با هفت مدرس کاربلدِ «هزاردستان» متخصص تولید محتوای متنی شو. تخفیف ۴۵۰هزارتومانی با کد تخفیف «الوکانتنت» شرکت در دوره تولید محتوا

تولید محتوای ویدیویی

چرا به تولید محتوای ویدئویی نیازمندیم؟

همانطور که می دانید تولید محتوا در قالب‌های متفاوت و متنوعی صورت می‌گیرد که همه آن‌ها به دنبال هدفی خاص و یکسان هستند اما برای گرفتن نتیجه بهتر لازم است از انواع روش‌ها و قالب‌های تولید محتوا برای کسب و کار و برند استفاده کرد، اما می‌بایست بدانید که یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین محتواها، محتوای ویدیویی هستند که می‌توان گفت نیاز هر کسب و کار و برندی است.

تولید محتوای ویدیویی فواید بسیار زیادی برای سایت‌ها و برنامه‌های مجازی همچون اینستاگرام دارد و با توجه به این موضوع که اکثراً افراد وقت و یا حوصله‌ای برای خواندن محتواهای متنی و کپشن ها ندارند تولید محتوای ویدیویی یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب رضایت مخاطبان و برقراری بهتر ارتباط با آن‌ها است.

از جمله مزایای تولید محتوای ویدیویی یا ویدئو مارکتینگ می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • نرخ تبدیل بیشتر

یکی از موفقیت‌هایی که یک برند و شرکت را در سطح وسیع‌تری به مخاطبان معرفی می‌کند و موجب شناخته شدن بیشتر کسب و کار و خدمات آن‌ها می‌شود بازاریابی آنلاین است که می‌توان گفت تولید محتوای ویدیویی بهترین گزینه برای جذب مشتری است که کسب و کار و برند را به صورتی شفاف‌تر بین مردم معرفی می‌کند.

با در نظر گرفتن این موضوع که تولید محتوای ویدیویی با کیفیت کار ساده‌ای نیست و کاری زمان بر است، پس هر چه سریعتر اقدام به تولید محتوای ویدیویی کنید می‌توانید چند قدم از رقبای خود جلوتر قدم بردارید پیشرفتی چشمگیر داشته باشید.

  • ارتباط احساسی بهتر

چنانچه توجه کنید و با یک آمار گرفتن ساده به این موضوع خواهید رسید که محتواهای ویدیویی بسیار بیشتر از سایر محتواها به اشتراک گذاشته می‌شوند و می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین دلایل این موضوع برقراری ارتباط بهتر افراد با محتواهای ویدیویی است که مستقیماً با احساسات فرد ارتباط دارد.

  • افزایش دسترسی

در سال‌های گذشته تولید محتواهای ویدیویی بسیار دشوار و پر هزینه بود اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی تولید محتواهای ویدیویی با کیفیت با کمترین هزینه و امکانات نیز امکان پذیر است و کسب و کار ها و برندها بیشتر از گذشته می‌توانند به تولید محتواهای ویدیویی در رسیدن به هدف خود بپردازند.

  • افرایش سطح مشارکت قویتر

با توجه به تحقیقات به عمل آمده محتواهای تصویری نیز همچون محتواهای متنی قادر به درگیر کردن ذهن مخاطب هستند و حتی می‌توان گفت درصد این تأثیر گذاری در محتواهای تصویری بیشتر است اما این موضوع فقط در رابطه با محتوای تصویری نیست بلکه شامل محتواهای ویدیویی نیز می‌شود. به گونه‌ای که شانس اشتراک گذاری محتواهای ویدیویی شما 10 درصد بیشتر از سایر محتواها است.

  • کاهش کپی شدن محتوا

همانطور که می دانید کپی کردن محتواهای متنی بسیار ساده است اما کپی کردن و استفاده از محتوای ویدیویی کاری به نسبت دشوار است و هر مقدار محتوای ویدیویی تولید شده خاص و منحصر به فرد باشد میزان احتمال کپی کردن نیز کاهش می‌یابد و حتی می‌توان با به کار بردن ترفندهایی این مقدار را به کمترین حد ممکن رساند.

  • عملکرد بهتر در سئو و ارتقا رتبه سایت

ممکن است برخی تصور کنند تنها محتواهای متنی هستند که به دلیل سئو شدن کلمه‌های کلیدی موجب عملکرد بهتر سئو و کسب رتبه بهتر در گوگل می‌شود اما این یک باور کاملاً غلط است زیرا هر روزه شاهد پیشرفت موتورهای جستجو گوگل هستیم و اکنون گوگل یکی از طرفدارهای محتواهای ویدیویی است که می‌تواند رتبه سایت شما را به شکل چشمگیری ارتقا دهد و به سطح یک برساند.

با توجه به آمار و تحقیقات انجام شده محتوای ویدیویی می‌تواند بیشتر از 55 درصد در قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول SERP ها تأثیر گذار باشد و این موضوع نشانی از مهم بودن تولید محتوای ویدیویی با کیفیت است که می‌توان متفاوت بودن آن را در مقایسه با سطح محتواهای متنی متوجه شد و درصد تأثیر گذاری در نرخ تبدیل و حتی در میزان ترافیک ایجاد شده در جستجوی سایت شما به وجود آورد.

اما در این بخش ممکن است سوالی برای شما پیش آید و آن این موضوع است که نحوه عملکرد تولید محتوای ویدیویی بر سئو سایت چگونه است، یک محتوای ویدیویی چگونه می‌تواند سئو سایت را ارتقا دهد؟

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد یکی از فواید تولید محتوای ویدیویی افزایش عملکرد بهتر سئو سایت است و در رابطه با عملکرد آن در سئو می‌توان گفت که با توجه به امتیازی که گوگل برای زمان ماندن کاربرها در سایت تعریف کرده است زمانی که برای دیدن ویدیو گذاشته می‌شود می‌تواند موجب افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت شود و این خود نشان دهنده کاربردی بودن و مفید بودن محتوای سایت است که موجب ارتقا سطح سایت خواهد شد.