانید کلمات کلیدی متفاوت و پرکاربردی را بیابید، لازم است تا از سایت‌ها و وبلاگ‌های پربازدید استفاده کنید. ویکی‌پدیا به عنوان یک سایت پربازدید شناخته می‌شود که اصلی‌ترین کلمات مورد سرچ و جست‌وجوی مخاطبان را در دل خود دارد. استفاده از این سایت می‌تواند شما را به کلمات کلیدی جدیدی برساند.

  1. استفاده از لیست بهترین‌ها برای پیدا کردن فرصت‌های لینک‌سازی

در بین تمامی محتواهای موجود در سایت‌های مختلف، محتواهایی وجود دارند که به معرفی بهترین‌ سایت‌های موجود در هر زمینه‌ای می‌پردازند. در این بین شما نیز با استفاده از تولید محتواهای مشابه می‌توانید به این ترتیب لینک‌سازی با بسیاری از سایت‎ها را در دل خود داشته باشید و لیستی از بهترین‌های یک موضوع را به مخاطب معرفی کنید.

استفاده از لینک‌سازی برای رشد سئو سایت

  1. ارائه محتوا و متن حداقل با استفاده از حدود 1500 کلمه

با اینکه داشتن معنای محتوایی از اهمیت بالایی برخوردار است، اما داشتن تعداد کلمات متناسب نیز موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد. استفاده از محتواهای کوتاه، راهکاری برای رسیدن به نتیجه دلخواه در مدت زمان بلند نخواهد بود. ممکن است در شروع کار محتواهای کوتاه بتوانند جایگاه مناسبی داشته و به چشم مخاطب بیایند اما در طی زمان پاسخگوی نیاز مخاطب خود نخواهند بود. از همین رو لازم است تا یک محتوا از حداقل تعداد  کلمه برخوردار باشد.

  1. به قواعد مختلف گوگل از جمله اولویت لینک اول توجه داشته باشید

گوگل قواعد بسیاری دارد که می‌تواند بر روی تکنیک‌های سئو تاثیرگذار باشد. در این بین یکی از قواعد مهم را می‌توان حضور چند لینک در یک محتوا دانست. با حضور چند لینک در یک محتوا، گوگل تنها به لینک اول توجه خواهد کرد. از همین رو در صورتی که یک لینک برای شما اهمیت بیشتری دارد، لازم است تا آن را در ابتدای محتوای خود قرار دهید.

  1. کلمات کلیدی منحصربه‌فرد و مخصوص به خود بسازید

با اینکه استفاده از کلمات کلیدی در بسیاری از موارد بهتر است تا با استفاده از کلمات مورد توجه مخاطب انتخاب شود، اما در برخی موارد نیز می‌توان از کلمات منحصربه‌فرد استفاده کرد. داشتن کلمات کلیدی که مرتبط با برند شما باشند و بتوانند برندسازی کنند، راهی است تا نتایج بهتری را در جست‌وجوی و سرچ گوگل به دست آورید. از این نکته به عنوان یکی از جدیدترین تکنیک‌های سئو یاد می‌شود. تکنیکی که کمتر سایتی در حال استفاده از آن است و می‌تواند در ایجاد یک روند رشدی سریع، تاثیرگذار باشد.

  1. کشف کلمات کلیدی شناخته نشده با استفاده از یک ابزار زیرزمینی سئو

همان‌طور که تا به اینجا متوجه شدید، کلمات کلیدی در سئوی سایت اهمیت بسیاری دارند. بسیاری از تکنیک‌های سئو حول محور کلمات کلیدی می‌چرخد. به عنوان یک تکنیک و راه دیگر می‌توان به کشف و ساخت کلمات کلیدی با استفاده از ابزار seedkeywords اشاره کرد. این ابزار با استفاده از داستان تعریف شده شما، کلمات کلیدی متفاوت و جذابی را ارائه می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید در روند رسیدن به کلمات کلیدی متفاوت روند بهتری داشته و فضایی جذاب‌تر را برای مخاطب و خواننده خود بسازید.

  1. کنسول جست‌وجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس؛ از مهم‌ترین ابزارهای مورد استفاده سئو

همان‌طور که در این مقاله بارها اشاره شد، با استفاده از برخی ابزارها می‌تواند سئوی سایت خود را بهبود بخشید. در این میان گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس از شناخته شده‌ترین این موارد هستند که کاربرد بسیاری دارند. این دو ابزار و استفاده از آن، می‌تواند در پیاده‌سازی هریک از تکنیک‌های سئو بیان شده تا به اینجا راهگشا بوده و نتایج خوبی را رقم بزند.

کنسول جست‌وجوی گوگل

جمع بندی پایانی مقاله

اگر به دنبال بهبود سئوی سایت خود هستید و می‌خواهید از به‌روزترین روش‌های دنیا برای رسیدن به سئوی بهتر بهره ببرید، لازم است تا نسبت به تکنیک‌های سئو اطلاعات دقیقی را داشته باشید. تکنیک‌های سئو موضوعی هستند که در این مقاله به صورت جزئی و کامل مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفتند. بیست مورد از تکنیک‌های اصلی و مهم را در این مقاله به اشتراک گذاشتیم و درباره هرکدام به ارائه توضیحاتی پرداختیم. امید است با خواندن این تکنیک‌های بیان شده و به‌کارگیری آن‌ها بتوانید نتایج خوب و قابل توجهی به دست آورید و سئوی سایت خود را تا میزان بسیاری بهبود بخشید.

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *