با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا
خانه » آکادمی » تولید محتوا در توییتر
تولید محتوا در توییتر
تولید محتوا در توییتر

تولید محتوا در توییتر

امروزه اکثر کاربران به دنبال تولید محتوا در توییتر هستند، چرا که این شبکه اجتماعی، فعالان زیادی من جمله افراد سیاسی و اقتصادی و حتی افراد مشهور را به خود جلب کرده است. فضای توییتر مانند فضای اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی نیست و شما نمی توانید همانند آنها به تولید محتوا بپردازید.

موفقیت در توییتر می تواند با رعایت نکاتی در انتشار پست ها حاصل شود، ولی نباید توقع داشته باشید که به سرعت در توییتر معروف شوید بلکه این پروسه زمان بر است و نیازمند تلاش و پیشرفت شما در نحوه تولید محتوا.

در این مطلب می خواهیم مواردی را مطرح نماییم تا با بهره گیری از آنها بتوانید به تولید محتوا در توییتر به صورت حرفه ای بپردازید. تا پایان مطالب با ما همراه باشید.

زمان مناسب انتشار پست جدید در توییتر

بسیاری از برندها آن طور که باید در توییتر، فعال نیستند و زمان گذاشتن پست هایشان با تاخیر همراه است. طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ انجام شد، برند های معروف که اغلب فالورهای زیادی دارند، به طور متوسط ۱۲۲ توییت در هر ماه یا ۴ توییت در یک روز  منتشر می کنند. طبق تحقیقاتی دیگر برای تولید محتوا در توییتر، بیشترین درگیری کاربران با توییت ها، هنگاهی است که سه بار در روز، پست هایی مرتبط با هم می بینند و پس از آن، علاقه مندی خود را از دست می دهند.

برای اینکه بتوانید تشخیص دهید که مخاطبان شما به چه تعداد پست در روز علاقه مند هستند، با انتشار پنج پست در یک روز شروع کنید و با بررسی نتایج آن و تغییر در تعداد پست ها به نتیجه مطلوب دست یابید.

یکی دیگر از مواردی که می خواهیم در این قسمت به آن بپردازیم، زمان مناسب برای انتشار پست در توییتر است. این قسمت با توجه به برند و محصول شما و همچنین سن مخاطبانتان متفاوت است. به عنوان مثال اگر مخاطبان برند شما، آقایان شاغلی هستند که اغلب در طول روز، نمی توانند توییتر خود را چک کنند، بهتر است در روزهای تعطیل یا پس از ساعات کاری به انتشار پست بپردازید.

ایده هایی برای تولید محتوا در توییتر

 

  • استفاده از محتواهای متفاوت در توییتر

استفاده از محتوای متنی برای توضیح اخبار، بیانیه ها، لینک ها و سوالاتی که فالور های شما، به دنبال پاسخش هستند.

می توانید از گرافیک برای توییت مسیر رویدادها، اخبار تازه و همچنین اطلاعات قابل انتشار استفاده نمایید.

بهتر است از عکس ها و تصاویر برای برجسته کردن تصویر نام تجاری و همچنین جلب توجه مخاطب به پست خود، استفاده کنید.

می توانید از ویدیوها برای انتقال اطلاعات، پیام های برند و همچنین سرگرمی مخاطبان استفاده نمایید. طبق اعلام توییتر، پست هایی که شامل ویدیو باشند، سبب می شود، مخاطبان زمان بیشتری را برای آن توییت صرف کنند و توجه بیشتر به محتوای آن نمایند.

گیف ها گزینه مناسبی برای انتقال پیام برند و سرگرمی به شمار می روند. طبق تحقیقات توییت هایی که شامل گیف هستند، می توانند بیش از ۵۵ درصد سبب سرگرمی و جذب مخاطبان شود.

  • فالو کردن رقبا

می توانید با فالو کردن رقبای خود و توجه به توییت هایشان و اینکه مخاطبانشان چه عکس العملی به این توییت ها دارند، همچنین با بررسی مقالات و منبع هایی که برای تولید محتوا در توییتر استفاده می کنند، به اطلاعات مناسبی دست یابید. پیشنهاد می کنیم در این مورد دست به کپی نزنید که با بازخورد منفی روبه رو می شوید. بهتر است با استفاده از آنها و ایده هایی جدید سعی در تولید محتوا به روش خود نمایید.

فالو کردن رقبا

  • توجه به هشتگ ها برای تولید محتوا در توییتر

دانستن اینکه چه هشتگ هایی در حوزه کاری شما و همچنین مخاطبانتان مورد استفاده قرار می گیرد، از مسائلی به شمار می رود که می تواند در تولید محتوا موثر باشد. این هشتگ ها به شما کمک می کند تا بدانید مردم با چه موضوعی درگیر هستند و همچنین به دنبال چه چیزی می روند.

شما می توانید با استفاده از موضوع هایی که به آنها دست یافته اید، با روش منحصر به فرد خودتان، به تولید محتوا بپردازید. یادتان باشد که حتما از این هشتگ ها در توییت خود استفاده نمایید.

  • عکس العمل به پست ها

شاید تا به حال به این مورد توجه نکرده باشید، ولی پست های فالورهای شما، منبع بی پایانی برای تولید محتوا به شمار می آید. برای داشتن ارتباط بیشتر با مخاطبان خود، بهتر است جواب کامنت های آنها را بدهید و پیام های مثبت و سازنده را ریتوییت نمایید.

همچنین با طرح سوالات متفاوت از مخاطبان و انتشار نظرات و دیدگاه های متفاوت آنها، می توانید به تولید محتوا بپردازید.

توجه به هشتگ ها برای تولید محتوا در توییتر

  • توجه به مناسبت ها و رویدادهای مهم

حتما تا به حال به این مسئله پی برده اید که توییتر همانند موجی، رویداد های ورزشی، سیاسی، فرهنگی و … را در بر می گیرد. شما نیز می توانید با توجه به این موارد، علی الخصوص آنهایی که مرتبط با برند و حوزه بیزنس خودتان است، با این جریان همراه شوید و مخاطبان زیادی را به توییتر خود جلب کنید.

توجه به توییت های لایو، می تواند بسیار مورد پسند مخاطبان جوان شما واقع شود. به یاد داشته باشید که ۶۷% از افراد در توییتر، هشتگ ها را دنبال می کنند تا به توییت های مورد نظر خودشان، دست یابند، پس در استفاده از آنها کوتاهی نکنید. استفاده از هشتگ های مرتبط با داستان های جدید، اتفاقات سیاسی، سریال تلویزیونی محبوب، جایزه مناسبت ها و رویداد های ورزشی می تواند گزینه خوبی برای تولید محتوا در توییتر باشد.

  • توجه به مطبوعات اطراف برند یا شرکت

مراقب مطبوعاتی که در اطراف برند، محصول و خدمات شما هستند، باشید. آنها در بعضی مواقع می توانند خطر ساز شوند و بازخورد هایی منفی نسبت به برندتان به همراه داشته باشند. آنها را کنترل کنید و با انتشارشان به بهبود وضعیت برند خود و همچنین تولید محتوا بپردازید.

به عنوان مثال کمپانی بستنی پورتلند با انتشار لینکی مشترک با مجله فوربس، به شرح مصاحبه ای با یکی از بنیانگذاران آن مجموعه پرداخته است.

  • استفاده از محتواهای تکراری برای تولید محتوا در توییتر

در این بخش منظور کپی یا عینا تکرار کردن محتواهای گذشته یا محتوای بقیه توییت ها نیست، بلکه شما می توانید با توجه به بخش کوچکی از یک محتوا در وبسایت، وبلاگ، ویدیوها و عکس ها، به تولید محتوا در توییتر بپردازید. فقط باید ذهنی خلاق برای پردازش آن داشته باشید تا بتوانید با توجه به اطلاعات کم و جدید که بقیه به آنها توجهی نمی کنند، محتوایی با کیفیت را تولید نمایید.

استفاده از محتواهای تکراری برای تولید محتوا در توییتر

  • از کلمات کنشی استفاده نمایید

کلمات کنشی، قیدها و افعال را شامل می شود. اگر به دنبال کلیک بیشتر بر روی توییت خود هستید، کمتر از اسم ها و بیشتر از افعال و قیدها استفاده نمایید.

بهترین روش های بازاریابی محتوای توییتر

  • انتخاب هدف

اولین قدم برای رسیدن به موفقیت در تولید محتوا در توییتر، پیدا کردن هدف هایی مشخص به صورتی که موارد زیررا شامل شود:

  • آگاهی دادن در مورد محصولات یا محتوای جدید
  • توجه به ارتقا ارزش های برندتان
  • تشویق طرفدارن خود به شرکت در گفتگو ها
  • توجه به پشتیبانی مشتری
  • اعتبارسازی برای برندتان
  • مخاطب هدف خود را شناسایی کنید

روش های زیادی برای شناسایی مخاطبان در توییتر وجود دارد، از جمله آنها توجه و سرچ کلمات کلیدی، لوکیشن ها و هشتگ ها است که با دانستن تعداد و سرچ و نحوه استفاده آنها، می توانید به مخاطبین هدف خود دست یابید.

  • برنامه ریزی

به زمان های مناسبت های بزرگ و رویداد های مهم ملی توجه کنید. هفته ها قبل از آن و زمان های مهم به تولید محتوا بپردازید تا در آن زمان محتوایی آماده برای انتشار داشته باشید. در این زمان هشتگ ها، کمک به بازاریابی و بازدید بیشتر پست شما می کند. پس با داشتن برنامه ریزی مناسب، این مناسبت ها را از دست ندهید.

  • در یافتن کاستی های مکالمات برای تولید محتوا فعال باشید

در رویدادها و یا اتفاقاتی که رخ می دهد، همواره خلأها و شکاف هایی وجود دارد که مخاطبان به دنبال پر کردن آن هستند، می توانید با توجه به هشتگ ها، همچنین خواندن کامنت ها و مکالمات در توییت ها و گنجاندن نظر شخصی خودتان در محتوا، به تولید محتوایی متمایز و منحصر به فرد بپردازید.

بهترین روش های بازاریابی محتوای توییتر

  • در چت های توییتر شرکت کنید

یکی از بهترین روش هایی که می توانید با مخاطبان خود در ارتباط باشید و آنها را سرگرم کنید، شرکت کردن در چت های توییتر است. به صورتی که در چت های مربوط به بیزینس خودتان شرکت کنید و سعی نمایید با افراد جدید آشنا شوید.

اگر به دنبال راه اندازی چت توییتر خود هستید، از اتصالات جدید استفاده نمایید و آنها را به چت خود دعوت کنید. می توانید از ایمیل و دیگر برنامه های اجتماعی با فرستادن لینک چت خود برای دعوت افراد جدید بهره بگیرید. همچنین برای کنترل گروه، می توانید  اپلیکیشن هایی مانند TweetChat را مورد استقاده قرار دهید.

  • از نرم افزارهای آنالیز داده برای تولید محتوا در توییتر استفاده کنید

برای اینکه به اطلاعاتی درباره مخاطبین خود دست یابید و همچنین فرصت های مناسب را شناسایی کنید، می توانید به آنالیز اطلاعات توییتر بپردازید. برای این کار نرم افزار هایی مانند Buffer’s tool, Sprout Social وجود دارد تا با استفاده از آنها، بتوانید علاقه مندی های مخاطبان، تاریخچه مکالمات و … را استخراج کنید. همچنین با توجه به آنها می توانید به تولید محتوا در توییتر و بازاریابی در آن بپردازید.

نتیجه

همانطور که قولش را دادیم، راه کارهایی برای تولید محتوا در توییتر را مطرح کردیم. بهترین راه ماندگاری و تولید محتوا در این برنامه اجتماعی که مخاطبان زیادی آن را دنبال می کنند، این است که با مخاطبان خود در ارتباط  باشید و در کنار ایجاد محتوا، با آنها درگیر شوید و بهشان گوش دهید.

بهتر است مانند شبکه های اجتماعی دیگر، اهداف خود را از تولید محتوا در توییتر تعیین کنید و آنچه را که می خواهید برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، با برنامه ریزی انجام دهید و یاد بگیرید که چگونه موفقیت های خود را دنبال کنید؛ در این شرایط مطمئن باشید که می توانید به یک برند بزرگ در توییتر تبدیل شوید.

 

منبع: constant content

1 thought on “تولید محتوا در توییتر”

  1. سلام خانم فدایی ممنونم از محتوای خوبتون
    من خیلی علاقه به یادگیری در زمینه دیجیتال مارکتینگ (سوشال، بازاریابی محتوایی و..) دارم، ممنون میشم راهنماییم کنید

متن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *